Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #15351  
Old 08-17-2011, 04:52 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
En kort video från söndagens banträff. Lyssna på ljudet på GT3RS;en med titaniumavgasrör, helt sinnessjukt.


335i - YouTube
Han har ju ljuddämpare på sin, Lite fegt! Om det är den som Levin racing har gjort i ordning vill säga (ser ut som den). Sjukt mycket deg nedlagt på den med bl.a 4.0L motor m.m.

Hur går 335an på bana tycker du? Av det man ser så ser banan grymt fin ut

Edit: snacka om senil! Jag ha rju fan kört på Alastaro, typ 2008 tror jag det var. rolig bana!
 

Last edited by Sideways_swe; 08-17-2011 at 04:59 PM.
  #15352  
Old 08-17-2011, 04:54 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Ja det är den som Levin byggt otroligt påkostad bil...
 
  #15353  
Old 08-17-2011, 04:55 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Han har ju ljuddämpare på sin. Lite fegt! Om det är den som Levin racing har gjort i ordning vill säga (ser ut som den). Sjukt mycket deg nedlagt på den med bl.a 4.0L motor m.m.

Hur går 335an på bana tycker du? Av det man ser så ser banan grymt fin ut
Din gamla M3 är till salu igen på blocket
 
  #15354  
Old 08-17-2011, 04:58 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
En kort video från söndagens banträff. Lyssna på ljudet på GT3RS;en med titaniumavgasrör, helt sinnessjukt.


335i - YouTube
Sjukt soft med bankörning! Din 335a pinnade på ganska duktigt på påfarten där. Hur är den att köra på bana?
 
  #15355  
Old 08-17-2011, 05:00 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
Ja det är den som Levin byggt otroligt påkostad bil...
Jag hade min bil inne på Levin samtidigt som honom så jag dreglade lite över den.
 
  #15356  
Old 08-17-2011, 05:01 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Din gamla M3 är till salu igen på blocket
Han har iaf varit snäll och tagit bort mitt fula nylle den här gången.
 
  #15357  
Old 08-17-2011, 05:04 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
^ ^ Jag tänkte att jag säger inget om det
 
  #15358  
Old 08-17-2011, 05:21 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
^^ Nej fan vad synd, jag hade hoppats på en hi-res bild på dig och din M3a Adde

Axman, jag har aldrig varit särskilt förtjust i SLR. Men nu under senare tid har jag verkligen börjat ogilla den som du märker Tänk dig ändå att den var i samma prisklass och kom ut typ samtidigt som Porsche CGT. Vilken hade du valt?
 
  #15359  
Old 08-17-2011, 05:43 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
335 har en piggyback box från burgermotorsport som jag varit mycket nöjd med, man kan t.ex. byta map från ratten + en massa andra funktioner. Downpipesen ersatta till 3 tums rör utan katalysator. Bilen borde alltså ha ca 400hp och 550nm vrid. (Inget jag kan bevisa men den går bra) Går rakt fram som en M3 E92, om inte aningen snabbare. M3 E46 har inte en chans rakt fram.

Bilen på bana, ja den är stor och relativt tung och det största problemet är avsaknande av diffbroms, vilket leder till massivt hjulspinn i utgången från långsamma kurvor. I övrigt är den stabil och lätt att köra. Standard msport chassi är aningen mjukt, men det är väl knappast en överraskning. Problemet med bilen är den enorma värmeutvecklingen från turbomaskinen och det märks helt klart att bmw inte tänkt på denna motor för banåkning (fattar inte hur 1M kan ha samma motor) då den går alldeles för varm för att kunna köra långa stint. Ok bör medges att höjning av effekten inte gjorde saken bättre och jag har planer på att skaffa större oljekylare och intercooler. Detta problem har debaterats in och ut på e90post. De första rapporterna på 1M och limp mode som bilen går i när oljan når ca 145 har redan kommit. Det finns dock flera som utökat oljekylarna på sina bilar i USA och har fått det att fungera bra. Man kan även köra vattenpumpen o fläkten på max effekt hela tiden via piggyback boxen och det underlättar mycket då man kan kyla ner bilen på det viset i depån.

Bromsarna är väl som en typisk bmw de stannar nog bra men känslan jmft med porsche är betydligt mycket sämre=svårare att dosera på gränsen. Detta går säkert att åtgärda med bättre vätska och klossar vilket jag kommer att testa då mina börjar vara slut.

Med en diffbroms, kräningshämmare och nedre bärarmar från M3 E92 (dessa passar rakt av) och något chassikit så tror jag att man skulle hänga på M3 E92 hur lätt som helst, man gör det ju nästan nu. Det är i utgångarna från kurvorna man tappar och kanske lite på att den kränger i snabba kurvor vilket gör att man inte vågar pressa. (fast det kanske är brist på mod och kunskap)

Kan väl avsluta med att porsche är bättre på bana (suprise) främst bromsar och kylning, men bmw är nog överraskande bra. Många har varit förvånade över hur snabb bilen faktiskt är på bana.
 
  #15360  
Old 08-17-2011, 05:46 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Asså Messi...
 



All times are GMT -4. The time now is 02:38 AM.