Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #5901  
Old 02-08-2010, 04:51 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
På motorvägar brukar jag inte bry mig ett skvatt om jag möter en polis (såvida det inte går i 200+ men det är ju vansinnigt sällan) men på landsvägar kan man ju försöka att inte blåsa förbi så fartvinden trycker ut polisbilen mot diket i alla fall. Som Sideways säger så har de en räknare som bygger på meter per sekund, men det förutsätter ju också att han de facto gör en U-sväng och sätter efter innan han kan börja räkna ihop vad du egentligen gjort. Och eftersom du har en M3 så gissar jag att du också är bilentusiast, ett släkte som generellt är ganska alerta och vakna i trafiken - och får du en bil som tvärvänder efter dig på landsvägen och börjar komma ikapp när du medvetet kör för fort så lär du ju ha lättat på gasen låååångt innan av ren självbevarelsedrift.

Jag tror det mest är amerikanska polisen som brukar mäta mötande bilar - du har kollat för mycket på Cops
 
  #5902  
Old 02-08-2010, 05:02 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Jag har själv åkt dit på det sättet när jag åkte hoj. mötte en polismc i ganska hög fart, tänkte inte mer på det utan körde på i samma takt, såg sen i backspegeln att en mc närmar sig i högfart, jag saktar ner till laglig hastighet och tänker att han kan aldrig ha hunnit mäta hur fort jag kört. men som sagt han fick fram medelhastigeten och böter blev det till slut.Det är säkert inte vanligt att detta händer, men det gör det, speciellt om polisen kör mc. Sen är det lätt att undvika detta genom att typ stanna eller köra sakta, men som sagt, alla vet inte det och ibland kanske man inte ens märker att man möter en polis
 

Last edited by Sideways_swe; 02-08-2010 at 05:05 PM.
  #5903  
Old 02-08-2010, 05:07 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Jag har själv åkt dit på det sättet när jag åkte hoj. mötte en polismc i ganska hög fart, tänkte inte mer på det utan körde på i samma takt, såg sen i backspegeln att en mc närmar sig i högfart, jag saktar ner till laglig hastighet och tänker att han kan aldrig ha hunnit mäta hur fort jag kört. men som sagt han fick fram medelhastigeten och böter blev det till slut.Det är säkert inte vanligt att detta händer, men det gör det, speciellt om polisen kör mc. Sen är det lätt att undvika detta genom att typ stanna eller köra sakta, men som sagt, alla vet inte det och ibland kanske man inte ens märker att man möter en polis

Hur fick han fram farten? Uppskattade han den? Den boten hade jag aaaaldrig skrivit på - ett litet tidtagarur på ett moppestyre kan ju han försöka argumentera i rättssalen

Och kom igen, det är klart du märker att du möter polisen! Särskilt, skulle jag säga, när man kör inspirerat!
 
  #5904  
Old 02-08-2010, 05:10 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Han kanske var ute och åkte ifatt fortkörare? En polare blev skjuten av en polis på en bro(som han inte såg) och sen blev han ifattkörd av en MC-polis.
 
  #5905  
Old 02-08-2010, 05:13 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Hur fick han fram farten? Uppskattade han den? Den boten hade jag aaaaldrig skrivit på - ett litet tidtagarur på ett moppestyre kan ju han försöka argumentera i rättssalen
Jag skrev aldrig på. Men när jag fick brev hem och läste på lite om det hela så orkade jag inte hålla på utan pröjsade. Hojarna har samma teknik som i polisbilarna. han tryckte på den när jag mötte honom, jag brassade på i samma fart, han gasade ifatt mig och tryckte av när han låg bakom. Då får han fram hur lång tid det tagit för mig att kört den sträckan och också min genomsnittshastighet.
 
  #5906  
Old 02-08-2010, 05:13 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Hittade de här gamla videoklippen från i julas. Körde Jeepen till Sälen i rejäla snöstormar under nyårsdagen. Kändes faktiskt grymt manligt, och -32 grader fick den inte ens att hosta...
Sjukligt coolt! Kanske är videon eller kameran, men blev oerhört förvånad över den låga ljudnivån i bilen! Trodde knappt du hade någon ljudisolering alls i den där. Kan man hålla normal samtalston i 90 t ex? Och utslagsfrågan är naturligtvis - vad drog den på resan?
 
  #5907  
Old 02-08-2010, 05:15 PM
Barrister's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2008
Location: Orange County
Posts: 23,875
Barrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond repute
Dana är kungen och reglerna du all.

 
  #5908  
Old 02-08-2010, 05:18 PM
Barrister's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2008
Location: Orange County
Posts: 23,875
Barrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond reputeBarrister has a reputation beyond repute
Jox är Dana's slav och är en melon huvud.

 
  #5909  
Old 02-08-2010, 05:19 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
 
  #5910  
Old 02-08-2010, 05:33 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Danas kunskaper i det svenska språket är minst sagt bristfälliga.
 



All times are GMT -4. The time now is 03:36 AM.