Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #5911  
Old 02-08-2010, 06:20 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Ännu gällande hastighets mätande, så har två gånger i Finland fått hastighetsböter av polisen som kommit emot mig. Bägge gångerna har de hävdat att de plockat mig med radar/laser och haft en siffra på mig, men men jag har aldrig sett en siffra på radarn/lasern... visserligen var de siffror böterna blev skrivna på rejält nerskrivna så man vill ju inte börja mucka....

Anyways, killen jag hörde ryktet av är en finne som haft sin del av äventyr på svenska vägar och jag har all orsak att tro honom, men ljudar tokigt. :nixweis:
 
  #5912  
Old 02-08-2010, 07:12 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Polisen mäter bilars hastighet med sedvanlig laser då de är stillastående och gör trafikkontroll. Dvs en polis går ut ur bilen och hoppar fram med den den retliga "pistolen" och siktar på dig. Om du t.ex. blåser om en civilpolis och de hänger efter så använder de sig av trafipax. Det är trafipax som man alltid ser på alla biljaktsprogram, där medelhastighet, nuvarande hastighet etc. står. Tror att den i princip fungerar som en navigator, dvs mäter av mot gps för att få fram hastighet.
De kan, så vitt jag vet/hört inte klocka dig när du kommer körandes. Dock kan polismännen vittna emot dig och säga att det var uppenbart att det gick över hastighetsbegränsningen. Detta kan du också åka dit på, men då är nog chansen att de skriver ned till belopp ganska rejält.
 
  #5913  
Old 02-08-2010, 07:17 PM
Barrister's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2008
Location: Orange County
Posts: 23,875
Barrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Danas kunskaper i det svenska språket är minst sagt bristfälliga.
What was that? Did I hear my name??

 
  #5914  
Old 02-09-2010, 02:59 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
De kan, så vitt jag vet/hört inte klocka dig när du kommer körandes. Dock kan polismännen vittna emot dig och säga att det var uppenbart att det gick över hastighetsbegränsningen. Detta kan du också åka dit på, men då är nog chansen att de skriver ned till belopp ganska rejält.
Läs mitt inlägg från förra sidan. dom kan klocka när ni möts
 
  #5915  
Old 02-09-2010, 09:47 AM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by Nicke
Ännu gällande hastighets mätande, så har två gånger i Finland fått hastighetsböter av polisen som kommit emot mig. Bägge gångerna har de hävdat att de plockat mig med radar/laser och haft en siffra på mig, men men jag har aldrig sett en siffra på radarn/lasern... visserligen var de siffror böterna blev skrivna på rejält nerskrivna så man vill ju inte börja mucka....
Varje gång jag fått böter har det gått till på samma sätt.. i Finland alltså.
Har förstått att radarn är kopplad till gps/hastighetsmätaren i polisbilen så de får enkelt fram skillnaden mellan hastigheterna, underligt (men bra) att de inte har det här.
 
  #5916  
Old 02-09-2010, 11:43 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by Chubster
Varje gång jag fått böter har det gått till på samma sätt.. i Finland alltså.
Har förstått att radarn är kopplad till gps/hastighetsmätaren i polisbilen så de får enkelt fram skillnaden mellan hastigheterna, underligt (men bra) att de inte har det här.
En jävla tur att de inte har det i Sverige, vore ju skitjobbigt. Bara hålla tummarna att de fortsätter använda samma gamla utrustning...
 
  #5917  
Old 02-09-2010, 02:24 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Chubster
Varje gång jag fått böter har det gått till på samma sätt.. i Finland alltså.
Har förstått att radarn är kopplad till gps/hastighetsmätaren i polisbilen så de får enkelt fram skillnaden mellan hastigheterna, underligt (men bra) att de inte har det här.
Ser man på fan, en annan finnjävel som tappat bort sig till "rikets västra halva"

(är alltså även själv från Helsingfors, var jag spenderar nuförtiden halva min tid)
 
  #5918  
Old 02-09-2010, 02:26 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
En jävla tur att de inte har det i Sverige, vore ju skitjobbigt. Bara hålla tummarna att de fortsätter använda samma gamla utrustning...
Amen! (vet dock inte om det beror på att utrustning är gammal eller vad det beror på, men who cares)
 
  #5919  
Old 02-09-2010, 02:37 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
En liten bekvämlighetsfråga, eller "börjar jag bli gammal-frågan".

Jag kröp till korset och beställde för ett par veckor sedan ett helt paket från MTM med chip, insug, kammar, ny utväxling på lådan etc. Kanske kände jag mig lite stött efter Davids pik om att jag bara stylade den. I alla fall, i samma veva beställde jag deras bypass-system och deras fyrpipade utblås. Dvs raka rör på ren svenska, även om en dämpare är kvar.

Grejerna kom och det visade sig att allt var rätt utom avgassystemet, som var till Lång-modellen. Skickade tillbaka grejerna och satte mig nu ner för att beställa det rätta. Men .... börjar dock få lite kalla fötter - vill man verkligen ha raka rör på en DD? Det låter äckligt brutalt live, och jag har dessutom dubbelglas överallt så det dånar inte i kupén, men frågan är om jag kommer tröttna på brölet efter ett tag, t ex på motorvägar? Fanns tyvärr inte att få med elektronisk ventil heller.
 
  #5920  
Old 02-09-2010, 03:08 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Hahah du går all out med den här bilen Jox! Sjukt kul ju. Tror dock att du kommer tröttna om du använder bilen varje dag. Det gjorde jag med Porschen. Jag kände mig löjlig när folk vred nacken hela tiden, kul i början men man tröttnar rätt fort.
 



All times are GMT -4. The time now is 01:12 PM.