Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #11271  
Old 03-16-2011, 03:54 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Va fan jox, nästan alla är rädda för oss och jag gör dagligen så nån får ont och blöder. Dessutom skär vi i folk. Är ju för fan inget annat än manligt
 
  #11272  
Old 03-16-2011, 03:55 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by RickyZone
Var idag och beskådade en M3 E36. Estorilblå, 13100 mil, toppskick, nyservad och med nya däck runt om. Hjärnan säger nej, hjärtat skriker ja. Bilen är visserligen importerad, men har full servicebok, endast 5 ägare, vanos troligen bytt. Den har heller aldrig varit vinterkörd sedan den togs in till Sverige för 11 år sedan. Nuvarande ägare arbetar med bilvård och har kört 500 mil sedan han köpte den. Enda minuset är att det är en sedan.

Var egentligen inne på en 330ci, hur skiljer sig servicekostnaderna mellan dessa? Någon som har koll?
I fint skick varande E36 M3 börjar bli svåra att hitta. Har varit med och jagat en nu en tid för en kompis (och den köptes förra veckoslutet) Visserligen är den lite äldre till sin känsla än en e46 330ci men sen igen så är båda "gamla". Servicekostnads mässigt är de lite dyrare än icke M men inte omöjliga. (Betydligt blligare än tex Porsche) Det finnsäven en hel del icke original BMW delar där ute för dem. Är det en 3.0 eller 3.2?

Om hjärtat skriker JA, är det en no brainer. Go for it!
 
  #11273  
Old 03-16-2011, 04:02 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Coolt Ricky, M3 som första bil är ju inte helt fel
 
  #11274  
Old 03-16-2011, 04:07 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
En m3 e36 är riktigt rolig! betydligt roligare än 330 e46 som är ett sömnpiller. Är det 3.2an? Dom går jämt med m3 e46,så visst går dom bra!
 
  #11275  
Old 03-16-2011, 04:10 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
En m3 e36 är riktigt rolig! betydligt roligare än 330 e46 som är ett sömnpiller. Är det 3.2an? Dom går jämt med m3 e46,så visst går dom bra!
Tru dat!
YouTube - M3 e36 vs M3 e46 Part 1

edit: Som tur har jag ett mega-hyper chip i bilen som enligt säljaren betyder 380hk
 
  #11276  
Old 03-16-2011, 04:16 PM
RickyZone's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Aug 2008
Posts: 217
RickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond repute
Ja det känns som om detta är ett unikt tillfälle måste jag säga, och jag håller med Axman om att sedanen är långt ifrån lika fet som Coupén. Inte heller har sedanen de häftiga "Vader-sätena" som Coupén. En fråga bara, sitter de så kallade VIN-tagsen på samma placering på europa-bilarna som USA-bilarna? Kunde nämligen inte hitta de på framskärmarna, vilket skrämmer mig lite, men jag är säker på att jag måste letat på fel ställe.

Problemet är det att detta skulle vara min första bil, och jag känner själv att det vore ren idioti, hur ansvarsfull jag än må vara. Och förresten, det är en 3.2.. En 330ci skulle nog vara mer lagom!
 

Last edited by RickyZone; 03-16-2011 at 04:23 PM.
  #11277  
Old 03-16-2011, 04:28 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by RickyZone
Ja det känns som om detta är ett unikt tillfälle måste jag säga, och jag håller med Axman om att sedanen är långt ifrån lika fet som Coupén. Inte heller har sedanen de häftiga "Vader-sätena" som Coupén. En fråga bara, sitter de så kallade VIN-tagsen på samma placering på europa-bilarna som USA-bilarna? Kunde nämligen inte hitta de på framskärmarna, vilket skrämmer mig lite, men jag är säker på att jag måste letat på fel ställe.

Problemet är det att detta skulle vara min första bil, och jag känner själv att det vore ren idioti, hur ansvarsfull jag än må vara. Och förresten, det är en 3.2.. En 330ci skulle nog vara mer lagom!
Personligen gillar jag sedanen, men det är bara jag. VIN sitter på höger(?) sida i motorutrymmet nära brandväggen. Svart "dekal" med kg info etc. Alltså inte i fönstret som på moderna.

Gällande att det är din första bil så ordet respekt är viktigt. E36 M har ej överhuvudtaget nånsorts antisladd system.
 
Attached Images  

Last edited by Nicke; 03-16-2011 at 04:33 PM.
  #11278  
Old 03-16-2011, 05:55 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Japp Axman, förutom då att jag bänkar väl en sån hantel....typ
 
  #11279  
Old 03-16-2011, 06:18 PM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Grappa är fan ingen höjdare. Hellre en låda underberg efter middagen nästa gång.
 
  #11280  
Old 03-16-2011, 06:22 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag kan tycka att en grappa i rätt sammanhang kan passa ganska bra. Dvs efter en rejäl trerätters italiensk middag med allt som hör till. Smaken är självklart ingen höjdare men grappa ska ju vara en "fulsprit"
 



All times are GMT -4. The time now is 01:51 PM.