Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #14951  
Old 08-01-2011, 10:14 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Tja boise!! Hur har alla haft det här då?






Jag har ju visserligen alltid varit ball och internationell, men du har helt rätt vad gäller telefonen!
Klart jag har rätt! Sitter du här och påstår att jag kan ha fel? Bwah, jag är ofelbar!

Semestern har, som du fattat, behandlat mig väldigt väl . Fortfarande lite bummed att vi inte kunde synka upp Monaco men jag får väl pallra mig upp till estockholmo. Hörde att Axman och David skulle upp så dom kan ju plocka mig på vägen .

Hur var din semester då? Vilken rutt körde du? Eller låg du mest på latsidan och gottade dig på Rivieran?
 
  #14952  
Old 08-01-2011, 10:53 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ludas - ahhh, så du har haft turbon nu? Nice, jag får ta och leta upp tråden! Jag körde rätt länge med en 997.2 Turbo S på autobahn häromdagen för vi höll ungefär samma takt, och .... saaaatan i jävla helvete vad den går! Det är en sak att sitta här på TS och snacka om att ditten och datten är snabbare, men när den trycker på från typ 170 upp till 300 km/h alltså..... whew. Helt sanslös.

Strebban - ja, det var synd. Ni skulle ha kört lite snabbare österut

Jag hade det rätt soft. Väldigt mycket öl, vin, pastis och god mat så nu är det extrem hårdträning som gäller på allvar fr o m idag. Gick upp typ 3 kilo där nere

Umgicks med päronen nån vecka, träffade ett par bekanta som bor där nere ... sedan kom nya bitchen ner med flyg och vi åkte runt och bodde en natt på lite olika ställen. Monaco, San Remo etc. Kul att visa runt någon som aldrig varit utanför Norden, och sedan åkte vi bil hem. Blev inte så extremt mycket omvägar - Como, Grossglockner, Stelvio, Davos, Géneve, runt Bodensee-sjön och så hem. Tyvärr var det riktigt dåligt väder, regnade till och från varje dag.

Rolig anekdot: vi hade precis kört på motorvägen nere vid Rivieran och skulle uppåt alperna när vi lämnade medelhavet, klockan var väl halv 8 på morgonen. Precis kört förbi tullstationen in i Italien och ligger och såsar förbi långtradarna, dricker ta-med-kaffe och äter godis när hon utbrister "Alltså, varför kör du så himla fort för?". "Öhhm va?" Hon såg inte ett dugg ironisk ut. Tittar ner på hastighetsmätaren ... 133 km/h. "Eh, alltså. Jag tar det ju jättelugnt för vi har ju ingen brådska, vi ska bara typ 50 mil idag..." "Men du kör ju typ i 140!!". "Ja??" "Jag tycker det är läskigt". Fattade ingenting. Tror dock hon vande sig med tiden, för det blev mindre och mindre gnäbb för varje dag. Sista dagen stod mätaren på 270 km/h på Autobahn, varpå jag frågade "Vet du hur fort det går nu?" "Ja, du kör fortfarande som en galning. Säkert 160.. 170". "Ja, typ ...."

Hon pratade för övrigt också med sin pappa och nämnde att jag "kör som en dåre" efter första dagens etapp aldrig överstigande 140. Värt att nämna är att denna far, 1) hatar Audiförare, 2) Är ex-yrkesmilitär och äger nu ett privat vaktbolag, och 3) Kan spöa skiten ur mig. Kanske t o m Strebo.
 
  #14953  
Old 08-01-2011, 11:22 AM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ludas - ahhh, så du har haft turbon nu? Nice, jag får ta och leta upp tråden! Jag körde rätt länge med en 997.2 Turbo S på autobahn häromdagen för vi höll ungefär samma takt, och .... saaaatan i jävla helvete vad den går! Det är en sak att sitta här på TS och snacka om att ditten och datten är snabbare, men när den trycker på från typ 170 upp till 300 km/h alltså..... whew. Helt sanslös.

Strebban - ja, det var synd. Ni skulle ha kört lite snabbare österut

Jag hade det rätt soft. Väldigt mycket öl, vin, pastis och god mat så nu är det extrem hårdträning som gäller på allvar fr o m idag. Gick upp typ 3 kilo där nere

Umgicks med päronen nån vecka, träffade ett par bekanta som bor där nere ... sedan kom nya bitchen ner med flyg och vi åkte runt och bodde en natt på lite olika ställen. Monaco, San Remo etc. Kul att visa runt någon som aldrig varit utanför Norden, och sedan åkte vi bil hem. Blev inte så extremt mycket omvägar - Como, Grossglockner, Stelvio, Davos, Géneve, runt Bodensee-sjön och så hem. Tyvärr var det riktigt dåligt väder, regnade till och från varje dag.

Rolig anekdot: vi hade precis kört på motorvägen nere vid Rivieran och skulle uppåt alperna när vi lämnade medelhavet, klockan var väl halv 8 på morgonen. Precis kört förbi tullstationen in i Italien och ligger och såsar förbi långtradarna, dricker ta-med-kaffe och äter godis när hon utbrister "Alltså, varför kör du så himla fort för?". "Öhhm va?" Hon såg inte ett dugg ironisk ut. Tittar ner på hastighetsmätaren ... 133 km/h. "Eh, alltså. Jag tar det ju jättelugnt för vi har ju ingen brådska, vi ska bara typ 50 mil idag..." "Men du kör ju typ i 140!!". "Ja??" "Jag tycker det är läskigt". Fattade ingenting. Tror dock hon vande sig med tiden, för det blev mindre och mindre gnäbb för varje dag. Sista dagen stod mätaren på 270 km/h på Autobahn, varpå jag frågade "Vet du hur fort det går nu?" "Ja, du kör fortfarande som en galning. Säkert 160.. 170". "Ja, typ ...."

Hon pratade för övrigt också med sin pappa och nämnde att jag "kör som en dåre" efter första dagens etapp aldrig överstigande 140. Värt att nämna är att denna far, 1) hatar Audiförare, 2) Är ex-yrkesmilitär och äger nu ett privat vaktbolag, och 3) Kan spöa skiten ur mig. Kanske t o m Strebo.
Dig förmodligen - ja, men inte Strebban
 
  #14954  
Old 08-01-2011, 11:23 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
3kg!? Jag känner mig som världens fetto men kan varken springa eller cykla något nämnvärt med tanke på att jag har problem med ena låret. Vilket fall som, som du säger - nästintill nolltolerans på kolhydraterna nu och tillbaka till 7pass i veckan, det är ohållbart det här!

Edit: Resten av ditt jibberish kommenteras senare .
 

Last edited by strebo; 08-03-2012 at 09:29 AM.
  #14955  
Old 08-01-2011, 11:26 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Dig förmodligen - ja, men inte Strebban
Haha, sånt jävla skitsnack! Jag säger ju att en 12årig brud på 37kg skulle sänka mig med en halvmiss!
 
  #14956  
Old 08-01-2011, 11:29 AM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Haha, sånt jävla skitsnack! Jag säger ju att en 12årig brud på 37kg skulle sänka mig med en halvmiss!
Ursäkta mig då!
 
  #14957  
Old 08-01-2011, 11:33 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Haha Axman! Pallrar du och David er upp till ett Sthlm-meet kan jag visa vad jag menar, bara på med västen och reta upp någon emo-tjick på söder . Men bara om jox står bakom och hotar med att spruta skumpa på henne, samtidigt som Ludas står och skriker massa paragrafer....så hon inte slår ihjäl mig bara!
 
  #14958  
Old 08-01-2011, 02:54 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ludas - ahhh, så du har haft turbon nu? Nice, jag får ta och leta upp tråden! Jag körde rätt länge med en 997.2 Turbo S på autobahn häromdagen för vi höll ungefär samma takt, och .... saaaatan i jävla helvete vad den går! Det är en sak att sitta här på TS och snacka om att ditten och datten är snabbare, men när den trycker på från typ 170 upp till 300 km/h alltså..... whew. Helt sanslös.

Strebban - ja, det var synd. Ni skulle ha kört lite snabbare österut

Jag hade det rätt soft. Väldigt mycket öl, vin, pastis och god mat så nu är det extrem hårdträning som gäller på allvar fr o m idag. Gick upp typ 3 kilo där nere

Umgicks med päronen nån vecka, träffade ett par bekanta som bor där nere ... sedan kom nya bitchen ner med flyg och vi åkte runt och bodde en natt på lite olika ställen. Monaco, San Remo etc. Kul att visa runt någon som aldrig varit utanför Norden, och sedan åkte vi bil hem. Blev inte så extremt mycket omvägar - Como, Grossglockner, Stelvio, Davos, Géneve, runt Bodensee-sjön och så hem. Tyvärr var det riktigt dåligt väder, regnade till och från varje dag.

Rolig anekdot: vi hade precis kört på motorvägen nere vid Rivieran och skulle uppåt alperna när vi lämnade medelhavet, klockan var väl halv 8 på morgonen. Precis kört förbi tullstationen in i Italien och ligger och såsar förbi långtradarna, dricker ta-med-kaffe och äter godis när hon utbrister "Alltså, varför kör du så himla fort för?". "Öhhm va?" Hon såg inte ett dugg ironisk ut. Tittar ner på hastighetsmätaren ... 133 km/h. "Eh, alltså. Jag tar det ju jättelugnt för vi har ju ingen brådska, vi ska bara typ 50 mil idag..." "Men du kör ju typ i 140!!". "Ja??" "Jag tycker det är läskigt". Fattade ingenting. Tror dock hon vande sig med tiden, för det blev mindre och mindre gnäbb för varje dag. Sista dagen stod mätaren på 270 km/h på Autobahn, varpå jag frågade "Vet du hur fort det går nu?" "Ja, du kör fortfarande som en galning. Säkert 160.. 170". "Ja, typ ...."

Hon pratade för övrigt också med sin pappa och nämnde att jag "kör som en dåre" efter första dagens etapp aldrig överstigande 140. Värt att nämna är att denna far, 1) hatar Audiförare, 2) Är ex-yrkesmilitär och äger nu ett privat vaktbolag, och 3) Kan spöa skiten ur mig. Kanske t o m Strebo.

Woho! Strebo höll vikten under semestern!! Mucho bra jobbat .

Fan vad nice att bruden flög ner. Då är din radioskugga ursäktad....sms-konversationen bara försvann där *host* toffel *host*.

Ja, hastighetsdiskussionen hade faktiskt vi med...eller, vi var egentligen två som körde alla sträckor. Polarn vars bil det var körde så länge han orkade sen körde jag resten typ. Men när vi körde i Tyskland låg han och matade i 160-170km/h sen när han ville slockna så vart det min tur att gasa på. Dessvärre gick bilen inte snabbare än 215-220km/h och då var vindjudet rätt högt faktiskt. Dom andra vaknade till några gånger cch undrade vad det var som lät - jag sa att det blåste mycekt och att vi inte körde snabbare än 170km/h . Då blev dom rätt paffa när tanken tog slut 3ggr så snabbt och att vi redan var i Frankrike . "-Ehh, strebo....hur länge har vi sovit egentligen?" "-Ehh, mjo, ja, typ minst 5-6h" när det egentligen var 3

Nästa gång vi möts upp ska jag fan begära jämförelse av underarmar, mätning och bildbevis!!
 
  #14959  
Old 08-01-2011, 02:58 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Oh, btw. Pratade med en utav mina bättre barndomskompisar häromdagen. Han hade jobbat i byggnaden som tog den största smällen i Oslo till typ 13:30-tiden samma dag
 
  #14960  
Old 08-01-2011, 03:20 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Haha Axman! Pallrar du och David er upp till ett Sthlm-meet kan jag visa vad jag menar, bara på med västen och reta upp någon emo-tjick på söder . Men bara om jox står bakom och hotar med att spruta skumpa på henne, samtidigt som Ludas står och skriker massa paragrafer....så hon inte slår ihjäl mig bara!
Jag jobbar ju heltid nuförtiden, jag har inte tid att åka upp till Sthlm å slåss med småflickor
 



All times are GMT -4. The time now is 09:07 PM.