Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #10351  
Old 02-27-2011, 07:10 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Facebook är ju skitsoft. Vad är problemet?
Originally Posted by PorscheFanatic
Exakt, vet inte hur mycket glädje jag har haft pga av facebook. Ni som inte har det är weirdos hela bunten, inget snack. Tycker man inte om att visa upp sig själv och vad man gör, fine, ha ingen profilbild, skriv ingenting, ha ingen "wall" inget konstigt med det, vet flera som kör så. Men att se vad alla ens närmaste gör, spionera på folk ^^, kunna kontakta folk utan att behöva ringa, att sitta och chatta med knäppa TS-are etc... är guld värt. För att inte tala om man när man är singel!
Originally Posted by Aler
^+1

Jag skriver aldrig mer än nödvändigt, men att kunna sitta på en tråkig föreläsning och spionera på folk är som sagt guld värt.
Facebook är en skitbra "idé". Men hela hetsen med att alla alltid ska kunna se vad alla gör/är är något som irriterar mig. Och att folk hela tiden ska "trycka upp vad dom gör i fejjan på en annan". Ska man inte kunna ha något privatliv längre? Nej, usch! Tacka vet jag mobiltelefon och gamla hederliga telefonnummer!
 
  #10352  
Old 02-27-2011, 07:25 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Hade vi alla suttit och druckit öl nu hade jag kunnat berätta om mitt jobb igår. Kan dessvärre inte skriva om det på nätet utan får spara det till Gröne jägaren, men det var insane.
 
  #10353  
Old 02-27-2011, 07:45 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
^No one likes a tease.
 
  #10354  
Old 02-27-2011, 07:49 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Originally Posted by strebo
Facebook är en skitbra "idé". Men hela hetsen med att alla alltid ska kunna se vad alla gör/är är något som irriterar mig. Och att folk hela tiden ska "trycka upp vad dom gör i fejjan på en annan". Ska man inte kunna ha något privatliv längre? Nej, usch! Tacka vet jag mobiltelefon och gamla hederliga telefonnummer!
Jag håller med om att det blivit nån form av hets där alla ska skriva exakt vad de gör hela tiden. Min teori är att de som lägger ut hela sitt privatliv på nätet har ett stor bekräftelsebehov och dålig självkänsla, för det mesta man ser är PSade fest bilder och uppdateringar om "gud vilken mysig lunch jag hade med min bästa vän idag! OMG Vapiano är så bra! Puss Puss".

Min lösning är att ignorera dessa personer och som sagt skriva så lite om mig själv som möjligt.
 
  #10355  
Old 02-27-2011, 08:39 AM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Aler
Jag håller med om att det blivit nån form av hets där alla ska skriva exakt vad de gör hela tiden. Min teori är att de som lägger ut hela sitt privatliv på nätet har ett stor bekräftelsebehov och dålig självkänsla, för det mesta man ser är PSade fest bilder och uppdateringar om "gud vilken mysig lunch jag hade med min bästa vän idag! OMG Vapiano är så bra! Puss Puss".

Min lösning är att ignorera dessa personer och som sagt skriva så lite om mig själv som möjligt.
Din teori är nog rätt så riktig, plus att den stora massan gör det som alla andra gör, en falsk trygghet, man vågar inte vara sig själv och gå sin egen väg.

Jag var som sagt på det melodyfestivalen (jag lovar att inte säga det en gång till), och ni kan inte ana hur många gånger jag hörde av halvfulla 50 åringar att det skulle Facebooookkaa detta och alla foton de tog.
 
  #10356  
Old 02-27-2011, 08:54 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
När man talar om trollen:

helgen i all ära har varit lugn, bara gjort saker jag själv velat och samtidigt gjort små förändringar, haha! Helt underbart, allt börjar ordna upp sig! Jag är på upp gång. Puss o kram påre...
55 minutes ago via iPhone · LikeUnlike ·



 
  #10357  
Old 02-27-2011, 09:02 AM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
^^^Kärleksponken!
 
  #10358  
Old 02-27-2011, 09:04 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Haha tack tack. Kanske inte var tydlig, inte jag som skrev det, ville bara ta chansen att visa er Facebook hatare vilken källa till ständig humor ni missar.
 
  #10359  
Old 02-27-2011, 09:47 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Det man framför allt missar är ju chanser att ligga.
 
  #10360  
Old 02-27-2011, 09:54 AM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Det man framför allt missar är ju chanser att ligga.
Jag förstår att det är svårt att hinna med att sova middag om du ska vara uppkopplad på Facebook hela dagarna
 



All times are GMT -4. The time now is 03:49 AM.