Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #14731  
Old 07-08-2011, 08:00 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Originally Posted by strebo
Jajjemen, det kommer bli fint! Funderar på om man ska införskaffa en vettig kamera? Hade velat filma hela roadtrippen med en GoPro typ
GoPro är smidiga, hade med min under resan. Användes dock inte ö.h.t. Krävs lite engagemang för att det ska bli riktigt bra Sugproppen kan man ju sätta på såväl in- som utsida av rutor och ev. på lacken (inget jag väljer att testa). Man måste dock sikta rätt och kunna komma åt knapparna på ett säkert sätt inifrån bilen för att det ska bli bra. Värt att tänka på är att GoPron sitter där den sitter, det är inget du vinklar om för att panorera längs med den vacka kusten Av de anledningarna valde jag att filma med min kompaktkamera istället
 
  #14732  
Old 07-08-2011, 09:11 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Strebo hur kan ni bara brassa igenom Tyskland så där helt utan stopp?
Det gör ju ont i själen när jag ser att ni åker rakt söderut efter Frankfurt istället för att åka väääärldens finaste väg längs med vindistriktet vid Moseldalen. Hur mysigt som helst och sjukt goda Riesling viner.
Sen på vägen upp kör ni mittemellan München och Stuttgart rakt vidare? What's up with that? Ta en riktigt ordentlig lunch på Zum Franziskaner mitt inne i centrum i München och kolla på alla Porschar och Ferraris på MaximilanStrasse.
Bra att ni tar Prag dock. Ni åker ju via Pilsen så då borde ni stanna på Urquell bryggeriet, världens äldsta pils (och världens godaste om du frågar mig). Absinth-Redbull i Prag är ett måste

Om det skulle bli så att ni vill festa i Cannes och inte Saint-Tropez kan jag starkt rekommendera Baoli. Många kändisar där också och chansen att en Veyron står på parkeringen är nog en sisådär 40%.

Verkar annars som en sjukt nice trip. Ta många bilder!
 

Last edited by Ludas; 07-08-2011 at 09:18 AM.
  #14733  
Old 07-08-2011, 11:37 AM
SCS's Avatar
SCS
SCS is offline
Teamspeed Rookie
Join Date: Jun 2011
Location: Gothenburg
Posts: 7
SCS is an unknown quantity at this point
Tja! Här kommer ännu en ny svensk TS-are. Jag har en YouTube-kanal som jag tänkte göra lite reklam för. Klicka på länken i min signatur så kommer ni dit. Kolla in grejerna och säg vad ni tycker, men var lite snälla nu i början
 
  #14734  
Old 07-08-2011, 02:44 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Haha, Ludas, apropå att brassa igenom.... Sitter just nu i Rothenburg som tydligen är en av de finare medeltidsstäderna i Bayern och enligt dem själva den finaste gamla staden i världen (stod det på en skylt). Helt slut i huvudet efter 160 mil, otaliga timmar i kö och korkade jävla danskar i vänsterfilen så det enda jag tänker utforska här i morgon bitti är Aral-macken innan jag drar vidare
 
  #14735  
Old 07-08-2011, 06:12 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Strebo: Lycka till att köra bil i St. Tropez så här års. Mitt tips är att ni kör till Ste. Maxime, ställer bilen där och tar färjan över. Tycker alltid att trafikkaoset i "troppan" gör det totalt ovärt att köra dit.
 
  #14736  
Old 07-08-2011, 08:26 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Sessååjaaa, nu e de sent, och andra bröllops (inte min) pre-middagen är bakom... nu blev det som så att det satt sig ett gäng med "engelska rörmokare" i bordet bredvid oss på terassen när vi förskte dricka öl. Turns out att det var Iron maiden + Thin Lizzy. De var inte imponerade av våra drinking games... /over and out.
 
  #14737  
Old 07-10-2011, 01:12 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Fan vad dött det är här när alla är ute och reser Jag har min första veckas semester, tjejen jobbar en vecka till. Ska försöka hitta på nåt kul med några polare, åka iväg inom sveriges gränser och göra nåt kul. nån som har nåt förslag? Står helt still i mitt huvud..

Hämtat en ny sommarbil åt morsan idag. 2011 S5 cab med dsg lådan. Audi gör fan dom bästa inredningarna. helt sjukt vilken kassaskåpskänsla!
 
  #14738  
Old 07-10-2011, 01:43 PM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Jag tänkte precis detsamma... I Sverige? Jag rekommenderar alltid västkusten, kanske för att jag spenderat varje sommar hela min uppväxt där. Bästa stället i Sverige, givetvis beroende på vad man vill ha ut av det.

Inte en tråkig bil! Grattis till mamma-sideways

Själv står jag och svänger ihop lite kyckling med dijon-sås och ris till det! Ska bli spännande att se hur det blir
 
  #14739  
Old 07-10-2011, 01:53 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by N.M.O
Jag tänkte precis detsamma... I Sverige? Jag rekommenderar alltid västkusten, kanske för att jag spenderat varje sommar hela min uppväxt där. Bästa stället i Sverige, givetvis beroende på vad man vill ha ut av det.

Inte en tråkig bil! Grattis till mamma-sideways

Själv står jag och svänger ihop lite kyckling med dijon-sås och ris till det! Ska bli spännande att se hur det blir
Håller med, väskusten är oslagbart. Jag skulle vilja hyra en segelbåt och segla. fan vad skönt det hade varit. Synd att varken jag eller nån av mina polare kan segla..

s
Kyckling och ris är jävligt underskattat! Gott som fan!

synd att man missade powermeet. verkar vara en trevlig träff. not

YouTube - ‪Power Meet 2011 at Statoil Hammarbyrampen‬‏

ska hälsa grattis till mamma från dig
 
Attached Images  

Last edited by Sideways_swe; 07-10-2011 at 02:01 PM.
  #14740  
Old 07-10-2011, 01:56 PM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Originally Posted by Sideways_swe
Håller med, väskusten är oslagbart. Jag skulle vilja hyra en segelbåt och segla. fan vad skönt det hade varit. Synd att varken jag eller nån av mina polare kan segla..

Kyckling och ris är jävligt underskattat! Gott som fan!

synd att man missade powermeet. verkar vara en trevlig träff. not

YouTube - ‪Power Meet 2011 at Statoil Hammarbyrampen‬‏
Ja har man båt är det ju oslagbart!

HAHAHA! Jag klarade 31 sekunder, sen var jag tvungen att stänga av skiten
 



All times are GMT -4. The time now is 12:05 PM.