Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #16161  
Old 09-11-2011, 12:18 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
I know and that is the city where I live. Gonna check the news tonight to see what their target was. Can't understand why they would bomb an exhibition like that? I guess the huge bridge just above the house could have been the prime target.
 
  #16162  
Old 09-11-2011, 12:19 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Bra val Jox, sköna golfbanor, grymma uteställen och restauranger, Miami beach etc! Se till att möta upp Hernando, Alkyoneus och kanske Marc. Be dem ta dig på en Miami tour, alky gjorde det med mig och han visade alla coola ställen, berättade massa kul historier om stan och om alla som bor där. Missa inte att gå på basket heller!
+1 Det verkar vara ett sjukt soft ställe som har allt. Brorsan var där i början av året och stortrivdes. Dollarn är ju ganska billig nu med
 
  #16163  
Old 09-11-2011, 12:52 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jaså, det är inte så dumt alltså? Jag var väl inte sådär grymt sugen om jag ska vara ärlig, men era kommentarer fick mig just på lite bättre humör. Å andra sidan kommer min erfarenhet från serien Cops (alla verkar t ex koka meth i FL) och Clarkson som sa "Everyone's very fat, everyone's very stupid and eveyrone's very rude" under deras US roadtrip om Florida-iterna

Vad finns det för bra restauranger då? Det är väl mest en romantic getaway och ingen av oss är väl några särskilda klubbmänniskor så det blir nog inte så mycket nattklubb men tar gärna emot tips på lite mysigare uteställen. Och vad finns det mer att göra? Några saker man inte får missa, typ Key West? Och jag ska se om jag får slinka iväg och träffa TSare, men det lär nog inte vara så extremt poppis hos kexet.

Och någon som hyrt bil där? De säger att man måste ordna någon egen sorts försäkring som är kopplad till mig och inte bilen OCH en security deposit på 10 tusen dollar?! Fattar ingenting.
 
  #16164  
Old 09-11-2011, 04:15 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Ok, hur fan säkerhetskopierar jag min iPhone? Skärmen är paj, touchen fungerar inte MEN när jag stoppar in den i datorn så fungerar den. Så borde kunna säkerhetskopiera på något sätt och sen "klippa in" allt på en ny?
 
  #16165  
Old 09-11-2011, 04:15 PM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Jag gillar din stil Jox, tar din info från Cops & Clarkson
För den delen är jag jävligt sugen på att åka till Florida o spela lite golf o yra på.

edit: angående att hyra bil så var några kompisar där för nåt år sedan och hyrde en M3 Cab, tycker de måste reservera $5k från kreditkortet som "försäkring", mer vet jag inte.
 

Last edited by Chubster; 09-11-2011 at 04:17 PM.
  #16166  
Old 09-11-2011, 04:54 PM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Originally Posted by strebo
Ok, hur fan säkerhetskopierar jag min iPhone? Skärmen är paj, touchen fungerar inte MEN när jag stoppar in den i datorn så fungerar den. Så borde kunna säkerhetskopiera på något sätt och sen "klippa in" allt på en ny?
Plugga in den, starta iTunes, vänta tills säkerhetskopieringen är klar, voila! Sen är det bara att återställa den i iTunes, sedan installera säkerhetskopian på telefonen igen. Allt i iTunes, väldigt smidigt faktiskt!
 
  #16167  
Old 09-11-2011, 05:15 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by N.M.O
Plugga in den, starta iTunes, vänta tills säkerhetskopieringen är klar, voila! Sen är det bara att återställa den i iTunes, sedan installera säkerhetskopian på telefonen igen. Allt i iTunes, väldigt smidigt faktiskt!
Exakt. Kolla bara så att det verkligen står "utför säkerhetskopiering" när du väl kopplat in den i iTunes högst upp i inforutan. Den ska göra det automatiskt varje gång den syncar.
 
  #16168  
Old 09-11-2011, 05:16 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Återställa den i iTunes? Alltså, nu har jag synkat den i iTunes, är det bara att plugga in en ny nu och köra återställ?
 
  #16169  
Old 09-11-2011, 05:17 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Förresten - vart vill man åka i januari i en vecka eller två, som har ca +/-10 timmars flygtid? Typ bungalow på stranden-semester… Thailand känns lite för turistigt. Vietnam? Typ?

Har just förlorat en diskussion om ytterligare en skidresa, där jag på något sätt hamnade i underläge och råkade gå med på en solresa i stundens hetta.
Fan vad jag hatar när det händer. Så ligger man där på stranden o tänker på skidor...
 
  #16170  
Old 09-11-2011, 05:51 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Jox, ni får iaf ta en lunch, ditt kex kommer bara att tycka att det är kul Gör en tråd om Miami så får du säkert massa bra tips på mat, jag åt på ett ballt ställe som heter Prime 112 när jag var där sist, boka i förväg
 



All times are GMT -4. The time now is 09:38 AM.