Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #16141  
Old 09-09-2011, 07:41 PM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Hade ingen aning om att Adde varit med på ett sådant evenemang. Det är riktigt imponerande! Att få uppfylla andras drömmar och önskningar kan vara det finaste man kan göra

Så gött att få sova i sin egen säng igen! För många veckor sedan nu. Vill bara att föreningen ska rappa på med godkännandet, det var trots allt mer än en vecka sedan kreditupplysningen genomfördes! Har ringt ordföranden flera gånger utan svar, lämnat meddelanden med namn, nummer, ärende och bett honom att ringa upp. Jävla tomtar som tar på sig saker utan att veta vad det innebär och vilket ansvar du har gentemot föreningen och blivande medlemmar!
 
  #16142  
Old 09-10-2011, 02:56 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Sitter här och dricker vin med ett par vänner och brast just ut i gapskratt när jag kollade svensktråden av en slump och läste Brontos fråga, hahaha.

Jokes aside - hur mycket vi än skämtar med dig Adde ska du fan ha cred för Min Stora Dag, det är fint gjort och gjorde förmodligen ett antal ungar riktigt glada i åratal framöver. Önskar jag kunde varit med. Kom över en händelse över följande fina bild på honom och ett glatt barn. Otroligt gulligt:

All respekt till Adde!

Har själv varit med då finska porscheklubben hämtar sjuka barn på sjukhuset o kör dem runt stan i poliseskort, det går inte så fort då men det har varit mycket uppskattat och populärt.
 
  #16143  
Old 09-10-2011, 03:15 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Jag står lite i valet och kvalet hur fan jag ska göra med min kuk-bil. Antingen sätta i en standardmotor och kränga av den, eller besluta att fixa i ordning den helt och lägga pengar och kraft på alla detaljer (och då per automatik behandla den som att jag kommer behålla den väldigt länge).

I så fall skulle jag lätt Rauh-Welt'a den också, jag har sett att det finns kompletta RW-kit att köpa från deras hemsida, kostar typ 50-60KKR. Europas första Rauh-Welt?!?! Och fan så mycket coolare än att göra en GT2-klon som alla andra gör, och kostar ungefär lika mycket.

Jag är inte helt insatt i din historia gällande 993an då jag inte varit på forumet så länge, men om jag förstått det rätt så har du köpt bilen privat, kort därefter rasar motorn spektakulärt, du stämmer allt o alla i äkta amerikansk stil, du konstaterar att ingen bryr för du köpt en 15 år gammal käfer, du ringer manthey som tycker du skall köpa en ny motor av dem som jämförelsevis får en resa till månen att kostnadsmässigt likna en charterresa till Kreta?


Du är väl så att säga facked. Hur du en gör så blir ekonomin kring den här bilen aldrig bra. Köpa en originalmotor och kränga bilen kanske man gör minst förlust på, men faktum är att 993 priser bara stiger. Är bilen i hurdant skick annors, vill du äga den mera är väl den egentliga frågan. 993 motorn är ju inte direkt en modern fundering så det måste väl gå att rebuilda den maskin du har eller köpa en vråltrimmad från staterna till 1/3 av den summan manthey vill ha. Manthey är väl en av de absolut dyraste trimföretagena i porschevärlden.

Är bilen i halvbra skick så kommer den ju att fortsätta kosta och att få en halvbra porsche i topskick så går det alltid mycket pengar. Är den i fint skick skulle jag nog fundera en och två gång innan jag skulle sälja den. Bra 993 blir bara dyrare och dyrare samt färre.

Är den i fint skick skulle jag inte heller Rauh Welt konvertera den, även om jag tycker det är urcool, så ser jag inte riktigt hur den vanlige porsche köparen skulle vara av samma åsikt. Är den inte så speciellt fin utvändigt och invändigt så what the hell lägg vinkelkapen i kukbilen köp en motor från staterna och kör skiten ur den?
 
  #16144  
Old 09-10-2011, 05:33 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
Jag är inte helt insatt i din historia gällande 993an då jag inte varit på forumet så länge, men om jag förstått det rätt så har du köpt bilen privat, kort därefter rasar motorn spektakulärt, du stämmer allt o alla i äkta amerikansk stil, du konstaterar att ingen bryr för du köpt en 15 år gammal käfer, du ringer manthey som tycker du skall köpa en ny motor av dem som jämförelsevis får en resa till månen att kostnadsmässigt likna en charterresa till Kreta?


Du är väl så att säga facked. Hur du en gör så blir ekonomin kring den här bilen aldrig bra. Köpa en originalmotor och kränga bilen kanske man gör minst förlust på, men faktum är att 993 priser bara stiger. Är bilen i hurdant skick annors, vill du äga den mera är väl den egentliga frågan. 993 motorn är ju inte direkt en modern fundering så det måste väl gå att rebuilda den maskin du har eller köpa en vråltrimmad från staterna till 1/3 av den summan manthey vill ha. Manthey är väl en av de absolut dyraste trimföretagena i porschevärlden.

Är bilen i halvbra skick så kommer den ju att fortsätta kosta och att få en halvbra porsche i topskick så går det alltid mycket pengar. Är den i fint skick skulle jag nog fundera en och två gång innan jag skulle sälja den. Bra 993 blir bara dyrare och dyrare samt färre.

Är den i fint skick skulle jag inte heller Rauh Welt konvertera den, även om jag tycker det är urcool, så ser jag inte riktigt hur den vanlige porsche köparen skulle vara av samma åsikt. Är den inte så speciellt fin utvändigt och invändigt så what the hell lägg vinkelkapen i kukbilen köp en motor från staterna och kör skiten ur den?
Haha, ungefär så, även om jag inte stämt alla till höger och vänster riktigt

Hmm, true that. Å andra sidan lär den nog inte intressera 993-puristerna särskilt mycket - dels är det från början en rejskaross från Porsche Motorsport, sedan är den utbankad på ett par ställen så den är långt ifrån OEM. Men samtidigt är det ju alltid de rejsigare Porscharna som står sig bäst och ökar mest i värde. I övrigt är den perfekt på utsidan med typ ny lack, men insidan finns det lite att göra på, lägga klädsel och mattor bl a, men ingenting som kostar några pengar. 10-15K så är den perfekt där med. Är mest så sjukt frustrerad att den bara står där, och jag står och stampar. Fnys!

Såg att nya RWB-kit kostade $18K inkl alles. RAUH-WELT BEGRIFF Jävlarrrr vad bred den blir alltså
 
  #16145  
Old 09-10-2011, 07:33 AM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Jag trodde att du typ hade ägt den i 5 år eller längre?
 
  #16146  
Old 09-10-2011, 07:54 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Ojoj, den blev ju helt vansinnigt bred med det kittet! Dock så går väl den knappt att köra på gatan längre och det kanske är synd att gå så långt med den. Med Mantheytrimmet och allt som är gjort på den är ju redan en bit över standard

Jag hade ju röstat på att du försöker styra upp den och njuta av i några år. Sen bör den ju ha stigit i värde när den är så unik och förhoppningsvis kan du gå plus/minus ekonomiskt, men ha haft jävligt roligt emotionellt. Dock är det kanske lättare sagt än gjort..
 
  #16147  
Old 09-10-2011, 08:59 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jepp, ska försöka. Får jag ingen rätsida på det i vår så kommer jag köpa en annan motor bara för att kunna ha igång den, så får den trasiga hänga på en motorlyft under tiden bråket pågår . . . Problemet bara är att jag behöver en växellåda också i så fall. Suck. Men nu är jag så sjukt sugen på att åka 993 att jag skulle kunna tänka mig en bonnig 964-motor och en G50-låda under tiden, bara den rullar och låter Porschigt

Men alltså, man skulle nog kunna få till någonting riktigt fedt även utan RWB om man nu vill det. (och man blir rätt sugen när man kollar in Rauh-Welt-klipp!!) En 993 Evo1-stötfångare, GT2-breddare och några tjocka BBS-hjul vore kanske en bra början.
 
  #16148  
Old 09-10-2011, 11:26 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Ok då förstår jag. Jag skulle inte sälja den utan fixa upp den. Det kan väl inte vara så dyrt att fixa en tillfällig motor från något skrot. Varför behöver du en växellåda? Den är ju redan moddad så släng på ett RWB kit på samma gång.
 
  #16149  
Old 09-10-2011, 11:39 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Vettiga Carreramotorer från 964/993 verkar börja någonstans på 7K EUR, men det känns grymt riskabelt att köpa en urtagen motor av någon random person på eBay som står på pall någonstans. Växellåda som passar är väl någonstans runt 5K EUR. Och så ska alles monteras. Då är det inte så himla långt kvar till 200,000 svenska och det börjar bli jääävligt mycket pengar för något som fortfarande är sämre än en originalbil!! Inräknat alla turer hittills är det långt över miljonen då OCH det grundläggande problemet kvarstår fortfarande

Lådan är en specialanpassad femväxlad konstruktion. Bilen är ju dessutom konverterad till RWD så det är inte bara att stoppa i en ny. Haha, det är verkligen absurt hur allt bara krånglar med den här Jag kunde haft en facking 997 GT3 RS och pengar över!
 
  #16150  
Old 09-10-2011, 12:05 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Ok det är någon moddad G50 låda i den? Hmm varför kan ingen annan skruva ihop den nuvarande motorn vad är det för fel på skite? Eller är det någo mantheydelar i den som gör att original inte passar och manthey är jobbiga?
 



All times are GMT -4. The time now is 02:02 AM.