Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #20351  
Old 04-05-2012, 02:30 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Det är flera ölfestivaler på våren i Tyskland där man dricker Maibock-öl som är ungefär lika stark som oktoberfestöl, 6-8%. Såna festivaler finns lite överallt men framför allt i Bayern. Du behöver inte åka hela vägen till München egentligen, det är inte alls lika fett nu på våren där så du kan lika gärna dra någon annanstans. Eller så sätter du dig bara varje dag i en Biergarten i solen och dricker weissbier.

När jag var i Frankfurt var det oxå många som bara drog en termin pga sina förhållanden hemma. Kan säga att jag aldrig varit med om så mkt otrogenhet, krossade förhållanden osv som den första terminen. Bra jobbat av er som lyckats få det att funka.

Däremot hade jag i din position aldrig begränsat min reseperiod pga ett förhållande. Tänk efter, när någonsin i ditt liv kommer du ha chansen att bo utomlands och träffa så mkt nytt och internationellt folk samtidigt som du har så mkt fritid och får gratis pengar? Det är en sån unik situation som man bara kan uppleva en gång i sitt liv och en otrolig förmån. Haha sorry det var inte meningen att få dig att må dåligt över ditt beslut nu, jag skulle kunna snacka nostalgi om mitt erasmusår i månader.

Jag bokade för övrigt flyg till München sista Oktoberfesthelgen idag. Det kommer bli så jääääävla tungt För er som inte har varit där och undrar hur roligt det är - Tänk er den roligaste festen ni någonsin varit på och multiplicera det med oändligt!
Mm, jag blev helt frälst när jag var på sista festen av Stuttgarts oktoberfest förra året. Hann precis med "Vasen", men missade den stora i München. Det var helt enkelt så jävla skön stämning inne i öltälten och alla ville bara ha kul. Kändes ganska ovanligt när man kommer från Sverige där det ofta handlar om att vara fräck när man går ut.

Ja, det är ju inte lätt att bo isär alltså. Men det funkade nog bra eftersom jag flög hem nästan varje månad, eller hon kom hit. Annars är det ju mycket tid som går till spillo, som man annars kunde lagt på andra damer etc. Men jag känner att min tjej kan vara den tjejen liksom.

Mm jag vet, det var ju därför jag ville dra utomlands en gång till och det är typ nu man kan det. Hade ju lika gärna kunnat stanna hemma och toffla istället. Men känns som att jag kommer vilja resa och jobba i andra länder längre fram med. Har hunnit plugga i England, Frankrike, Tyskland och Kalifornien redan och det finns så sjukt många fler kulturer/länder att kolla in.

Har du redan bokat?! Seriöst, men nice Hade gärna dragit ner dit då med, men får kolla lite hur det ser ut med plugget till hösten. Alla som varit där här nere säger ju att det är galet!
 
  #20352  
Old 04-05-2012, 02:31 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Haha jo jag lovar, tyskar kan faktiskt vara roliga. Jag har massa roliga historier från när jag bodde där.
Svenskar jämfört med tyskar är alltid jävligt hövliga och korrekta och så. Ända tills vi blir jättefulla och helt odrägliga. Tyskar som är galna och roliga är det hela tiden, oavsett om de är fulla eller nyktra. Men oftast är tyskar ganska fulla, vilket bidrar till charmen. Det man oftast ser är ju den korrekta och disciplinerade sidan av Tyskland, men det finns också en sida som är galnare än någon annan nationalitet öht. Varifrån tror ni alla läderbögar kommer, eller love parade, Rammstein? Man måste vara rätt sjukt i huvudet för att komma på såna saker. Kolla in lite underground klubbar i Berlin så förstår ni vad jag menar. Tyskland är landet helt utan gränser.
Mm det stämmer. Trodde att de var rätt korrekta och trötta, men det är mer de vuxna som är det. Ungdomarna här är galna och gillar verkligen att kröka. När man väl kommer in i språket är de roliga också
 
  #20353  
Old 04-05-2012, 02:35 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha ja vi är 10 grabbar som har bokat flyg och lägenhet. Vi bor jävligt nära Wiesn-området i ett skitskabbigt industriområde där prostituerade transvestiter går omkring om natten och det finns typ 6 nattklubbar med uteslutande ryska dörrvakter. Lägenheten har 1 toalett.
 
  #20354  
Old 04-05-2012, 02:42 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Låter som att det kommer att bli en hel del bra historier från den resan
 
  #20355  
Old 04-05-2012, 02:45 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Btw, spottade den här CLS Shooting Brake idag på huvudgatan där jag bor. Mercedes och Porsche kör väldigt ofta på den här sträckan så jag antar att det är en del av stadstesten de kör på nya modeller. Jag diggar den ändå.







 
  #20356  
Old 04-05-2012, 03:58 PM
SHH's Avatar
SHH
SHH is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: Oct 2011
Posts: 439
SHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the rough
Snyggt Bronto! Den gillar jag.

I Åre har Tott Hotell uppgraderat

Name:  06ed4bc9.jpg
Views: 20
Size:  191.9 KB
 
  #20357  
Old 04-05-2012, 04:19 PM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Skönt att ha fått ordning på nya burken efter några dagars pillande. Nu blir det påskolov

Glad påsk allesammans!
 
  #20358  
Old 04-05-2012, 06:35 PM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Ny rekordvikt idag! Bara att köra vidare!
 
  #20359  
Old 04-05-2012, 07:49 PM
EVO's Avatar
EVO
EVO is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 465
EVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond repute
Originally Posted by Blackout
Skönt att ha fått ordning på nya burken efter några dagars pillande. Nu blir det påskolov

Glad påsk allesammans!
Vad blev det för grejer? Håller på att köpa delar till min nya nu.

Originally Posted by N.M.O
Ny rekordvikt idag! Bara att köra vidare!
Grattis! För mig med faktiskt, har lagt på mig över 5kg rent fett det senaste året. Känner hur hjärtinfarkten kryper närmare.
 
  #20360  
Old 04-06-2012, 02:19 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by N.M.O
Ny rekordvikt idag! Bara att köra vidare!
Bra jobb! Själva har jag slackat lite med det där på sistone så nu är det slut på att "unna sig" och nolltolerans igen.

Originally Posted by EVO
Vad blev det för grejer? Håller på att köpa delar till min nya nu.



Grattis! För mig med faktiskt, har lagt på mig över 5kg rent fett det senaste året. Känner hur hjärtinfarkten kryper närmare.
Haha, bra jobb här också antar jag? Det går fort om man inte är uppmärksam!
 



All times are GMT -4. The time now is 02:26 AM.