Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #951  
Old 05-08-2008, 04:02 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Aj, tungt. Buss är ingen höjdare. Är det Totts kåkar uppe i Åre du ska fota?

Ja, nästa steg är att försöka lokalisera var det kommer ifrån. Ett projekt jag inte är så speciellt sugen att pyssla med i helgen ... Ibland är gamla bilar för jävla jobbiga alltså.

Och ironiskt nog var den inne hos PC Karlstad för ett oljeläckage precis innan jag köpte den, till en kostnad av 42,000 spänn!! Hoppas detta är billigare.
Låter helskumt, men lämna in den asap så att du får det överstökat! Vad var felet när det kostade 42000?

Ska fota några husmodeller åt min kusins företag...
 
  #952  
Old 05-08-2008, 05:59 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by fj0
Tjena Mario! Kul att se dig här Har inte sett så mycket av dig borta på nmcs.
 
  #953  
Old 05-08-2008, 06:00 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Sååå, i måndags skulle vi lämna in vår s80 för byte av kompressor till ACn. Jag är på väg hem för att plocka upp farsan så vi kunde åka och lämna in den, på vägen hem så är det ett vägarbete där dem skrapat bort 3-4cm asfalt för att lägga ny. Inte helt otippat så är konerna vid brunnarna snodda av nån liten jävla tomte så jag som bräser på i 50-60km/h träffar självklart ena kanten med höger bak. Däcket smäller rätt så rejält så jag tror det är en punktering pågång. Jag svänger in 100m senare på en parkering för att kolla och självklart är det en punktering. PUNKTERING med stora ord, ett stort hål i utsidan på däcket så det är bara till att byta till reservhjulet. När jag får bort hjulet så är det ett stort jävla hål på insidan av däcket med, plus att fälgen fått sig en hyffsad smäll. Jaja, tänker jag och vi lämnar in bilen.

När vi skulle hämta den i tisdags så var det självklart problem med kondensorn som "läckte som ett såll" så den fick stanna kvar några dagar till. Sen idag, när vi hämtar den så kör vi till däckfirman vi alltid använder för att slänga på ett nytt däck på fälgen. Då är hela fälgen skev och den "hoppar" när man kör ....så summa summarum, min punktering resulterar i 4nya däck + fälgar (däcken var inne på sista versen).

Farsan är i Riga tills ikväll så jag hinner ta till flykten, någon som behöver en inneboende?


Cliffnotes:
Vägarbete
+Punktering
+Skev fälg
=Nya fälgar + Däck
Det låter galet segt! Antar att ingen försäkring kan täcka att några pundare stulit vägarbeteskoner?
 
  #954  
Old 05-08-2008, 06:01 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ingen aning faktiskt, märkte det nu när jag kom hem och såg att det var långa spår på uppfarten efter att ha kommit tillbaka från någon timmes hårdkörning. Blev på dåligt humör, larmade skiten och gick in.

Vet att den droppat en aaaning tidigare men det gör dom ju allihop. Men när det är 10 cm mellan varje droppe när man kör i 10 km/h så kan man ju börja undra om det är någon som borrat ett stort hål rakt in i oljetråget.

Och vi som ska åka till GBG i den nästa helg ......
Usch vad jobbigt. Var noga så att du inte torrkör den på olja om den läcker så mycket. Kanske fått en smäll/stenskott på oljebehållaren, sitter inte den under bilen typ?
 
  #955  
Old 05-09-2008, 02:41 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Och vi som ska åka till GBG i den nästa helg ......
Fixa det asap och kom ner till västkusten, så bjuder vi på glass och gött mos istället.
 
  #956  
Old 05-09-2008, 02:47 AM
fj0's Avatar
fj0
fj0 is offline
Teamspeed Junior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 40
fj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished road
Originally Posted by jox
Underbart! Min bil gör stora svarta spår efter sig av oljedroppar! Det är nog billigt att fixa!

Howdy Fj0!
God dagens! Det där låter inte alls kul måste jag säga, vad kör du för bil?

Originally Posted by Bronto
Tjena Mario! Kul att se dig här Har inte sett så mycket av dig borta på nmcs.
Tack detsamma! Nej jag har inte mycket tid för forum längre, kvinnor tar way too much time. :shhh:

Hur går det med "nya" bilen?

Jag vet inte hur jag hittade hit men varför känns det otroligt 6speedonline-aktigt? Någon som har lite historia och info om det här forumet?
 
  #957  
Old 05-09-2008, 04:21 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by fj0
God dagens! Det där låter inte alls kul måste jag säga, vad kör du för bil?



Tack detsamma! Nej jag har inte mycket tid för forum längre, kvinnor tar way too much time. :shhh:

Hur går det med "nya" bilen?

Jag vet inte hur jag hittade hit men varför känns det otroligt 6speedonline-aktigt? Någon som har lite historia och info om det här forumet?
Den går kanon fint! Har kört 1000 mil själv med den nu (1200 totalt) så man har fått en ganska go rutin i den. Ser galet fram emot att köra lite på bana i sommar och känna hur den verkligen beter sig. Har du några planer på att skaffa mini igen förresten? Vad kör du nu om jag får fråga?

En av ägarna och den 'riktiga' grundaren till 6speed har det här forumet nu så man kan känna igen sig lite. Alla sköna människor emigrerade hit efter att det andra forumet blev uppköpt.
 
  #958  
Old 05-09-2008, 05:37 AM
fj0's Avatar
fj0
fj0 is offline
Teamspeed Junior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 40
fj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished road
Originally Posted by Bronto
Den går kanon fint! Har kört 1000 mil själv med den nu (1200 totalt) så man har fått en ganska go rutin i den. Ser galet fram emot att köra lite på bana i sommar och känna hur den verkligen beter sig. Har du några planer på att skaffa mini igen förresten? Vad kör du nu om jag får fråga?

En av ägarna och den 'riktiga' grundaren till 6speed har det här forumet nu så man kan känna igen sig lite. Alla sköna människor emigrerade hit efter att det andra forumet blev uppköpt.
Har 6speed blivit sålt? När och hur? Har det gått åt skogen efter det eller?

Fan vad skönt, en MINI hade varit kul, jag saknar min MINI. :'( Jag kör en Honda S2000 idag.


 
  #959  
Old 05-09-2008, 05:48 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by fj0
Skön bil med mycket körglädje. Nyligen omlackad? Ser att spolare, blinkers och reg-plåtsfästen är bortplockade. Eller siktar du på en strippad lean mean Honda machine?
 
  #960  
Old 05-09-2008, 05:56 AM
fj0's Avatar
fj0
fj0 is offline
Teamspeed Junior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 40
fj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished road
Originally Posted by mbolo
Skön bil med mycket körglädje. Nyligen omlackad? Ser att spolare, blinkers och reg-plåtsfästen är bortplockade. Eller siktar du på en strippad lean mean Honda machine?
Ja den är rolig att köra! Strippad är bra.

Läppen ska lackas samma färg som bilen, målet är att lacka om fronten också och lägga igen hålen men vi får se hur långt vi kommer.

Har du några bilder på din M coupe?
 



All times are GMT -4. The time now is 12:02 PM.