Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #2941  
Old 01-03-2009, 05:09 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Trodde du citerade först? Var det din nya som var fejk?
Hoppas verkligen du får tillbaka degen!
 
  #2942  
Old 01-03-2009, 05:10 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Mjo, det kan ju vara sant iofs. Surt att lägga så mycket cash på något som du inte "till 100%" kan veta om den är fejk eller ej. Det känns dock som att de som är riktigt gjorda, fast fejk, är väldigt få. Fast det är ju bara en känsla.....och man orkar väl kanske itne köpa allt ifrån butik heller.
 
  #2943  
Old 01-03-2009, 05:15 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Är inte så orolig för att få tilbaka pengarna, han verkade nästan mer bestört än mig när jag berättade. Och det här är ingen Joe average från nätet, den här gubben har barn som jag åkte skidor ihop när vi var 19-20 år.

Butik är helt galet att köpa ifrån för dubbla pengarna, det är ju bara lottovinnare som gör . . .
 
  #2944  
Old 01-03-2009, 05:15 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
har en kompis vars Panerai är gjord av delas snodda från fabrik. Riktiga delar fast sammansatt utanför. Dock vet han om detta, och då känns det mer ok.
att betala för the real thing e ju inte kul
 
  #2945  
Old 01-03-2009, 05:41 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Fyfan jox...fattade inte först att det var du som fått den bajsmackan. Nej, nu måste jag plugga lite innan jag ska ut på sjön med skridskor och grilla .
 
  #2946  
Old 01-03-2009, 05:48 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Tycker synd om dig. Usch så surt.
 
  #2947  
Old 01-03-2009, 06:01 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ska väl inte ropa hej än, men tackar whoever is up där att jag inte köpte den på någon sajt och säljaren försvann. Nu blev det ju "bara" en stor besvikelse - det kunde ha blivit jävligt dyrt och en stor besvikelse.

Min 005 var förvisso äkta (har fått värdeintyg från Kaplans) men kunde mycket väl ha varit fejk den med. Bara att inse, jag ska nog sluta köpa klockor . . .
 
  #2948  
Old 01-03-2009, 06:11 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Nja, men du köper ju högriskobjekt och betalar därefter. 005an var ju sjukt bra pris på, att den var äkta var ju ett litet under
Du får ju se det som så att om du får tillbaka denna degen, kanske du kan använda lite mer deg på varje köp, och på så sätt ha mer säkerhetsmarginal.
En besparing på 30 % är ju inte fy skam.
 
  #2949  
Old 01-03-2009, 07:19 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Suger att höra Jox, förstår precis hur du känner dig men tycker inte att du ska känna dig dum, det här var en väldigt unik händelse som knappast kommer att upprepas igen. Jag skulle också lita blint på en vettig familjevän även om han inte hade gett mig äkthetsintyg/låda/papper etc...

På ett sätt blir jag lite glad att det här hände, nu kan du äntligen börja stoppa in lite kulor i din ferrarifond
 
  #2950  
Old 01-03-2009, 07:30 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Tack Felix. Det läskiga är ju att jag gjorde ju precis allt man möjligen kan göra, utom att just ta den till en urmakare. Men det hade samtidigt varit som ett slag i ansiktet till en familjevän att säga "Ja, men jag vill bara kolla att den är äkta hos Nisse här nere på hörnet först . . ."

Nu har jag varit och lämnat den i paket i alla fall, så nu är det hans bekymmer.

Är sjuuukt sugen på en Ferrari till våren, men funderar på att kanske tänka lite med hjärnan och inte med hjärtat för en gångs skull En lägenhet i city som investering nu när det är så billigt vore rätt vettigt . . .
 



All times are GMT -4. The time now is 09:16 AM.