Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #20371  
Old 04-06-2012, 05:55 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Om du slutar köra som mcguyver så kanske dom kan ha överseende
Sedan när exakt är McGyver (!) känd för att köra vårdslöst?
 

Last edited by Ludas; 04-06-2012 at 05:56 PM.
  #20372  
Old 04-07-2012, 07:24 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Blackout
Är jag den enda som börjar tycka att Jons bilval börjat gå lite överstyr? En 670-4 SV med takbox var maffigt men nu börjat det imo bli lite för mkt...

Sent from my mongo-samsung using Teamspeed
Det är coolt när det går överstyr! Men jag vet faktiskt inte om jag tycker hans nya R8 är så jäkla snygg? Känns lite sönderstylad. Men jag ändrar mig nog om jag ser den live.

Originally Posted by Ludas
Sedan när exakt är McGyver (!) känd för att köra vårdslöst?
haha det undrar jag med
 
  #20373  
Old 04-07-2012, 07:31 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Blackout
Är jag den enda som börjar tycka att Jons bilval börjat gå lite överstyr? En 670-4 SV med takbox var maffigt men nu börjat det imo bli lite för mkt...

Sent from my mongo-samsung using Teamspeed
Nej, jag håller med. Jag tycker ärligt talat den är ... asful.
 
  #20374  
Old 04-07-2012, 08:09 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Lyktorna förstör lite och spoilern ser skum ut, men tanken är väl att den måste kunna hålla upp packlinen också.

Fan jag har sett en del spionbilder från "nya" R8 och den kommer ju se typ precis likadan ut som den gamla, bara med ny ljusteknik i framlyktorna. Vilken annan bilmodell är på marknaden i 6 år och får sedan en light facelift? Ferrari hade 599 i 7 år och lanserade sedan en komplett ny bil med ny motor och hela shabang. Hade verkligen sett fram emot något nytt från Audi...

På tal om sportbilar. Fan vad jag diggar Subaru BRZ. Jag tycker deras strategi är helt klockren. Gå tvärtemot strömmen som präglar sportbilar numera, dvs mer och mer hästkrafter. Vem fan behöver 740 hk i en bakhjulsdriven GT bil med frammotor? Ingen människa på jorden kan utnyttja den kraften. De allra flesta som har en GT3 med 415 hk kommer aldrig ens i närheten av bilens potential. Tycker Subaru gör helt rätt i att bygga en superlätt och billig bil med 200 hk och ett perfekt balanserat chassis. Vore kul om det kom en STi version med 250 hk också, men mkt mer än så kan man ändå knappt utnyttja på svenska vägar. Hoppas att den gör succee.
 

Last edited by Ludas; 04-07-2012 at 08:10 AM.
  #20375  
Old 04-07-2012, 08:33 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Lyktorna förstör lite och spoilern ser skum ut, men tanken är väl att den måste kunna hålla upp packlinen också.

Fan jag har sett en del spionbilder från "nya" R8 och den kommer ju se typ precis likadan ut som den gamla, bara med ny ljusteknik i framlyktorna. Vilken annan bilmodell är på marknaden i 6 år och får sedan en light facelift? Ferrari hade 599 i 7 år och lanserade sedan en komplett ny bil med ny motor och hela shabang. Hade verkligen sett fram emot något nytt från Audi...

På tal om sportbilar. Fan vad jag diggar Subaru BRZ. Jag tycker deras strategi är helt klockren. Gå tvärtemot strömmen som präglar sportbilar numera, dvs mer och mer hästkrafter. Vem fan behöver 740 hk i en bakhjulsdriven GT bil med frammotor? Ingen människa på jorden kan utnyttja den kraften. De allra flesta som har en GT3 med 415 hk kommer aldrig ens i närheten av bilens potential. Tycker Subaru gör helt rätt i att bygga en superlätt och billig bil med 200 hk och ett perfekt balanserat chassis. Vore kul om det kom en STi version med 250 hk också, men mkt mer än så kan man ändå knappt utnyttja på svenska vägar. Hoppas att den gör succee.
Tycker det ser raggigt ut med kolsvarta lysen. Håller med om subarun,gillar den också. Kommer garanterat en STi version men hoppas på lite mer än 250hk. 350hk iaf
 

Last edited by Sideways_swe; 04-07-2012 at 08:38 AM.
  #20376  
Old 04-07-2012, 08:41 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by Ludas
Vem fan behöver 740 hk i en bakhjulsdriven GT bil med frammotor? bla bla bla blablaaa
JAG
 
  #20377  
Old 04-07-2012, 08:45 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Enda felet med Subaru BRZ är att luftintagen framför speglarna är FAKE.
 
  #20378  
Old 04-07-2012, 09:52 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Håller med om subarun,gillar den också. Kommer garanterat en STi version men hoppas på lite mer än 250hk. 350hk iaf
350 hk låter mkt för en Subaru, inte för att jag skulle misstycka iof sig. Imprezan har 300 hk nu och jag tvivlar på att BRZ kommer få mer, den väger ju typ 300kg mindre. Hoppas de behåller bakhjulsdriften bara

Originally Posted by Erppa
Enda felet med Subaru BRZ är att luftintagen framför speglarna är FAKE.
Ja det är rätt avtändande, fast de kanske fixar det i STI-versionen. Går rykten om att den ska bantas ytterligare och få ett tak i kolfiber.

Jag är rätt nyfiken på växellådorna i BRZ. Den ska tydligen komma i en 6-växlad manuell eller automat. Enligt testerna jag har sett hittils av Toyota GT 86 som har samma lådor så är den manuella ok, men inte jätteexakt. Vore intressant att se hur den automatiska sköter sig. Antar att det inte är en dct...
 
  #20379  
Old 04-07-2012, 10:35 AM
EVO's Avatar
EVO
EVO is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 465
EVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond repute
Originally Posted by Blackout
Det blev en hel del smask. Dock inga värsting grejer då jag aldrig spelar. Så nu sitter man med en total diskyta på den här maskinen på 3.7TB som för tillfället håller på att fyllas med saker från äldre datorer
Härligt! Spelar normalt inte heller men börjar bli sugen på att testa alla bra spel man har missat dom 5-6 senaste åren. Min 250GB-hårddisk är fylld till bristningsgränsen, ska bli otroligt skönt med ett par terabyte.
 
  #20380  
Old 04-07-2012, 11:32 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by EVO
Härligt! Spelar normalt inte heller men börjar bli sugen på att testa alla bra spel man har missat dom 5-6 senaste åren. Min 250GB-hårddisk är fylld till bristningsgränsen, ska bli otroligt skönt med ett par terabyte.
Problem solved.
Playstation 4 har kodnamnet Orbis | Feber / Spel
 



All times are GMT -4. The time now is 10:21 AM.