Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #15851  
Old 09-02-2011, 03:13 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Nicke skickade just denhär till mig. Varför varför har den ratten på fel sida. Det skulle vara en perfekt bil att köre skiten ur året om...

Porsche sales. Used Porsche for sale uk. Porsche 911. Porsche 997. Porsche 996. Porsche Boxster. Porsche Cayman. Porsche Cayenne. 911virgin.com
 
  #15852  
Old 09-02-2011, 03:54 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Har aldrig gillat hans trådar från första början, riktigt skrytmånsäckel! Har faktiskt bara räckt att kolla in en eller två trådar, sen slutade jag.

Bra att Sinan började ge honom på käften och att alla hängde på, synd bara att en tråkmåns till moderator stängde tråden när det började bli som roligast
Haha, vad fan. Folk var ju som papegojor till slut och bara hoppade på the hate-bandwagon för att det redan var igång. Dessutom var det min första thread close Men jo, han verkar lite knäpp i huvudet den där snubben, han skulle behöva gå lite kurser i självdistans till att börja med. "Åh det är så synd om mig för mina P-zeros slits ut jättefort när jag street rejsar på allmän väg i min 458". Herregud.

Originally Posted by Erppa
Nicke skickade just denhär till mig. Varför varför har den ratten på fel sida. Det skulle vara en perfekt bil att köre skiten ur året om...

Porsche sales. Used Porsche for sale uk. Porsche 911. Porsche 997. Porsche 996. Porsche Boxster. Porsche Cayman. Porsche Cayenne. 911virgin.com
Ja alltså, man behöver nog inte vara rädd att motorn ska rasa på grund av något av de klassiska 996-felen om den gått sådär länge - och har man lagt på så där sjukt många mil så är den ju garanterat väl omhändertagen. Det är nog mer lite ovanliga slitdelar man behöver byta med jämna mellanrum, styrleder och sånt där som aldrig händer på de andra sommarbilarna med 3K mil. Och hellre den där om den har bra historia med ordentlig historik än en tveksam bil på 12K mil . . . men högerstyrd går ju fetbort. Synd!
 
  #15853  
Old 09-02-2011, 04:26 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Jox jox du kan väl din porschehistoria. Standard 996 och 997 med M96.03 motorn är den som rasar genom att IMS lagret går i bitar eller genom att blocket spricker.

Metzger maskinerna i GT3 har ju en annan konstruktion med torrsump, titaniumstakar etc och är deriverade från den legendariska GT1 racingbilarnas motor. Det är också delvis samma motor som sitter i t.ex. 962. Samma kostruktion finns också i 997gt3, 997 turbo, 996 Turbon, och i 993, 964 utan vattenkylning då. Och som du vet så rasar ju dessa maskiner aldrig...

Vevhuset i de första GT3 har en reservdelsnummer som börjar på 964. Motorn går tyvärr nu pension och 997 GT3 RS 4.0 blir den sista med denna motor.
 
  #15854  
Old 09-02-2011, 04:50 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ What he Said!!
 
  #15855  
Old 09-02-2011, 05:41 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Asså sorry Erppa men du har verkligen ingen aning vad du pratar om...


Just kidding tack för Porschelektionen, borde nästan spara ner den posten som Word-dokument och ha på datorn.
 
  #15856  
Old 09-02-2011, 06:41 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ja, det var fan vad du ska hålla på och spela allan med dina kunskaper hela tiden Errpa, tror du det här är Rennlist eller?! Sitter det 96.03-motorn i C4Sen också? (996)

Och nu över till något helt annat - det här skrev en tjej i sin jobbansökan jag fick i morse:
” Kan nästan alla repliker från tv-serien Vänner, kanske inte den bästa meriten men detta kanske kan visa att jag är hängiven till att lära mig olika och nya saker”
 
  #15857  
Old 09-02-2011, 06:54 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Ja, det var fan vad du ska hålla på och spela allan med dina kunskaper hela tiden Errpa, tror du det här är Rennlist eller?! Sitter det 96.03-motorn i C4Sen också? (996)

Och nu över till något helt annat - det här skrev en tjej i sin jobbansökan jag fick i morse:
” Kan nästan alla repliker från tv-serien Vänner, kanske inte den bästa meriten men detta kanske kan visa att jag är hängiven till att lära mig olika och nya saker”

Samma motor i princip i alla boxster,gayman och standard 996,997 med små förändringar genom åren. Så ja det är samma.

WTF? hade hon bild? är hon snygg? Du kan ju ha henne o stirra på din nya vägg
 
  #15858  
Old 09-02-2011, 07:26 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Undra om Jon köpte den smällda lp560in jag tipsade om. Den står som såld på blocket nu iaf. Skulle nog bli grymt med den motorn i hans ultima
 
  #15859  
Old 09-02-2011, 07:36 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Ja Adde, man hoppas ju att han gjorde det! Han verkar gilla TS för han kommer tillbaka då och då, synd att han inte visar sin nuna i svensktråden. Ser även att Bakke är här ibland och synar oss i sömmarna
 
  #15860  
Old 09-02-2011, 07:42 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha, du MÅSTE ju ta in henne på intervju Jox och förhöra henne på replikerna från Vänner för att se om det verkligen stämmer. Hon kan omöjligt ha lärt sig "nästan alla" repliker om hon är so korkad att hon skriver något sådant i sin jobbansökan. Smyfilma intervjun också så vi har något att skratta åt sen
 



All times are GMT -4. The time now is 03:10 AM.