Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #3441  
Old 02-03-2009, 03:59 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Körde ifrån min polares mc när vi var ute där förra gången. Om nu inte Nicke är en bättre förare (mycket möjligt) eller mer våghalsig (också möjligt) så tror jag att jag bör ha ett litet övertag i och medatt vägen är så kurvig som den är. Fast det är ju ingen tävling.

Vägen har för övrigt några riktigt porriga krön där man utan problem får hjullyft om man blåser på lite. Bland det läskigaste jag gjort.
 
  #3442  
Old 02-03-2009, 04:06 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Underskattar inte Minin alls - tvärtom. På en liten knixig väg lär man svettas en del i en FXX också för att hänga med . . . Helt sjukt snabba så. Körde lite grann med en MCS Cab i somras och fick jobba en heeel del för att hålla uppe hans tempo.
 
  #3443  
Old 02-03-2009, 04:29 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Japp, på krokiga vägar, med klibbiga däck och lite fixad väghållning är de ruskigt snabba. Jag tycker att jag inte ens närmat mig gränsen när jag kört.
Fast å andra sidan... hade inte tvekat att byta till en mysigt gungig gt. Hade varit mysigt att glida runt i en Jagga XK diesel.
 
  #3444  
Old 02-03-2009, 04:38 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Säg till innan du kommer ned, dessa vägar är bara nån mil bort från mig, så om jag har tid tar jag mig gärna en runda.
Skall göra det!

Originally Posted by jox
Jaså du ska bli från åkt av en oljebrännare du, Däjveed? Jag vidhåller skarpt att A3 2.0TDi är en rolig bil - jag tycker den går som satan!
Bör sägas att det är en bra bil, och blev riktigt förvånad när jag var ett par varv på en bana i Finland med den (17"/ S-chassi), men men... Har man i hjärnan inställt att man inte gillar diesel, turbo eller framhjulsdrift så blir det ju inte en rolig bil mitt huvud, oberoende hur bra bil det på riktigt är.
 
  #3445  
Old 02-03-2009, 04:42 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Hur kan man inte gilla turbos?
 
  #3446  
Old 02-03-2009, 04:50 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Hur kan man inte gilla turbos?
Jaa, det kan väl klassas som ett personligt problem. Ingen är perfekt.
 
  #3447  
Old 02-03-2009, 04:55 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Nicke
Jaa, det kan väl klassas som ett personligt problem. Ingen är perfekt.
Haha det är väl ändå att ta i? Man kanske föredrar kompressor eller N/A men att inte gilla turbo när man har ett bilintresse är för mig lite nytt. Iofs kan det vara jag som är ute på hal is, har precis krängt en pastasallad som håller på att få mig att svimma. Riktigt mastig var den .
 
  #3448  
Old 02-03-2009, 05:34 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Japp, på krokiga vägar, med klibbiga däck och lite fixad väghållning är de ruskigt snabba. Jag tycker att jag inte ens närmat mig gränsen när jag kört.
Fast å andra sidan... hade inte tvekat att byta till en mysigt gungig gt. Hade varit mysigt att glida runt i en Jagga XK diesel.
Skriv gärna i tråden om ni ska ta en repa nere i skåneland och skulle orka med att en Göteborgare hakade på Min bil är inne på lackering & service nu, bara lackeringen skulle enligt BMW ta 8-10dagar fastän jag beställt tid 2 månader i förväg...
Har kört runt i vårt fantastiska superskåp (MB E280 4wd -03) i en vecka nu och rätt galet sugen efter min bil! Är så trött på att köra runt omkring gbg, fram och tillbaka till stan.
 

Last edited by Bronto; 02-03-2009 at 05:45 PM. Reason: meh
  #3449  
Old 02-04-2009, 04:21 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Det finns få dialekter som irriterar så mycket som "schteeeeeeeeeeeeeeeeekarnas" när man ska plugga i biblioteket....
 
  #3450  
Old 02-04-2009, 05:04 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Har kört runt i vårt fantastiska superskåp (MB E280 4wd -03) i en vecka nu och rätt galet sugen efter min bil! Är så trött på att köra runt omkring gbg, fram och tillbaka till stan.
Dissa inte Meschssakombin! Den är schöööööön, bruschan. Top notch alltså. Schteek!
 



All times are GMT -4. The time now is 05:11 AM.