Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #1041  
Old 05-14-2008, 09:10 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ja det är inte kul att leva med bara en entusiastbil, och jag håller med om de lite smått bisarra priserna på 951orna. MEN som med alla pre-996/Boxster-porschar så är det ingen myt att värdet håller i sig stenhårt, så det behöver inte bli så hutlöst i längden, peppar peppar.

En likadan bil känns ju lite gay, du måste ju byta upp dig. Eller skruva tillbaka mätaren 8000 mil och montera på en fetare kompressor
Hehe jo, men jag har tre år kvar tills jag är färdig, vilket betyder 3-4 år tills jag kan köpa en ordentlig bil. Om jag har kvar min bil nu, som är en 03, så kommer den vara 8 år när jag är färdig. Det är lite för gammalt, jag vill gärna ha peace of mind när det gäller strul etc. Därför börjar jag titta nu och ser om man inte kan byta till en 05a, som då vore 6 år gammal när det är dags att byta nästa gång. Oavsett, så kan jag inte byta förrän efter sommaren och lite beroende på ekonomin också.
Denna är jag sååå sugen på:
Mini Cooper S John Works 210HK
 
  #1042  
Old 05-15-2008, 03:26 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Hehe jo, men jag har tre år kvar tills jag är färdig, vilket betyder 3-4 år tills jag kan köpa en ordentlig bil. Om jag har kvar min bil nu, som är en 03, så kommer den vara 8 år när jag är färdig. Det är lite för gammalt, jag vill gärna ha peace of mind när det gäller strul etc. Därför börjar jag titta nu och ser om man inte kan byta till en 05a, som då vore 6 år gammal när det är dags att byta nästa gång. Oavsett, så kan jag inte byta förrän efter sommaren och lite beroende på ekonomin också.
Denna är jag sååå sugen på:
Mini Cooper S John Works 210HK
Den verkar ju perfekt! Är nog en rejäl skillnad med 40hp extra under huven Har du kört någon JCW David?
 
  #1043  
Old 05-15-2008, 03:43 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Vad gör en original MCS 0-100 på?
 
  #1044  
Old 05-15-2008, 04:37 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Vad gör en original MCS 0-100 på?
R53: 7.5 (rätta mig här Dave, försökte googla)

R56: 7.1-7.3s


Men den är inte så snabb till hundra, delvis för det är svårt att launcha rätt (den spinner lätt) och man måste lägga i trean innan hundra. Iallafall för R56an, annars gör den 0-60mph på 6.7s
Det fina hos Mini är att ligga på tvåan och gasa till, man får en rätt go kick och den bara sticker iväg

Har du varit nere i gbg än förresten?
 
  #1045  
Old 05-15-2008, 04:37 AM
fj0's Avatar
fj0
fj0 is offline
Teamspeed Junior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 40
fj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished road
Jag är varslad.
 
  #1046  
Old 05-15-2008, 04:53 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Har du varit nere i gbg än förresten?
På lördag! Och slipper åka Mercan nu när den roliga är lagad
 
  #1047  
Old 05-15-2008, 05:26 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
På lördag! Och slipper åka Mercan nu när den roliga är lagad
Gött! Hör av dig om vill ta en halv special på Avenyn eller provköra Mini

Pratade med BMW igår förresten, de ska byta en sensor vid kylarvätskan, verkade som att den hade flippat lite.
 
  #1048  
Old 05-15-2008, 05:31 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Gött! Hör av dig om vill ta en halv special på Avenyn eller provköra Mini

Pratade med BMW igår förresten, de ska byta en sensor vid kylarvätskan, verkade som att den hade flippat lite.
Vore trevligt, vi hade planerat att komma ner lördag kväll och åka söndag förmiddag (när vi nyktrat till) egentligen, men man ska aldrig säga aldrig! Kan du inte PMa ditt nr?

Jag antar att allt går på garantin? Inkl bärgaren?
 
  #1049  
Old 05-15-2008, 05:44 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Vore trevligt, vi hade planerat att komma ner lördag kväll och åka söndag förmiddag (när vi nyktrat till) egentligen, men man ska aldrig säga aldrig! Kan du inte PMa ditt nr?

Jag antar att allt går på garantin? Inkl bärgaren?
Näh, vore ball att bara säga hej tänkte jag.

Jag hoppas ju på det, blir väl nån sorts självrisk man åker på men ska ringa till de idag igen och fråga vad som händer.
 
  #1050  
Old 05-15-2008, 05:57 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Näh, vore ball att bara säga hej tänkte jag.

Jag hoppas ju på det, blir väl nån sorts självrisk man åker på men ska ringa till de idag igen och fråga vad som händer.
Fråga inte, säg att det är så. Ser de en öppning så kommer de ta den. Tyvärr min erfarenhet av BMW Gbg. Makalöst inkompetenta.

Du har ju kört bilen korrekt, och det har uppkommit fel i materialet. Du har ringt för rådgivning och de har själva sagt att den ska bärgas. Du har ju inte begärt någonting - bara utsatts för något.

Gör 20 armhävningar, nyp dig i armen, slappa dig på kinden och ring sen med lite adrenalin-rusch och besviken-kund ton. Du har rätt till en ursäkt här, de har inte rätt till ersättning...
 



All times are GMT -4. The time now is 06:59 PM.