Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #20341  
Old 04-05-2012, 09:09 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jobb med min amerikanska bögpartner 99% av tiden och 1% gök bland påskriset eftersom tjejen fyller år.
Originally Posted by Erppa
För min del ser det också ut som att jag måste jobba på påsken. Överväger att tvinga någon anställd att göra det men jag misstänker att de skulle vara missnöjda.


Kom precis hem och satt ölen i kylskåpet! Nu chill ända tills tisdag!
 
  #20342  
Old 04-05-2012, 09:19 AM
SHH's Avatar
SHH
SHH is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: Oct 2011
Posts: 439
SHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the rough
Originally Posted by Nicke


Kom precis hem och satt ölen i kylskåpet! Nu chill ända tills tisdag!
Jaaaavettja!

Name:  a041be18.jpg
Views: 34
Size:  118.4 KB
 
  #20343  
Old 04-05-2012, 09:47 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Ska på middag med tjejens föräldrar samt flytta hem från Tyskland så blir nog ganska lugn helg. Möjligtvis utgång med gamla polare på lördag, men får se hur det styrs upp. Brukar annars dra till Sälen över påsk och chilla, men det blir för stressigt.
 
  #20344  
Old 04-05-2012, 10:45 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ska du inte plugga vårterminen i Tyskland? Fan då missar du ju den bästa årstiden Brontan!!!! Vårterminen i Tyskland var den enskilt bästa terminen i mitt liv som student.
 
  #20345  
Old 04-05-2012, 12:46 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Ska du inte plugga vårterminen i Tyskland? Fan då missar du ju den bästa årstiden Brontan!!!! Vårterminen i Tyskland var den enskilt bästa terminen i mitt liv som student.
Fan säg inte så!

Näh, när jag sökte så tog jag bara en termin. De flesta andra här verkade ändå köra på ett år, men jag ville gärna göra klart min kandidat på handels nu under våren och det blev det så här. Hade varit lite segt att bo isär längre från tjejen med också.

Är det även en "oktoberfest" nu på våren? Har hört något löst om april/maj så isånafall måste jag dra ner då. Missade ju oktoberfest för att jag trodde det var i just oktober, men i själva fallet var det ju september haha = fail.
 
  #20346  
Old 04-05-2012, 01:22 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Det är flera ölfestivaler på våren i Tyskland där man dricker Maibock-öl som är ungefär lika stark som oktoberfestöl, 6-8%. Såna festivaler finns lite överallt men framför allt i Bayern. Du behöver inte åka hela vägen till München egentligen, det är inte alls lika fett nu på våren där så du kan lika gärna dra någon annanstans. Eller så sätter du dig bara varje dag i en Biergarten i solen och dricker weissbier.

När jag var i Frankfurt var det oxå många som bara drog en termin pga sina förhållanden hemma. Kan säga att jag aldrig varit med om så mkt otrogenhet, krossade förhållanden osv som den första terminen. Bra jobbat av er som lyckats få det att funka.

Däremot hade jag i din position aldrig begränsat min reseperiod pga ett förhållande. Tänk efter, när någonsin i ditt liv kommer du ha chansen att bo utomlands och träffa så mkt nytt och internationellt folk samtidigt som du har så mkt fritid och får gratis pengar? Det är en sån unik situation som man bara kan uppleva en gång i sitt liv och en otrolig förmån. Haha sorry det var inte meningen att få dig att må dåligt över ditt beslut nu, jag skulle kunna snacka nostalgi om mitt erasmusår i månader.

Jag bokade för övrigt flyg till München sista Oktoberfesthelgen idag. Det kommer bli så jääääävla tungt För er som inte har varit där och undrar hur roligt det är - Tänk er den roligaste festen ni någonsin varit på och multiplicera det med oändligt!
 
  #20347  
Old 04-05-2012, 01:55 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Men hur ska man kunna bortse från att alla är som sinan? Jag menar.... Det är ju tyskar? :/
 
  #20348  
Old 04-05-2012, 01:58 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Men hur ska man kunna bortse från att alla är som sinan? Jag menar.... Det är ju tyskar? :/
Det finns ju massa utbytesstudenter där. Jag hängde med Sinan och resten var folk från England, USA, Irland, Italien, Spanien osv. Sinan var den enda tysken typ. Och för övrigt så är tyskar ändå jävligt roliga, man måste bara förstå språket.
 
  #20349  
Old 04-05-2012, 02:03 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Tyskar är väldigt mycket Ludas, men roliga är de fan inte

Däremot är jag grymt avundsjuk på folk som har pluggat utomlands ordentligt. Vore jag lite yngre och hade chansen skulle jag göra det så mycket det bara går. Sannolikheten att man under resten av sitt liv kommer befinna sig utomlands av någon annan anledning än semester är försumbar i det stora hela, så det gäller att ta vara på tiden.
 
  #20350  
Old 04-05-2012, 02:24 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha jo jag lovar, tyskar kan faktiskt vara roliga. Jag har massa roliga historier från när jag bodde där.
Svenskar jämfört med tyskar är alltid jävligt hövliga och korrekta och så. Ända tills vi blir jättefulla och helt odrägliga. Tyskar som är galna och roliga är det hela tiden, oavsett om de är fulla eller nyktra. Men oftast är tyskar ganska fulla, vilket bidrar till charmen. Det man oftast ser är ju den korrekta och disciplinerade sidan av Tyskland, men det finns också en sida som är galnare än någon annan nationalitet öht. Varifrån tror ni alla läderbögar kommer, eller love parade, Rammstein? Man måste vara rätt sjukt i huvudet för att komma på såna saker. Kolla in lite underground klubbar i Berlin så förstår ni vad jag menar. Tyskland är landet helt utan gränser.
 



All times are GMT -4. The time now is 03:55 AM.