Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #2481  
Old 11-05-2008, 01:04 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Rep bryr jag mig inte om det spårar ur så mycket, men jag börjar bli rejält trött på all jävla politik här på TS. Vill så gärna tro att det bara är under presidentkampanjerna men skulle inte bli förvånad om det kommer komma 3-4 trådar om Obama varje dag nu under de kommande fyra åren.

Att dom orkar hålla på och tjata om samma jävla sak dag ut och dag in . . .
Vilken tid det måste ta för de att skriva alla sina inlägg. Det är helt sjukt.
 
  #2482  
Old 11-05-2008, 04:11 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Är det någon som har erfarenhet av DHL förresten? Har aldrig använt dem tidigare. Väntar på ett paket från dem på väg från Holland - skulle vilja veta om deras "expresspaket" är hemleverans på eller om man får åka till något trött centrallager in the middle of nowhere . . .
Centrallager FTMTL! Plockade upp ett par nya NikeID som jag glatt väntade på skulle komma ifrån barnfabriken i kina.

Blev tvungen att köra ut till Kungälv under den regnigaste dagen på länge ifrån centrala stan. Lyckades samtidigt fastna i vägarbeten som ledde mig tillbaka över älven (vi har en sån i göteborg) för att fastna i köer in mot stan & efter u-svängen lika fina köer ut till kungälv igen.

Väl på DHL-lagret möttes jag av svenska motsvarigheten till The Office & Office Space kombinerat. T.o.m en trött chef med kaffekoppen i handen som "delegerade".

Så - en lång histori kort - se fram emot en speciell dag bland Sveriges sämsta.
 
  #2483  
Old 11-05-2008, 07:36 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jag köper ditt resonemang jox....politikskiten är väl avklarad nu? Obama vann...det enda jag funderar över är hur man ska göra nu när man ska spela det gamla klassiska kortspelet "Neger eller president"....







Läste det på aftonbladet och tyckte det var ganska fyndigt .





ps...precis varit på vinprovning, är lite rund om skallen ....o dé.
 
  #2484  
Old 11-06-2008, 07:27 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Centrallager FTMTL! Plockade upp ett par nya NikeID som jag glatt väntade på skulle komma ifrån barnfabriken i kina.

Blev tvungen att köra ut till Kungälv under den regnigaste dagen på länge ifrån centrala stan. Lyckades samtidigt fastna i vägarbeten som ledde mig tillbaka över älven (vi har en sån i göteborg) för att fastna i köer in mot stan & efter u-svängen lika fina köer ut till kungälv igen.

Väl på DHL-lagret möttes jag av svenska motsvarigheten till The Office & Office Space kombinerat. T.o.m en trött chef med kaffekoppen i handen som "delegerade".

Så - en lång histori kort - se fram emot en speciell dag bland Sveriges sämsta.
Ouch! Men neråserru - nog kom paketet allt fram till dörren Så ditt uppmålade skräckscenario inträffade aldrig . . . Men har varit med om det där förr. Man kan riktigt känna självmordsbenägenheten i luften på såna där lager. Som ett dagis för världens mest sorgliga människor.

Originally Posted by strebo
det enda jag funderar över är hur man ska göra nu när man ska spela det gamla klassiska kortspelet "Neger eller president".....
 
  #2485  
Old 11-06-2008, 07:31 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
In other news, har haft rätt svårt att sova på sistone och fick några spännande piller häromdagen som ska blockera vissa hjärngrejer som gör att man somnar. Tydligen i först hand för orosdämpning (wtf?), men ska även funka som vanliga sömnpiller enl. läkaren. Fattade inte varför jag inte fick vanliga grejer, men tog i alla fall ett gäng igår kväll och slocknade mycket riktigt direkt. Skitbra!

Men OMFG - dessa var tydligen rikigt långtidsverkande. Klockan är nu halv 2 på eftermiddagen och jag har suttit i en sjuk dvala hela dagen, som att man inte riktigt vaknat. Går inte att jobba, går inte att engagera sig i någonting och man ställer sig likgiltig inför allt. Har fått avboka ett par saker på eftermiddagen för jag orkar inte lyfta mig från bordet. Hur läskigt som helst, som riktiga betablockerare.

Hoppas effekterna är borta i morgon . . .
 
  #2486  
Old 11-06-2008, 09:27 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Grym avatar du har nu Felix!!! Har du hela bilden i ff nånstans?

jox: Medicin är inte lugnt. Jag avstår helst från att ta något, inte riktigt till den grad som jehovas vittnen tycker är käckt, men behöver jag inte så skippar jag hellre. Känns som det finns så många biverkningar och galna grejer. Är det mycket på jobbet nu eller?
 
  #2487  
Old 11-06-2008, 09:45 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Låter riktigt creepy jox. Jag har också sömnsvårigheter till och från....mitt botemedel är väl inte det bästa men slocknar det gör man . Smäller på Spin City på laptopen och köar en säsong eller två, kollar 1-2 avsnitt sen slocknar jag till dom dåliga skämten...det är gött det . Sen får man ju dock ta bajsmackan dagen efter när man bara sovit 4-5timmar.
 
  #2488  
Old 11-07-2008, 10:00 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Fan, den här repskiten börjar bli ganska tradig.....tror inte alla fattat vad det handlar om. Även om vi har försökt på vårt eget lilla vis men när man får rep av alkooyoyoylyoleus med motiveringen "rep till dig, nu ska du reppa mig" känns lite halvdant......
 
  #2489  
Old 11-07-2008, 10:52 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Fan, den här repskiten börjar bli ganska tradig.....tror inte alla fattat vad det handlar om. Även om vi har försökt på vårt eget lilla vis men när man får rep av alkooyoyoylyoleus med motiveringen "rep till dig, nu ska du reppa mig" känns lite halvdant......
Sicken repp-hewra...Ska reta han lite...Bronto, bilden finns längst bak i stradaletråden i 360/430-delen...
 
  #2490  
Old 11-07-2008, 06:07 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Btw felix, har du kvar bilderna på ditt superpaket från hemligatomten förra året? Var inte det galet snyggt?
 



All times are GMT -4. The time now is 03:25 AM.