Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #16301  
Old 09-16-2011, 04:24 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Haha, ja herregud alltså. Men man får väl vara glad också - hellre det än att det sprids ut över längre tid, det vore värre med en grej i veckan . Jo, försäkring har jag så klart, men så grymt kukjobbigt att hålla på. Bara det att köket kommer vara helt obeboligt under tiden allt måste renoveras och bytas ut känns lite drygt . . . hur ska jag koka morgonkaffe nu då?!
 
  #16302  
Old 09-16-2011, 04:48 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Stackars gubben Jox

I en bostadsrätt inne i stan händer typ aldrig sådana saker...
 
  #16303  
Old 09-16-2011, 04:52 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Synd att du ska sälja mercan Jox.. Nya projekt som hägrar?

Mercedes-Benz SL/R / One of kind / | Stockholm | Blocket
Hahahaha, jag trodde att den var riktig först, men när han sedan skrev:
"Pris: Du som SERIÖS spekulant bör va kapital stark. Budet idag är över 350k. "

Hm, det var ju billigt? Men kostar inte en SLR typ 3 mille? Sen såg jag på bilderna att det var för länge sen en SL "One of kind" också, herregud vilka dumma människor det finns ändå..
 
  #16304  
Old 09-16-2011, 04:57 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Haha, ja herregud alltså. Men man får väl vara glad också - hellre det än att det sprids ut över längre tid, det vore värre med en grej i veckan . Jo, försäkring har jag så klart, men så grymt kukjobbigt att hålla på. Bara det att köket kommer vara helt obeboligt under tiden allt måste renoveras och bytas ut känns lite drygt . . . hur ska jag koka morgonkaffe nu då?!
Fan vad jobbigt Jox. Ibland vill bara karma/slumpen/etc att man ska böja sig fram och ta den. Jag förstår vad du menar med att det blir ettrigt också. Klart att försäkringen löser det mesta ekonomiska men timingen och att man inte kan vara där är ju bara vansinningt segt. Hade en vattenläcka när jag bodde i Kaliforien (i vår nyrenoverade lägenhet) och det stod ju typ två jättefläktar i två veckor och dånade på nedervåningen för att torka ut väggen och golvet. Riktig skitkvalitet på vissa byggsaker i USA ändå

Men, ska man vara lite trist så kan det ju knappast bli bättre iallafall. Från och med nu ska det bara gå bättre hoppas jag
 
  #16305  
Old 09-16-2011, 05:45 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Haha, så vitt jag vet så möttes jag av "Haha, har du försäkring?! Det e ju extremt bitchigt." i ett mail för några dagar sen. Stfu assface!
 
  #16306  
Old 09-16-2011, 09:14 PM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Haft feber hela veckan, borde idag ha lämnat in min näst sista (före final) version av mitt slutarbete till professorn. = me andra ord sket jag i det, och drog en fylla idag (antingen blir jag ordentligt sjuk, eller är frisk imorogn), och sket i den deadlinen.

Kan ävevn emeddela att, bitches comes, bitches goes. Ha det bra grabbar!
 
  #16307  
Old 09-17-2011, 03:47 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
^^ Åtminstone blev inte dina kunskaper att stava bättre av fyllan

Jox: De flesta hemförsäkringar av Nordisk modell gör det möjligt att hyra en tillfällig bostad/hotell under reparationsarbetet. Ta mycket bilder och ring bolaget och meddela att det är vad du tänker göra. Om det är ett trähus, vilket jag antar att det är, när du säger att skitet skall sågas i bitar, så kommer det att vara ett jävla helvete att bo där under arbetet. Hur gammalt är huset/vattenrören de är sällan de går av utan att de är konstruktionsfel eller att man har jäkla otur....

Ludas: Jag har ägt 6 bostäder under de senaste 7 åren varav 5 i ett område där enligt statistiken för den postnummer området är i top 3 av de dyraste kvadratmeterpriserna i hela landet. Med andra ord skulle man kunna tro att de bor fiffigare o vettigare människor en medeltalet i dessa hus. Trotts detta har jag varit med om de mest märkliga vattenskadorna. Förutom att taket har läckt på ganska många hus p.g.a. av snö i kombination med att gamla tunga plåttak blivit utbytta till nya lätta plåttak som läcker i springorna då takstolarna inte är konstruerade för lätt plåt. Alla hus har varit byggda 1930 eller tidigare.

Därpå har människor lyckats åstadkomma de mest konstiga vattenskador. I ett bolag spolade någon unge en plastanka i toaletten vilket skapade stora problem. I ett bolag skulle någon händig granne lufta värmeelementet själv med följden att han inte fick skruven tillbaka och det kom några 1000 liter vatten i lägenheten och grannens. Till detta kan man ännu tillägga diverse läckage från disk och tvättmaskiner.
 
  #16308  
Old 09-17-2011, 04:06 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha ja du har en poäng Erppa, jag bor själv rätt centralt men denna byggnad hade under nästann 10 år konstant fuktskador innan de äntligen bytte alla stammarna tidigare i år. Jag fick ett gratis badrum så för mig var det jackpot.

Sådär ja. 9,5 timmars sömn bakom mig och en megafrukost med gröt, banan, prinsskorv, egg och baked beans framför mig. Nu är det uppladdning inför halvmaran som gäller jävlar vad jag ska springa!!!

Sent from my U20i using Teamspeed
 
  #16309  
Old 09-17-2011, 05:02 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Det är ett puts/tegelhus från 60-talet, så vattenläckan har egentligen gått genom betongen mellan våningarna. Men jag hade precis min byggkille här och han trodde inte det var så farligt - man måste bara torka ur ordentligt, så han är iväg nu och hämtar såna där extrema kupéfläktar/avfuktare som ska stå hela helgen. Herregud vilken jobbig morgon, fullproppad med alvedon och vitaminer så man är något sånär funktionell ... men oj vad man inte är på topp. Jag ser ut som en blandning av Ozzy när han var som värst och hon den där amerikanskan som opererat sig för att se ut som sin katt.

Jag vet exakt vad det beror på nu - jag hade en snubbe här som spolade rent rören i början på förra veckan för diskmaskinen hade satt igen. Men man måste kört lite väl hårt för något måste ha brustit. Jävla diskmaskin också och böga sig, en Miele ska ju bara funka.

Originally Posted by strebo
Haha, så vitt jag vet så möttes jag av "Haha, har du försäkring?! Det e ju extremt bitchigt." i ett mail för några dagar sen. Stfu assface!
Det gällde ju försäkring på en iPhone!!! Det är ju bara suckers som går på det där i elektronikaffären eftersom försäljarna tjatar så mycket. Du får ju odla lite pondus alltså, det går inte att ha den där småländska menlösa attityden när man ska förhandla.
 
  #16310  
Old 09-17-2011, 05:32 AM
PorscheFanatic Junior's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm
Posts: 414
PorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond repute
Sitter på en mirakelkur för hur man omedelbart blir kvitt sin baksmälla som jag arbetat fram med Felix. Har beprövat den åtskilliga gånger med ett nästan magiskt resultat. Här följer receptet för hur du blir kvitt baksmällan på bara några minuter.

Det är också viktigt att du följer alla steg för att detta ska fungera, trots att några av stegen kan tyckas obetydelsefulla. Hoppar man över något steg så försämrar det sluteffekten drastiskt och man misslyckas med målet.

Från en pedagogisk synpunkt är det 7 enkla steg som måste fullföljas:

Efter att du stigit upp på morgonen så häller du upp ett större glas vatten och droppar i en Treo brustablett. Drick upp blandingen tillsammans en Ipren/Alvedon/Ibumetin (1). Det går också bra att ta 2st Treo eller 2st Ipren/Alvedon/Ibumetin för att uppnå liknande resultat, viktigast är att du får i dig något lindrande.Drick sedan 1-2 glas av vanligt vatten (2) från det lite större glaset. Gå sedan direkt och gör dina behov på toaletten (3) dvs. en kortare sitt-session, kissa gills inte. Hoppa sedan omedelbart in i duschen (4) medan huvudvärkstabletterna verkar och borsta tänderna samtidigt som du duschar (5). Sist men inte minst så ska du städa din omgivning (6). Du behöver inte damsuga och moppa utan mer plocka lite så att det ser rent och städat ut runtomkring ditt rum/din lägenhet. Steg 1-6 ska helst vara avklarade inom 20 minuter. Sist men inte minst måste du äta mat av något slag (7). Här är det naturligtvis överlägset bäst att sänka en Kebab, Pizza eller liknande snabb, fet mat men alla är vi olika så det viktigaste är att du får i dig rikligt med mat.

Alltså:
1. Ta dubbel dos av huvudvärkstabletter
2. Drick vatten
3. Gå på toaletten (kissa gills ej)
4. Duscha
5. Borsta tänderna
6. Städa
7. Ät

...

8. ???
9. Profit
 



All times are GMT -4. The time now is 12:28 AM.