Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #5921  
Old 02-09-2010, 03:21 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Ja, lite sjukt är det när man börjar räkna på vad det kostar. Men å andra sidan bygger jag lite bilen som jag vill ha, men som Audi aldrig byggde

Det är lite det där jag är rädd för. Min Porka hade ju raka rör också, och det var mest kul för min egen skull den gången i veckan man körde runt och ville lyssna på hur en luftkyld egentigen ska låta - men de stirrande blickarna gjorde det mest pinsamt. Å andra sidan kommer den inte vara riktigt så högljudd, och på låga varv är det inte extremt högt.

Har letat efter Youtube-klipp men kan inte hitta något att visa. Jag har bara hört en annan A8 IRL med samma setup. Du får helt enkelt höra IRL du med när jag redan fått på grejerna .... när vi tar den där extremt försenade lunchen någon dag
 
  #5922  
Old 02-09-2010, 05:00 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jag har ett system på min bil som låter ganska högt. Tycker det fungerar alldeles utmärkt att pendla med. Visst dånar det ordentligt i motorvägshastighet och visst tittar folk som om en skenande pansarvagn kom när man råkar varva för högt inne i stan. Men så fort man är ute på småvägarna och kör lite inspirerat, så är det värt mödan alla dagar i veckan.
 
  #5923  
Old 02-09-2010, 05:12 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Gör det Jox, alla på Biljardpalatset här i stan kör raka rör.

Bygg bilen som du vill ha den, men personligen tycker jag kvaliteten i A8:n ligger i faktumet att den glider under radarn. Vore tråkigt om den & du hamnade i "chippad E55-träsket".

Helt plötsligt börjar du försvara hedern vid varje rödljus, när det inte funkar börjar du varva för spacklade luder som köper nattamat på östermalmstorg - och en vacker dag sitter du där och kör insmugglade lettiska organdonatorer i baggageluckan via finlandsfärjan. Raka rör - det är bara början.
 
  #5924  
Old 02-09-2010, 09:32 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
rejban.se - 2009 <--- av någon konstig anledning så tror jag inte våra motståndare kommer ta oss på något som helst allvar alls i Div.6. Jag tycker vår slogan är helt och hållet innanför ramarna för en nystartad förening?
 

Last edited by strebo; 02-09-2010 at 09:43 PM.
  #5925  
Old 02-10-2010, 02:52 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
rejban.se - 2009 <--- av någon konstig anledning så tror jag inte våra motståndare kommer ta oss på något som helst allvar alls i Div.6. Jag tycker vår slogan är helt och hållet innanför ramarna för en nystartad förening?
Kaxig slogan På tal om slogans, höll på och falla ihop av skratt när jag såg Koskenkorvas (finsk vodka) slogan på Estlands färjan: Koskenkorva - almost the second best vodka in the world! ärligt och anspråkslöst
 
  #5926  
Old 02-10-2010, 03:08 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Gör det Jox, alla på Biljardpalatset här i stan kör raka rör.

Bygg bilen som du vill ha den, men personligen tycker jag kvaliteten i A8:n ligger i faktumet att den glider under radarn. Vore tråkigt om den & du hamnade i "chippad E55-träsket".

Helt plötsligt börjar du försvara hedern vid varje rödljus, när det inte funkar börjar du varva för spacklade luder som köper nattamat på östermalmstorg - och en vacker dag sitter du där och kör insmugglade lettiska organdonatorer i baggageluckan via finlandsfärjan. Raka rör - det är bara början.


Årets hittills bästa post!

Helt sant - det är verkligen ingen rödljusräser och verkligen ingen titta-på-mig-och-min-fläsk. Samtidigt stör det mig att inte höra motorn över huvudtaget när inte rutorna är nere eller takluckan öppen - då kan jag ju lika väl ha köpt en 2.8 FSI. Det stör mig också att Svensk ÅF för MTM är Dahlbäck, och säga vad man vill om den gubbens kreationer men de är inte världsmästare på kundservice direkt. Vad jag förstår så finns det två alternativ - antingen bypass'a båda dämparna (icke-TÜV-godkänt och extremt högljudd), eller enbart den bakre (godkänt och ganska högljudd) vilket är vad jag ville göra. I båda fall ersätts kattarna med sportversioner.

Jaså, lettiska organdanotorerna kommer via Finlandsfärjan minsann! Det är väl därför tullen aldrig hittar några på färjan från Riga! De är inte dumma, de där balterna!

Hur som helst så avvaktade jag med beställningen på avgas. Måste fundera lite - det är ganska dyrt och ingen refund när man väl installerat det. Och det är ju först då man vet om man vill ha det . . .
 
  #5927  
Old 02-10-2010, 03:43 AM
LABrit's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: London, formerly LA
Posts: 8,839
LABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond repute
jox is ghey!!!!!
 
  #5928  
Old 02-10-2010, 07:15 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Vidrig människa...
 
  #5929  
Old 02-10-2010, 07:15 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Någon som vaknade på rätt sida imorse?
 
  #5930  
Old 02-10-2010, 07:32 AM
LABrit's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: London, formerly LA
Posts: 8,839
LABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond repute
strebo got owned by tb...
 



All times are GMT -4. The time now is 04:01 AM.