Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #2581  
Old 11-30-2008, 04:28 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Ahh fint, nya Top Gear ute .

Btw, någon som fått mer info om hemliga tomten av han som styr det?
 

Last edited by strebo; 11-30-2008 at 06:42 PM.
  #2582  
Old 12-01-2008, 12:24 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Två nice alternativ, men en RS6 är lite väl mastig och ML:en har jag lite till övers för. Drar för mycket & ger för lite. För mycket av en kompromiss helt enkelt...
Pfff, nu ska du inte vara sådär förmer och spela svår bara för du varit i Amerikat!

Det är ju uppenbart att det är något från Ingolstadt i alla fall. Det är antingen en S5 (men som på sätt och vis är ett nerköp i prestanda från en RS även om det är den snyggaste bilen i världen) eller en Q7 4.2 TDi som du tänkt chippa, downpajpa och exhåsta. Fast den värdeminskningen lär bli tuuuung. Kanske en S8 då? De har ju tappat 300 smackaroos sedan förra veckan typ.

Eller förresten, du är ju lite pizzabagare också, så fan vet om det inte kan vara en bimmer. Och då är det ju bara en 335xi som är rolig - och det låter inte så troligt. X5 4.8:an, den tror jag inte du tycker är värd pengarna om du inte gillade ML63:an. Fan, en S3 kanske? Nej, förresten - du har säkert blivit inspirerad av något du sett i USA, och då går den ju fetbort för dem finns ju inte där. Och inte heller Avant-versionen av vad du redan har, vilket annars hade varit ett ganska tänkbart köp.

S6:an? No way José. Alldeles för tråkig. Och trött. Men R8:an då? Ganska otänkbart med gällande ekonomiska läge. Och de få som finns i Sverige verkar ha varit helt immuna mot konjunkturen och betingar samma galna priser som i våras. Hade de legat runt 800 nu hade du förmodligen köpt en sån. Märks det att jag jobbar med analyser förresten?
 
  #2583  
Old 12-01-2008, 12:38 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Skönt självanalyserande inlägg Jox. Dock så tror jag inte att ni riktigt i närheten vad han tittar på.
 
  #2584  
Old 12-01-2008, 12:44 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Osis....ut med det nu Bronto!


Kom igen, våga va en party pooper för broschan!
 
  #2585  
Old 12-01-2008, 12:53 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Pfff, nu ska du inte vara sådär förmer och spela svår bara för du varit i Amerikat!

Det är ju uppenbart att det är något från Ingolstadt i alla fall. Det är antingen en S5 (men som på sätt och vis är ett nerköp i prestanda från en RS även om det är den snyggaste bilen i världen) eller en Q7 4.2 TDi som du tänkt chippa, downpajpa och exhåsta. Fast den värdeminskningen lär bli tuuuung. Kanske en S8 då? De har ju tappat 300 smackaroos sedan förra veckan typ.

Eller förresten, du är ju lite pizzabagare också, så fan vet om det inte kan vara en bimmer. Och då är det ju bara en 335xi som är rolig - och det låter inte så troligt. X5 4.8:an, den tror jag inte du tycker är värd pengarna om du inte gillade ML63:an. Fan, en S3 kanske? Nej, förresten - du har säkert blivit inspirerad av något du sett i USA, och då går den ju fetbort för dem finns ju inte där. Och inte heller Avant-versionen av vad du redan har, vilket annars hade varit ett ganska tänkbart köp.

S6:an? No way José. Alldeles för tråkig. Och trött. Men R8:an då? Ganska otänkbart med gällande ekonomiska läge. Och de få som finns i Sverige verkar ha varit helt immuna mot konjunkturen och betingar samma galna priser som i våras. Hade de legat runt 800 nu hade du förmodligen köpt en sån. Märks det att jag jobbar med analyser förresten?

Fast nu får jag inte tag i honom så det kanske slutar i tårar det här iallafall. Men det här var kul. Någon mer ledtråd? Jag kan erbjuda mig att besvara tre frågor, men avsäger mig rätten att svara på vilken som helst...
 
  #2586  
Old 12-01-2008, 12:56 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo

Fast nu får jag inte tag i honom så det kanske slutar i tårar det här iallafall. Men det här var kul. Någon mer ledtråd? Jag kan erbjuda mig att besvara tre frågor, men avsäger mig rätten att svara på vilken som helst...
Vilken utav följande är det: Sedan, Sportbil, Kombi, SUV?
 
  #2587  
Old 12-01-2008, 12:59 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo

Fast nu får jag inte tag i honom så det kanske slutar i tårar det här iallafall. Men det här var kul. Någon mer ledtråd? Jag kan erbjuda mig att besvara tre frågor, men avsäger mig rätten att svara på vilken som helst...
Vad fan, vilket tyket erbjudande! Du kan svara på tre frågor men du förbehåller dig rätten att låta bli!

Okej, vi provar:
1) Är det en 4-sitsig, en 2+2 eller strikt 2-sitsig?
2) Hur många finns till salu på Blocket?
3) Är den över eller under 600? (begagnad)
Bonusfråga, om du skulle hoppa över någon av överstående:
4) Är det en tysk premiumvagn?
 
  #2588  
Old 12-01-2008, 01:17 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Förresten, du kan få köpa min Merca för hälften av inbytespriset på din RS4 om du vill.
 
  #2589  
Old 12-01-2008, 01:45 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Det var då själva fan vad det tog tid att få svar på ett par enkla frågor!
 
  #2590  
Old 12-01-2008, 01:48 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Det var då själva fan vad det tog tid att få svar på ett par enkla frågor!
Haha ja . En ny cpt.slow kanske?
 



All times are GMT -4. The time now is 11:16 AM.