Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #8441  
Old 12-14-2010, 05:06 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Haha, jag tillhör de fem procenten av befolkningen som inte äter något ö h t från havet, så ingen hummer eller ostron för mig. Men en schteekfilé eller två blir det rätt ofta!

Skönt att du kör det lite friare på helgerna i alla fall. Har ett par polare som är träningsnarkomaner, bokstavligen, och det är ingen som orkar bjuda dem på middag längre för det blir ett sånt jäkla projekt så fort de ska ha mat. "Oj, potatisgratäng, det kan inte jag äta!" eller "Fan, har du marinerat kycklingen. Veeeet du hur många kolhydrater det är i soya-marinad!?".

Jag är egentligen bara 4 kilo från min idealvikt så mitt gymkort "råkade" av en händelse gå ut innan jag hann ta tag i det - man var tvungen att aktivera kompiskortet innan något datum som jag missade. Förvisso skulle gärna vilja omvandla lite mer av kroppen till muskler men det återkommande problemet är att det är så sjuuukt trist att träna. En kompis berättade att han testade "military training" härom helgen, och jag tänkte att det lät ju riktigt coolt med namnet i alla fall. Men de fick stå i en ring i Lill-Janskogen med snö upp till midjan och göra hoppsa-steg. Ehhh.
 
  #8442  
Old 12-14-2010, 05:18 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Haha, ja alltså, det blir lätt en livsstil av det hela. Jag är jävligt dålig på att "ta en öl eller två", då känner jag att det kan vara. Men jag har inga som helst problem med att köra tre kanonfyllor på en vecka t.ex. Ur kalorisynpunkt då dvs . Precis, anledningen till att jag försöka köra lite mer strikt i veckorna är för att jag ska kunna gå allan ballan på helgerna.

4kg är ju fan ingenting. Då behöver du knappast ha dåligt samvete för att du schteker så mycket som du gör.

Nu för tiden tittar jag faktiskt inte så supermycket på vågen, bögigt nog så är det spegeln som får fungera som måttstock. När jag började var mitt mål att väga 100kg ....det skrattar man åt nu
 
  #8443  
Old 12-14-2010, 06:45 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Hur snabbt märkte du skillnad? När jag började för ett par år sedan så tyckte jag det gick rätt snabbt i början och efter två månader var det stor skillnad. Men sedan hände absolut ingenting på ett halvår. Och då tröttnade jag.

Nu är jag typ tillbaks på där jag var innan jag började. Kanske värre, för skjortor i storlek 39 börjar strama lite

For argument's sake, dagens stresslunch vid datorn:
 
  #8444  
Old 12-14-2010, 07:00 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
  #8445  
Old 12-14-2010, 07:12 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Haha!

Jag slår vad om att om vi postar det här inlägget så kommer alla jänkare hålla med - Bryan Fischer: Julian Assange not the bad guy here - the homosexual soldier is - RIGHTLYCONCERNED.COM

Moving on - nu har jag i alla fall fått in WhatsApp i min gayPhone - hur connectar jag med er nu dårå?
 
  #8446  
Old 12-14-2010, 07:17 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Hämtade precis whatsapp och det är ju cpnice om det funkar!

Tror dock man behöver lägga till kontakter med deras vanliga telenummer. Okej jox, om du vill ha passionerade meddelanden från en gbgare så adda mig på:
0730459714
 
  #8447  
Old 12-14-2010, 07:18 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Haha ja, jänkarna är ju helt sjuka med sin politik på detta forum. Många, fast oftast Repub, verkar ju tycka att alla andra är riktigt dumma i huvudet. Lol
 
  #8448  
Old 12-14-2010, 07:20 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Addade dig nu - vi får sexta lite senare idag, ska hoppa in i ett möte nu
 
  #8449  
Old 12-14-2010, 07:24 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jag har ju tränat lite olika. När jag började för 2½-3år sedan så var jag ju en räka på mina 80-82kg (är ~1.90m lång). Då var mitt mål att bli beefcake och gå upp till 100kg. Så då åt jag ju obskyra mängder mat. Fast jag åt ju också väldigt mycket kolhydrater. Som mest vägde jag 98kg nu i Jan/Feb och då insåg jag att jag höll på att bli "stor" som varken är snyggt eller speciellt funktionellt så jag la om träningen (dvs började äta mindre kolhydrater men tränar fortfarande likadant). Det var helt enkelt inte hållbart att väga så mycket om knäna skulle orka med att löpa.

Men för att svara på din fråga , första 2-3månaderna tyckte jag inte det gjorde någon skillnad knappt men det var för att jag töntade runt med maskiner. Nu använder jag kanske maskiner till 10-15% av all träning. Annars tycker jag att jag hela tiden har sett framgången, och framförallt känt av det.

Jag kan ju tillägga att när jag började träna så började jag hänga på två polare som var beefcakes, så mitt mål var ju att "klå dom". Alltid bra sporre!

Däremot lackade jag på ragget som sa till mig "Oj, vad smal du har blivit". Smal!? För helvede kvinna, jag har gymmat i 3år! Inte fan vill jag vara smal. Jag vill vara stor, stark och framförallt mycket manlig! Bitch!
 
  #8450  
Old 12-14-2010, 07:37 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Haha, härligt. Jag trodde när du sa "målet var att nå 100 kg" att du var riktigt rund och ville komma ner till 100 pannor men vågade inte fråga

Vad gör du resten av tiden om du bara använder maskiner så lite? Löptränar och roddmaskin och sånt där?
 



All times are GMT -4. The time now is 04:27 AM.