Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #16311  
Old 09-17-2011, 06:10 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Det är ett puts/tegelhus från 60-talet, så vattenläckan har egentligen gått genom betongen mellan våningarna. Men jag hade precis min byggkille här och han trodde inte det var så farligt - man måste bara torka ur ordentligt, så han är iväg nu och hämtar såna där extrema kupéfläktar/avfuktare som ska stå hela helgen. Herregud vilken jobbig morgon, fullproppad med alvedon och vitaminer så man är något sånär funktionell ... men oj vad man inte är på topp. Jag ser ut som en blandning av Ozzy när han var som värst och hon den där amerikanskan som opererat sig för att se ut som sin katt.

Jag vet exakt vad det beror på nu - jag hade en snubbe här som spolade rent rören i början på förra veckan för diskmaskinen hade satt igen. Men man måste kört lite väl hårt för något måste ha brustit. Jävla diskmaskin också och böga sig, en Miele ska ju bara funka.

Det gällde ju försäkring på en iPhone!!! Det är ju bara suckers som går på det där i elektronikaffären eftersom försäljarna tjatar så mycket. Du får ju odla lite pondus alltså, det går inte att ha den där småländska menlösa attityden när man ska förhandla.
Surt men tur att det är betong och inte trä. Det är ju aningen svårare att få betong att mögla jmft med trä. Om du har mellanväggar i trä/skivor så kolla noga, de suger upp vatten som svamppar och möglar på typ 3 sekunder. Tips: man brukar kunna ta den förhöjda elförbrukningen på försäkringen. Dedär kupefläktar drar ju ungefär lika mycket ström som ett kärnkraftvärk modell sovjet producerar.

Lycka till hoppas det går bra det är så jävla jobbigt med såndänt. En bil kan man ju bara föra bort från synfältet en bostad jaa... där är man sedan.

Sedan man införde alla jävla energibesparingar på toaletter, tvättmaskiner och diskmaskiner så har de här problemet ökat en massa. Det påstår åtminstone de disponenter jag haft och göra med. Den låga vattenanvändningen gör att stammar och vattenrör sätter igen sig. Skyll på EU

Försäkring på ihpone


Ludas: Du äger inte lägenheten eller? Ett stambyte av traditionell modell brukar ju gå på en 5000-10000 kronor per kvadratmeter så riktigt gratis är väl badrummet inte
 
  #16312  
Old 09-17-2011, 06:15 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by PorscheFanatic Junior
Sitter på en mirakelkur för hur man omedelbart blir kvitt sin baksmälla som jag arbetat fram med Felix. Har beprövat den åtskilliga gånger med ett nästan magiskt resultat. Här följer receptet för hur du blir kvitt baksmällan på bara några minuter.

Det är också viktigt att du följer alla steg för att detta ska fungera, trots att några av stegen kan tyckas obetydelsefulla. Hoppar man över något steg så försämrar det sluteffekten drastiskt och man misslyckas med målet.

Från en pedagogisk synpunkt är det 7 enkla steg som måste fullföljas:

Efter att du stigit upp på morgonen så häller du upp ett större glas vatten och droppar i en Treo brustablett. Drick upp blandingen tillsammans en Ipren/Alvedon/Ibumetin (1). Det går också bra att ta 2st Treo eller 2st Ipren/Alvedon/Ibumetin för att uppnå liknande resultat, viktigast är att du får i dig något lindrande.Drick sedan 1-2 glas av vanligt vatten (2) från det lite större glaset. Gå sedan direkt och gör dina behov på toaletten (3) dvs. en kortare sitt-session, kissa gills inte. Hoppa sedan omedelbart in i duschen (4) medan huvudvärkstabletterna verkar och borsta tänderna samtidigt som du duschar (5). Sist men inte minst så ska du städa din omgivning (6). Du behöver inte damsuga och moppa utan mer plocka lite så att det ser rent och städat ut runtomkring ditt rum/din lägenhet. Steg 1-6 ska helst vara avklarade inom 20 minuter. Sist men inte minst måste du äta mat av något slag (7). Här är det naturligtvis överlägset bäst att sänka en Kebab, Pizza eller liknande snabb, fet mat men alla är vi olika så det viktigaste är att du får i dig rikligt med mat.

Alltså:
1. Ta dubbel dos av huvudvärkstabletter
2. Drick vatten
3. Gå på toaletten (kissa gills ej)
4. Duscha
5. Borsta tänderna
6. Städa
7. Ät

...

8. ???
9. Profit
Lägg till magsårsmedicin (bruden är läkare så har obegränsad tillgång) så är detdär ganska långt mönstret jag brukar köra med. Problemet är bara att har man druckit 8 öl, en flaska champagne och x antal gin tonic så hjälper inte någo man e bara ****ed..
 
  #16313  
Old 09-17-2011, 06:25 AM
Holmer's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Jul 2008
Posts: 159
Holmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the rough
Jox: Det där låter riktigt segt. Problemet med vattenläckor är att om det är ett konstruktionsfel gäller oftast inte försäkringen och garantin brukar vara på 10 år (med risk för att jag missförstått).

PFJ: Låter som en klok guide, brukar köra alvedon eller ipren/pasta/dusch. Duschen är väldigt viktig..
 
  #16314  
Old 09-17-2011, 07:35 AM
EVO's Avatar
EVO
EVO is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 465
EVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond repute
Vattenläcka har jag lite erfarenhet av från förra vintern. Som tur var behövdes ingen renovering, bara torka och köra med fläktar ett par dagar. Nu var det i förådet mellan garaget och huset så lite bättre ställe än i köket. Men jag kommer aldrig glömma den paniken när jag såg allt vatten forsa fram.
 
  #16315  
Old 09-17-2011, 08:27 AM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Och så har jag 39,5 graders feber, ville jag bara meddela också.
Lider med dig Jox, hoppas allt ordnar upp sig med hus, jobb, porkkan, hälsan och allt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Varför ska allt drabba just dig nu?
 
  #16316  
Old 09-17-2011, 10:10 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Min dag är inte så jävla bra heller. Fortfarande fittförkyld. Ute och spelade golf. Det regnade, blåste och spelet gick åt helvete. På väg hem lyckades jag lägga mobilen i kanten på bakluckan och klämde sönder displayen på mobilhelvetet. Dessutom är jag en gubbe kort till kvällens gig. 4 vakter på 600 gäster är ju lite sådär. Kanske inte är en så bra idé att jobba 14 dagar i rad trots allt?
 
  #16317  
Old 09-17-2011, 11:20 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Det är lugnt Axman. Jag håller koll på Jox åt dig...
 
  #16318  
Old 09-17-2011, 11:54 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Attachment 81181
Fortsättning följer...
 

Last edited by strebo; 08-03-2012 at 09:29 AM.
  #16319  
Old 09-17-2011, 01:44 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Min dag är inte så jävla bra heller. Fortfarande fittförkyld. Ute och spelade golf. Det regnade, blåste och spelet gick åt helvete. På väg hem lyckades jag lägga mobilen i kanten på bakluckan och klämde sönder displayen på mobilhelvetet. Dessutom är jag en gubbe kort till kvällens gig. 4 vakter på 600 gäster är ju lite sådär. Kanske inte är en så bra idé att jobba 14 dagar i rad trots allt?
Tråkigt David, kör hårt ikväll!

Originally Posted by strebo
Attachment 81181
Fortsättning följer...
Strebban, hälsa Jox och ta det lugnt med honom!
 
  #16320  
Old 09-17-2011, 01:48 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ni e fan sjuka på riktigt

1.46.23 btw. Benen är ganska trötta
 



All times are GMT -4. The time now is 06:43 PM.