Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #14931  
Old 07-30-2011, 10:19 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
  #14932  
Old 08-01-2011, 02:09 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Tillbaka på jobbet! Ska bli gött att få göra lite nytta och fixa lite stålars till det gamla bankkontot!
 
  #14933  
Old 08-01-2011, 03:09 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Ok ok, orkar inte skriva något långt så får bli lite fler posts med någon enstaka bild . Börjar med rutten på nedvägen, glöm inte att vi inte fegade med GPS utan körde med en karta på tyska som vi köpte vid första tankingen . Detta är från Puttgarden, vi körde båtarna Helsingborg->Helsingör samt Rödby->Puttgarden. Hela resan ner tog 22h30min.



Edit: Attachmentsbilden blev för liten.
När vi kom ner till Barcelona vid lunchtid på Måndagen så mötte vi upp en polare som hade fixat boende åt oss. Det var sprillans nytt och knappt färdigt men vi var de första som bodde i vår lägenhet. Jag vet inte om det hade att göra med att det kanske inte riktigt var öppnat eftersom de fortfarande jobbade med några lägenheter eller om det bara var så billigt men vi bodde (förvånandsvärt) billigt tyckte jag. 5kvarter från stranden och långt bort ifrån Las Ramblas (läs: borta från ficktjuvar och zigenare).


Derby Hotels/Loft & Apartments. Här kan ni se fler bilder.


I Barcelona stannade vi i tre dagar, på dagarna göttade vi oss mest på stranden och gjorde väl egentligen så lite så möjligt. Det finns en massa härliga snubbar som springer runt på stranden och säljer öl till en för dryga euron, iskalla pilser serverade för 10-15spänn. Taget tyckte vi - inte så taget tyckte ordningsmakten. Helt plötsligt stod det en snubbe i civila kläder och skrek på oss på spanska. Vi fattade ju såklart ingenting, men när vi frågade varför han tog våra öl så lyfte han upp t-shirten och visade sin pickadoll. Aningen krystat . . .

Käkade Lunch gjorde vi ena dagen på "Champagnerian" som jag föreslog till Adde, helt magiskt gott(godaste burgarn jag käkat) och billigt. En flaska cava för 6euro...och det är ju gott till frukost . Det härliga är att det är ett hål i väggen mer eller mindre.


La Champagneria


På kvällarna var det mest fest och på Tisdagskvällen(?) var vi på Opium Mar, en klubb på stranden där Steve Angelo spelade. Mycket bra upplevelse! Dagarna innan hade Tiësto spelat där.


Opium Mar


Ena kvällen gick vi ut och käkade tapas på en tapas-restaurang som heter Ciudad Condal, skrämmande mycket god mat. Vi åt säkert 6-7olika rätter med påbackning av 2-3st av dom. Vi delade även någon flaska vin och någon öl och hela kalaset gick bara på ~50euro per skalle vilket får anses billigt med tanke på hur mycket man fick för pengarna.


Ciudad Condal


Efter två nätter(eller om det kanske var tre?) i Barcelona dumpade vi vår polare för att åka vidare mot St.Tropez!
 
  #14934  
Old 08-01-2011, 04:55 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Kul Strebo! Precis en sån här rapport jag hoppades på. Ser fram emot fortsättningen.
 
  #14935  
Old 08-01-2011, 05:05 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Fan, dom verkar ha tagit bort bilderna från hotellet? Aja, får se om dom är nere tillfälligt eller om dom kanske helt enkelt är borta. Gött att man kan edita iaf
 
  #14936  
Old 08-01-2011, 05:30 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Synd att jag inte hittade på det där hamburgehaket.. får bli nästa gång, Sista dagen ville jag bara ligga på stranden och inte springa efter tjejen i en miljon klädesaffärer.

Håller med om att Opium mar var en riktigt nice klubb!

Låg några feta båtar i hamnen
 
Attached Images      
  #14937  
Old 08-01-2011, 06:16 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Man blir ju mörkrädd. vad är det för människor som gör nåt sånt här? stackars stackars barn. fy fan

80 skador funna på litet barn | Utrikes | SvD
 
  #14938  
Old 08-01-2011, 06:36 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
^^ Fy fan jag vill inte ens klicka på länken. Finns så jävla mkt skit i världen så jag orkar inte ta till mig mer. Norge-massakern tog riktigt hårt på mig, jag orkar inte mer skit nu framöver.

Gud vilken emo-dag detta är för mig. Sitter på jobbet utan att få någonting gjort och drömmer mig bort. Det verkar som jag och min sommarflirt (som lämnar idag) ska försöka få det hela att fungera trots att hon bor i England. Kommer bli jävligt jobbigt men jag känner att om det finns någon tjej som är värd besväret så är det hon. Jag kommer ändå ha så mkt jobb och plugg i höst så chansen att jag skulle träffa någon annan är minimal, fast det är iof sig oväsentligt. Vem vet, även de mest idiotiska förhållanden kanske kan få ett happy end...

Förlåt att jag skriver massa sentimental skit här men behöver skriva av mig känner jag. Lovar att inte ta mer av er tid med detta i fortsättningen
 
  #14939  
Old 08-01-2011, 06:52 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
^^ Fy fan jag vill inte ens klicka på länken. Finns så jävla mkt skit i världen så jag orkar inte ta till mig mer. Norge-massakern tog riktigt hårt på mig, jag orkar inte mer skit nu framöver.

Gud vilken emo-dag detta är för mig. Sitter på jobbet utan att få någonting gjort och drömmer mig bort. Det verkar som jag och min sommarflirt (som lämnar idag) ska försöka få det hela att fungera trots att hon bor i England. Kommer bli jävligt jobbigt men jag känner att om det finns någon tjej som är värd besväret så är det hon. Jag kommer ändå ha så mkt jobb och plugg i höst så chansen att jag skulle träffa någon annan är minimal, fast det är iof sig oväsentligt. Vem vet, även de mest idiotiska förhållanden kanske kan få ett happy end...

Förlåt att jag skriver massa sentimental skit här men behöver skriva av mig känner jag. Lovar att inte ta mer av er tid med detta i fortsättningen
Kul att ni ska försöka! Det är klart att det kommer att bli jobbigt och svårt att få ett sånt förhållande att funka men det finns många som klarar det. Det går!

Den här tråden är ju till för att skriva av sig så det är bara att skriva på!
 
  #14940  
Old 08-01-2011, 07:08 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
^^ Fy fan jag vill inte ens klicka på länken. Finns så jävla mkt skit i världen så jag orkar inte ta till mig mer. Norge-massakern tog riktigt hårt på mig, jag orkar inte mer skit nu framöver.

Gud vilken emo-dag detta är för mig. Sitter på jobbet utan att få någonting gjort och drömmer mig bort. Det verkar som jag och min sommarflirt (som lämnar idag) ska försöka få det hela att fungera trots att hon bor i England. Kommer bli jävligt jobbigt men jag känner att om det finns någon tjej som är värd besväret så är det hon. Jag kommer ändå ha så mkt jobb och plugg i höst så chansen att jag skulle träffa någon annan är minimal, fast det är iof sig oväsentligt. Vem vet, även de mest idiotiska förhållanden kanske kan få ett happy end...

Förlåt att jag skriver massa sentimental skit här men behöver skriva av mig känner jag. Lovar att inte ta mer av er tid med detta i fortsättningen
Originally Posted by Sideways_swe
Kul att ni ska försöka! Det är klart att det kommer att bli jobbigt och svårt att få ett sånt förhållande att funka men det finns många som klarar det. Det går!

Den här tråden är ju till för att skriva av sig så det är bara att skriva på!
Precis, det där kommer gå hur bra som helst Juda.....Ludas! Fan vad skoj för dig .
 

Last edited by strebo; 08-01-2011 at 07:09 AM.



All times are GMT -4. The time now is 11:33 AM.