Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #941  
Old 05-08-2008, 09:40 AM
fj0's Avatar
fj0
fj0 is offline
Teamspeed Junior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 40
fj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished road
 

Last edited by fj0; 05-08-2008 at 09:50 AM.
  #942  
Old 05-08-2008, 10:38 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Sååå, i måndags skulle vi lämna in vår s80 för byte av kompressor till ACn. Jag är på väg hem för att plocka upp farsan så vi kunde åka och lämna in den, på vägen hem så är det ett vägarbete där dem skrapat bort 3-4cm asfalt för att lägga ny. Inte helt otippat så är konerna vid brunnarna snodda av nån liten jävla tomte så jag som bräser på i 50-60km/h träffar självklart ena kanten med höger bak. Däcket smäller rätt så rejält så jag tror det är en punktering pågång. Jag svänger in 100m senare på en parkering för att kolla och självklart är det en punktering. PUNKTERING med stora ord, ett stort hål i utsidan på däcket så det är bara till att byta till reservhjulet. När jag får bort hjulet så är det ett stort jävla hål på insidan av däcket med, plus att fälgen fått sig en hyffsad smäll. Jaja, tänker jag och vi lämnar in bilen.

När vi skulle hämta den i tisdags så var det självklart problem med kondensorn som "läckte som ett såll" så den fick stanna kvar några dagar till. Sen idag, när vi hämtar den så kör vi till däckfirman vi alltid använder för att slänga på ett nytt däck på fälgen. Då är hela fälgen skev och den "hoppar" när man kör ....så summa summarum, min punktering resulterar i 4nya däck + fälgar (däcken var inne på sista versen).

Farsan är i Riga tills ikväll så jag hinner ta till flykten, någon som behöver en inneboende?


Cliffnotes:
Vägarbete
+Punktering
+Skev fälg
=Nya fälgar + Däck
 
  #943  
Old 05-08-2008, 10:44 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by fj0
:rofl: Nice to have you buddy
 
  #944  
Old 05-08-2008, 11:46 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Tja Fj0!
 
  #945  
Old 05-08-2008, 12:44 PM
fj0's Avatar
fj0
fj0 is offline
Teamspeed Junior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 40
fj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished road
Originally Posted by PorscheFanatic
:rofl: Nice to have you buddy
Originally Posted by Dave S
Tja Fj0!
Allo!
 
  #946  
Old 05-08-2008, 02:37 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Underbart! Min bil gör stora svarta spår efter sig av oljedroppar! Det är nog billigt att fixa!

Howdy Fj0!
 
  #947  
Old 05-08-2008, 03:20 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Aj fan Jox, det låter inget skoj. Vad tror du det är?
 
  #948  
Old 05-08-2008, 03:41 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ingen aning faktiskt, märkte det nu när jag kom hem och såg att det var långa spår på uppfarten efter att ha kommit tillbaka från någon timmes hårdkörning. Blev på dåligt humör, larmade skiten och gick in.

Vet att den droppat en aaaning tidigare men det gör dom ju allihop. Men när det är 10 cm mellan varje droppe när man kör i 10 km/h så kan man ju börja undra om det är någon som borrat ett stort hål rakt in i oljetråget.

Och vi som ska åka till GBG i den nästa helg ......
 
  #949  
Old 05-08-2008, 03:49 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ingen aning faktiskt, märkte det nu när jag kom hem och såg att det var långa spår på uppfarten efter att ha kommit tillbaka från någon timmes hårdkörning. Blev på dåligt humör, larmade skiten och gick in.

Vet att den droppat en aaaning tidigare men det gör dom ju allihop. Men när det är 10 cm mellan varje droppe när man kör i 10 km/h så kan man ju börja undra om det är någon som borrat ett stort hål rakt in i oljetråget.

Och vi som ska åka till GBG i den nästa helg ......
Surt att höra Jox Vad blir nästa steg? Om du vill må lite bättre så kan jag berätta att jag måste flyga upp till Östersund tidigt imorgonbitti för att sedan ta buss upp till Åre för att fota 3 olika husmodeller och sedan åka tillbaka och komma hem vid 23.00..Yay!
 
  #950  
Old 05-08-2008, 03:55 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Surt att höra Jox Vad blir nästa steg? Om du vill må lite bättre så kan jag berätta att jag måste flyga upp till Östersund tidigt imorgonbitti för att sedan ta buss upp till Åre för att fota 3 olika husmodeller och sedan åka tillbaka och komma hem vid 23.00..Yay!
Aj, tungt. Buss är ingen höjdare. Är det Totts kåkar uppe i Åre du ska fota?

Ja, nästa steg är att försöka lokalisera var det kommer ifrån. Ett projekt jag inte är så speciellt sugen att pyssla med i helgen ... Ibland är gamla bilar för jävla jobbiga alltså.

Och ironiskt nog var den inne hos PC Karlstad för ett oljeläckage precis innan jag köpte den, till en kostnad av 42,000 spänn!! Hoppas detta är billigare.
 



All times are GMT -4. The time now is 04:25 AM.