Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #16351  
Old 09-19-2011, 05:30 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Förövrigt verkar det ha hänt ett och anant under veckoslutet. Fint prank och grattis Ludas för halv marran! Själv stirrade jag på havet, vandrade i skogen och filosoferade på livet hela veckoslutet. Blev inte så mycket klokare på det hela.... Är det fel att man får största kicksen av att tvätta sin bil? Känns som det inte borde vara det finaste man kan göra, men helvete vad den blev ren och fin!
 
  #16352  
Old 09-19-2011, 05:50 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Tack Nicke. Låter soft att stirra på havet och tvätta bilen

Vem tror ni konkar först officiellt? SAAB eller Grekland? Jag tippar på SAAB.
 
  #16353  
Old 09-19-2011, 06:45 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Jag har sjukt mycket jobb så det här får bli kort.

Är du ute efter en 997.1 eller 997.2 som kom 2009 alltså faceliften.Till 997.2 kom det nya motorer utan IMS lager och med annan insprutning samt mera effekt, pdk, ny psm, ny pcm, lite utseende (lampor etc), ventilerade säten, annan bromskylning.

Om du är ute efter en 997.1 så har den nyare motor designen från 06 och framåt ett bättre IMS lager och dessa borde inte gå sönder. -06 uppgraderades också pcm så den har lite bättre navi och kan spela mp3 på cd. 04 hade också annat avgasrör en de senare tror de lånade de första från 996.

Det var något produktionsfel med bakaxelbussningarna på vissa -05. Det borde vara åtgärdat på alla. Från Porsche har man kunnat förlänga garantin ganska länge, så jag tror det också påverkar prisbilden ganska mycket per årsmodell. Man kunde ju på 996 förlänga upp till 10 år. Hursomhelst köp en S modell...

Ludas: svår fråga gissar på saab, men tror också att grekland snart är i konkurs. Hursomhelst så i båda fallen är det skattebetalarna som igen får stå för notan.
 
  #16354  
Old 09-19-2011, 06:46 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
Jag har sjukt mycket jobb så det här får bli kort.

lol
 
  #16355  
Old 09-19-2011, 06:46 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Hahahaha!

– Det var kö utanför min sovrumsdörr. De var elva stycken utanför men jag satte på bara åtta stycken, man kan inte vara med alla, säger Berlusconi i en bandinspelning.
Sexkommentaren skakar om Italien | Nyheter | Aftonbladet
Han är min idol!
 
  #16356  
Old 09-19-2011, 06:50 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
Jag har sjukt mycket jobb så det här får bli kort.

Är du ute efter en 997.1 eller 997.2 som kom 2009 alltså faceliften.Till 997.2 kom det nya motorer utan IMS lager och med annan insprutning samt mera effekt, pdk, ny psm, ny pcm, lite utseende (lampor etc), ventilerade säten, annan bromskylning.

Om du är ute efter en 997.1 så har den nyare motor designen från 06 och framåt ett bättre IMS lager och dessa borde inte gå sönder. -06 uppgraderades också pcm så den har lite bättre navi och kan spela mp3 på cd. 04 hade också annat avgasrör en de senare tror de lånade de första från 996.

Det var något produktionsfel med bakaxelbussningarna på vissa -05. Det borde vara åtgärdat på alla. Från Porsche har man kunnat förlänga garantin ganska länge, så jag tror det också påverkar prisbilden ganska mycket per årsmodell. Man kunde ju på 996 förlänga upp till 10 år. Hursomhelst köp en S modell...

Ludas: svår fråga gissar på saab, men tror också att grekland snart är i konkurs. Hursomhelst så i båda fallen är det skattebetalarna som igen får stå för notan.
Tack!!! M a o ska man kolla på 06 och uppåt då

Som vi sa när vi satt och ölade i lördags: faaan, Erppa vet ju allting!! Du är som en finsk Simba
 
  #16357  
Old 09-19-2011, 06:51 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ja, Erppa vem är du egentligen?
 
  #16358  
Old 09-19-2011, 06:53 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Jesus
 
  #16359  
Old 09-19-2011, 06:58 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Ärligt så är det så att jag jobbar med kommerciella fastigheter därav den infon. Köpte första porschen 2004 och har alltid varit sjukt bilintresserad och läst på på de märken o modeller jag varit intresserad av... Vet nog ingenting om hur toytota corolla utvecklats eller skoda oktavias historia

Fråga mig om kultur, böcker eller kvinnlig logik så ser jag ut såhär
 
  #16360  
Old 09-19-2011, 07:08 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Jag skulle också vilja ha en 997 C2S eller C4S problemet är att om jag hämtar en begagnad så är skatten från 25.000 euro och uppåt. Så det blir 65-75 totalt för att hämta en gammal 997
 



All times are GMT -4. The time now is 12:11 PM.