Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #14721  
Old 07-08-2011, 04:50 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Felix - Du spenderar väl några veckor om året på Franska rivieran? Några härliga vattenhål att bjuda på? Jag läste någonstans om att man kunde dyka där och så? (turist-dyk dvs, jag har inget dykcert.)
Har aldrig dykt där nere men det ska tydligen vara helt okej! Ska du dit i sommar?
 
  #14722  
Old 07-08-2011, 04:59 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Vad är den billigaste mobila-internetlösningen i Europa? Comviq kontant modem? Mobilsurf? Telia?
 
  #14723  
Old 07-08-2011, 05:02 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Har aldrig dykt där nere men det ska tydligen vara helt okej! Ska du dit i sommar?
Jag har aldrig varit där överhuvudtaget men tänkte att det hade varit skoj. Bara dykt med tub i en pool när jag var typ 12 .

Jag och polarn drar nästa Söndag på en roadtrip, vi hade tänkt köra denna rutten. Några stopp vi missat/borde ta när vi ändå är på vägen?
 
  #14724  
Old 07-08-2011, 05:12 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Originally Posted by strebo
Jag har aldrig varit där överhuvudtaget men tänkte att det hade varit skoj. Bara dykt med tub i en pool när jag var typ 12 .

Jag och polarn drar nästa Söndag på en roadtrip, vi hade tänkt köra denna rutten. Några stopp vi missat/borde ta när vi ändå är på vägen?
Ni ser ut att ha fått ihop det bra Jag sulle vilja rekommendera Florens, men å andra sidan har jag inte varit i Portifino (vi strök det) eller Milano så det är mycket möjligt att de är likvärdiga i sevärdhet! Cannes och Monaco är roligt att se, men man känner sig verkligen som en hatad turist Kör det förbi en Continental GT-SS och en Toyota tittar man mer på Toyotan till slut...
 
  #14725  
Old 07-08-2011, 05:26 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jepp jepp, jag har varit i Barcelona, Monaco och Prag innan. Vi ville egentligen åka förbi Budapest för det ska vara så satans fint men det är lite väl långt. Och det snackas ju alltid om den franska rivieran så tänkte ta dom mest klassiska ställena. Men som sagt, inget är definitivt och vi ska INTE köra med GPS så vi får väl se vart vi hamnar .
 
  #14726  
Old 07-08-2011, 05:32 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Helvete vilken soft trip. Beror på vad ni vill göra, kan tipsa om lite bra stränder och fik

Portofino:

Har jag typ inga tips, allt ligger så centralt och har inte så bra koll på mat etc men se till att gå upp i det lilla slottet som ligger på en höjd till höger om hamnen, grym utsikt där uppe och även en fin fotoutställning med gamla balla bilder fr. portofino in it's glory days.

Monaco:

Stick iväg till en liten strand som heter Plage Mala, den ligger inte i MC utan en bit utanför men den är liten och jäkligt mysig, klipp en middag i solnedgången på deras restaurang.



Fortsätt sedan kvällen till Sass Café för bertz (Sass Cafe) Liten typ jazzbar som fylls av alla möjliga typer av spännande människor som oligarker, araber, ryska lyxfruar och festfolk. Litet ställe där man kan snacka med folk, Ofta liveuppträdanden där och en skön stämning tills sent på kvällen. Mitt favoställe.



Annars kan det vara soft att dra till Sea Lounge (The Sea Lounge - Monte Carlo Beach : Seaside lounge and tapas bar in Monaco, on the Riviera | Monte-Carlo Beach) Lite stelare och stekigare men det kan vara jäkligt gött att sitta där och kolla på snygga tjejer och ta en drink eller två. Sen går man vidare till Jimmyz, den ökända nattklubben som ligger i närheten.



Nice & Cannes har jag inga supertips i förutom att det kan vara soft att gå runt och strosa i butikerna i stan dagtid.

Saint Tropez:

Missa för guds skull inte stranden "Pampelonne". Hur fin som helst med massor av strandklubbar på. Kom dit på morgonen och lägg er vid valfri strandklubb (jag brukar ligga vid Cap 21 eller La Plage des Jumeaux, betala 25 Euro för en solstol och beställ in en flaska vin och ligg och jäs hela dagen, gå sedan vid typ 16-17 3 minuter bort till Nikki Beach för ytterligare en flaska vin och chilla runt där och kolla på folk, alltid kändisar och grymt snygga ben överallt.

Annars är det jäkligt soft att gå runt i hamnen på kvällen och kolla på bilar och båtar, nattklubbar: VIP Room och Papagayo (lite yngre)

Kommer inte på mer just nu, men skön jäkla trip!
 
  #14727  
Old 07-08-2011, 05:36 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
^ Man skulle vetat det där innan man åkte Vi åkte nog på en hel del turistfällor när vi var i just Monaco, men man lär sig Sen var vi inte där kvällstid heller, vilket jag misstänker är en förutsättning om man verkligen vill uppleva stället!
 
  #14728  
Old 07-08-2011, 05:52 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Fan vad nice Felix! Tackar! Blev sjukt sugen på Saint Tropez. Det där låter ju som en vinnardag utan dess like! Vi ska ju festa någon dag hade vi tänkt men mest jäsa runt, kolla på sevärdheter och gotta oss - dvs semestra och inte chartra
 
  #14729  
Old 07-08-2011, 06:30 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Det är ju vad semester is all about
 
  #14730  
Old 07-08-2011, 07:49 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jajjemen, det kommer bli fint! Funderar på om man ska införskaffa en vettig kamera? Hade velat filma hela roadtrippen med en GoPro typ
 



All times are GMT -4. The time now is 03:50 AM.