Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #1271  
Old 06-13-2008, 12:09 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jo, kanske är lite dumsnålt ... Det kommer gå löjligt långsamt om det regnar. Men känns onödigt att slita på nya pjuck när man ändå mest kör motorväg. Helt nya däck sliter som fa-an i värmen har jag märkt, medan "inkörda" inte alls är så farligt.
 
  #1272  
Old 06-13-2008, 12:15 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Ja, det är dumsnålt. Har du råd med att köpa en Porsche för att köra runt halva jävla Europa, så har du väl fan råd med två nya sulor? Är ju en piss i havet jämfört med de övriga kostnaderna. Köp nya däck så vi slipper se dig krascha Porschen. Du vet ju att vi kommer att mobba dig sönder och samman då
 
  #1273  
Old 06-13-2008, 12:18 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Äh vad fan, det är ju bara att vara snabb att parera när baken kommer flygande Nej, får väl ta och köpa nya däck ...

Körde för övrigt en GT3RS häromdagen med samma fina färgtema som min egen - OJ, vad den kändes snäll och förutsägbar i jämförelse Den behövde man verkligen inte våldföra sig på för att den skulle göra som man ville!
 
  #1274  
Old 06-13-2008, 12:22 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Jox:

har du någon officiell rutt nu? Kanske kan peka dig i rätt riktning någonstans på vägen...
 
  #1275  
Old 06-13-2008, 12:32 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Faktiskt inte någon given rutt egentligen, annat än att jag ska förbi Rivieran och stanna där ett tag. Tänkte stanna till runt Garda/Comoområdet också.

Har du några bra förslag på fina pass i Alperna man måste åka? Stelvio såg otroligt ballt ut i Top Gear. Och St. Bernard åkte jag sist för typ 15 år sedan så det minns jag knappt.

Edit: Överdrev visst lite vad gäller däcken - var ute och mätte nu och det var runt 3 mm på dem. Bra mycket mer än vad det såg ut att vara!
 
  #1276  
Old 06-13-2008, 12:36 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Vore jäkligt kul om vi möttes upp och körde en sväng nu när Sverige har börjat få ett gött väder
Har fortfarande mycket gummi kvar på däcken trots de små trackdays jag varit på, fina grejer.
 
  #1277  
Old 06-13-2008, 12:43 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
jag måste som sagt byta bromsar innan jag kan göra ngt. Låter riktigt ordentligt från bakbromsarna nu.
 
  #1278  
Old 06-13-2008, 01:04 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
jag måste som sagt byta bromsar innan jag kan göra ngt. Låter riktigt ordentligt från bakbromsarna nu.
Du har väl motorbroms?
 
  #1279  
Old 06-13-2008, 01:08 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Hehe, jo själva bromseffekten är det inget fel på, skivor och belägg fram är ruskigt bra, men det skrapar och låter som om man stannar en buss typ.
 
  #1280  
Old 06-13-2008, 01:12 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Du menar alltså att det låter rejsigt?

Och du anklagar mig för att låta gammal ...

En gång körde jag en Volvo 960 från Falun till Stockholm utan bromsar alls ... förutom svaa-aa-agt höger bak. Som att försöka stanna med skidstrumpor på nylackat parkettgolv. Det gäller bara att ha lite framförhållning
 



All times are GMT -4. The time now is 09:37 AM.