Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #5941  
Old 02-10-2010, 02:25 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ska kolla lite närmare vad det innebär exakt. Trodde mest det var jag som var dum först som inte förstod, men nu när du också ifrågasätter så börjar man ju undra För chippet till lådan ingår per automatik när man chippar bilen - detta var en separat grej .... och kostnad.

Är det nya Kryssfemman ni har förresten? Är ni nöjda med den?
tror inte man behöver chippa lådan men tror det gör skillnad hur bilen beter sig och att den växlar bättre med den nya effekten.

Ja nya X5an, eller ja inte den nya faceliften men en 09a med 3,5l diesel 286hk. jävligt skön att köra och går riktigt bra! Det enda som jag stör mig på är bmws iDrive... Audi är ljusår bättre där.
 

Last edited by Sideways_swe; 02-10-2010 at 02:27 PM.
  #5942  
Old 02-10-2010, 02:32 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
tror inte man behöver chippa lådan men tror det gör skillnad hur bilen beter sig och att den växlar bättre med den nya effekten.

Ja nya X5an, eller ja inte den nya faceliften men en 09a med 3,5l diesel 286hk. jävligt skön att köra och går riktigt bra! Det enda som jag stör mig på är bmws iDrive... Audi är ljusår bättre där.
Najs! Rätta motorn också. Skulle gärna ha en sån där!

Jag tycker iDrive-kritiken är lite överdriven faktiskt, jag tycker den funkade riktigt bra i min femma. Jag blev snarare galen när jag bytte till Audin på vissa småsaker i MMI. På BMW så vrider man ju medsols när man ska scrolla nedåt i en meny (dvs rätt). På Audi är det tvärtom, alltså man vrider åt vänster när man ska nedåt - det blir ju helt rubbat!

Det måste ju driva alla som någonsin höjt eller sänkt volymen på en stereo, dvs alla i hela världen, till vansinne
 
  #5943  
Old 02-13-2010, 08:43 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Är det någon som har koll på lack? Vad är rimligt att betala för lite lister, huv och två stötfångare? Håller på och kollar runt lite eftersom jag är pedant med skyhöga krav på slutresultatet och har fått priser mellan 5,000:- (tattare) och 15,000:- (märkersverkstad - dvs också tattare). Allt exkl. montering.
 
  #5944  
Old 02-13-2010, 11:17 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Fan riktigt läskig olycka i Vancouver igår. Såg videon på Aftonbladet och är förvånad över att han ändå levde hela vägen till sjukhuset. Såg ut som en smäll man dör av på fläcken...
 
  #5945  
Old 02-13-2010, 05:25 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Välkommen till TS, Lugano! Nu vill vi veta allt om vem du är och hur det är att bo där.

Mitt liv kretsar kring att jobba så pass att jag kan retire'a runt 50-årsåldern i området omkring Lugano när jag tröttnat på stressen, och naturligtvis bättrat på min italienska. Mest för att jag vill kunna åka skidor på vinterhalvåret och köra runt på alpvägar i min F40 under den andra halvan. Har läst italienska i 2 år, men mina språkkunskaper sträcker sig så pass att jag bara i stort sett förstår böjelsen på öl i singular och prular (dvs una birra, due birre)
 
  #5946  
Old 02-14-2010, 05:41 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Modern Warfare II är sjukt beroendeframkallande. Tycker inte jag gör ngt annat än att spela COD på fritiden nu
 
  #5947  
Old 02-16-2010, 10:53 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Äntligen möts våra vägar.
 
Attached Images  
  #5948  
Old 02-16-2010, 11:44 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Nästan så att jag kräver ett idol-foto på er båda. Gärna med "tummen upp" också Felix!
 
  #5949  
Old 02-16-2010, 11:47 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Så jävla världsklass
 
  #5950  
Old 02-16-2010, 11:48 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Modern Warfare II är sjukt beroendeframkallande. Tycker inte jag gör ngt annat än att spela COD på fritiden nu
Vänta du några dagar så ska du se att du tröttnar . . .
 



All times are GMT -4. The time now is 01:08 PM.