Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #15641  
Old 08-24-2011, 04:57 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
haha edit SM
 
  #15642  
Old 08-24-2011, 05:04 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Strebo och Adde, mycket bra info, mer sådant, PM:a gärna tips på hotel om ni har det. Jag och frugan är inga clubb eller dans folk, vi tycker mer om att ha det mysigt, romantiskt och trevligt, är gärna uppe och ute länge, därför undviker vi gärna skumma kvarter.

Vi var en hel del i England för sisådär en 5-6 år sen, London, Poole, Chichester och så vidare, och i London kunde man vara ute till mitt i natta, och gå hem en bit ifrån Oxford Street, utan att känna det minsta obehag, trevliga människor mest överallt.

Vet inte hur det är nu,,, men det är ju till Barca vi ska, det är kanske annorlunda där!
 
  #15643  
Old 08-24-2011, 05:12 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Om ni tycker om att vara uppe länge är barcelona helt rätt stad! Där går man inte ut och äter middag innan kl 23. Vi gick ut och åt 20.00 första kvällen och då var restaurangerna tomma runt 23-00 är lagom.


Men alltså La ramblas är jävligt mysigt på kvällarna. Massor med folk som uppträder, showar och spexar, sjukt mycket affärer runt omkring osv. det gäller bara att inte gå bort sig alltför långt in i slummen på natten. Men det där märker du ganska snabbt. Håll dig där alla andra turister är så är det lugnt.
 
  #15644  
Old 08-24-2011, 05:15 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Jag och tjejen bodde här. Luxury Hotel, Modern 4 Star Hotel Barcelona, Barceló Raval ? Barceló Hotels

Kändes som att bo på ett rymdskepp typ
Riktigt coolt designat mitt inne i smeten med pool osv på taket. Men som sagt inte vid stranden men man åker taxi dit på en kvart.
 
  #15645  
Old 08-24-2011, 05:17 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Ja nu kanske det låter som att vi målat upp Barcelona som världens mest kriminella stad och det är ju inte riktigt sanningen . Det jag försöker säger är väl att Barcelona är så mycket mer än Las Rambla, även om den självklart är en stor turistattraktion! Men det är som Sideways säger, håller man sig på Las Rambla så är det ju inga som helst konstigheter - bara man inte "tar en genväg" genom 3 mörka gränder på vägen hem.
 
  #15646  
Old 08-24-2011, 05:33 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Jag och tjejen bodde här. Luxury Hotel, Modern 4 Star Hotel Barcelona, Barceló Raval ? Barceló Hotels

Kändes som att bo på ett rymdskepp typ
Riktigt coolt designat mitt inne i smeten med pool osv på taket. Men som sagt inte vid stranden men man åker taxi dit på en kvart.
Originally Posted by strebo
Ja nu kanske det låter som att vi målat upp Barcelona som världens mest kriminella stad och det är ju inte riktigt sanningen . Det jag försöker säger är väl att Barcelona är så mycket mer än Las Rambla, även om den självklart är en stor turistattraktion! Men det är som Sideways säger, håller man sig på Las Rambla så är det ju inga som helst konstigheter - bara man inte "tar en genväg" genom 3 mörka gränder på vägen hem.
Tack för tipsen, hotellet såg ju coolt ut! Jag höll på att skicka en knivbeställning till Nicke, men då kan jag avboka den då..
 
  #15647  
Old 08-24-2011, 05:56 PM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Fan vad ni skriver! Hinner ju inte med...


Originally Posted by Bronto
Hallå du. Är det nollning på handels? Har sett några folk gå runt med de kända väskorna Bra fest än så länge? Hur gick det med boendet förresten? Är rätt svårt att hitta något vettigt i den här stan numera.
Det är nollning på handels! Riktigt jävla bra fester faktiskt! Har hunnit testa Park Lane också och var absolut nöjd med kvällen

Köpte faktiskt lägenhet idag! Satan vad dyrt det är då :P
 
  #15648  
Old 08-24-2011, 06:05 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by N.M.O
Fan vad ni skriver! Hinner ju inte med...




Det är nollning på handels! Riktigt jävla bra fester faktiskt! Har hunnit testa Park Lane också och var absolut nöjd med kvällen

Köpte faktiskt lägenhet idag! Satan vad dyrt det är då :P
Mm, avenyn har en del rätt sköna klubbar.

Jaha, grattis! Var i stan bor du nu? Behöver du några böcker till plugget förresten? Kanske kunde kränga några av mina till dig för ett bra TS-pris
 
  #15649  
Old 08-24-2011, 06:11 PM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Jag har inte fått tillgång än, måste godkännas av föreningen... Men kommer flytta in på Olof Rudbecksgatan 17, etta på 35kvm som totalrenoverades 2008

Har du läst samma utbildning som jag? Är absolut intresserad av böcker om de tillhör min utbildning!
 
  #15650  
Old 08-24-2011, 06:15 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by N.M.O
Jag har inte fått tillgång än, måste godkännas av föreningen... Men kommer flytta in på Olof Rudbecksgatan 17, etta på 35kvm som totalrenoverades 2008

Har du läst samma utbildning som jag? Är absolut intresserad av böcker om de tillhör min utbildning!
Jaha, då bor du på andra sidan Chalmers från mig sett

Nja, jag har ju läst Grundkurs & Fortsättning i Nationalekonomi på totalt 60p. Men jag misstänker att det är ganska lika kurser i början. Typ makro och mikro etc.
 



All times are GMT -4. The time now is 09:26 AM.