Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #1371  
Old 06-17-2008, 03:34 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jox, VB ska öppna en servicelokal en bit utanför stan (lamt, de kunde gått haft en gigantisk på Narvaägen ) om jag inte minns helt fel.

Körde just ned till Båstad (ligger i soffan och ser på fotboll samtidigt som jag slösurfar, mysigt värre). Låg på motorvägen utanför Halmstad, inte mycket trafik alls och jag höll ett bra tempo. Helt plötsligt börjar det låta som om ngt slår. Som om en kamrem skulle ha hoppat typ. Limpade in till nästa avfart och kollar bilen. Det visade sig att listen till framrutan släppt i ena hörnet (ca 30 cm) och slår mot taket. Mina tankar om motorras skingrades i alla fall
 
  #1372  
Old 06-17-2008, 03:42 PM
Aston's Avatar
Teamspeed Junior Member
Join Date: May 2008
Location: SoCal/Stockholm
Posts: 79
Aston is an unknown quantity at this point
Originally Posted by Dave S
Jox, VB ska öppna en servicelokal en bit utanför stan (lamt, de kunde gått haft en gigantisk på Narvaägen ) om jag inte minns helt fel.

Körde just ned till Båstad (ligger i soffan och ser på fotboll samtidigt som jag slösurfar, mysigt värre). Låg på motorvägen utanför Halmstad, inte mycket trafik alls och jag höll ett bra tempo. Helt plötsligt börjar det låta som om ngt slår. Som om en kamrem skulle ha hoppat typ. Limpade in till nästa avfart och kollar bilen. Det visade sig att listen till framrutan släppt i ena hörnet (ca 30 cm) och slår mot taket. Mina tankar om motorras skingrades i alla fall
Hehee nice sträcka. Bra att det inte var något större problem med bilen då
 
  #1373  
Old 06-17-2008, 03:48 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Aston, hur är det att köpa Ferrari i Usa? Är det lika svårt att köpa en ny som det sägs, dvs. lång kö-lista och att man kan behöva köpa en maserati för att få en V8-modell inom rimlig tid?
 
  #1374  
Old 06-17-2008, 04:11 PM
Aston's Avatar
Teamspeed Junior Member
Join Date: May 2008
Location: SoCal/Stockholm
Posts: 79
Aston is an unknown quantity at this point
Originally Posted by Dave S
Aston, hur är det att köpa Ferrari i Usa? Är det lika svårt att köpa en ny som det sägs, dvs. lång kö-lista och att man kan behöva köpa en maserati för att få en V8-modell inom rimlig tid?
Tycker faktiskt att folk har överdrivit ganska mycket när det gäller just det. Jag passade på att ställa några frågor till den Ferrari handlare jag sålde min 355 till om det hur egentligen stod till med det.

Om man vill ha en bil till sina egna specifikationer så får man inte helt oförväntat ställa sig en kö, beroende på plats (vilket stat etc) så är den kön olika lång. I tex Cali kan man ha antingen ägt ferrari's sen tidigare eller betala stort över det egentliga priset för att få en bil som du vill, inom en rimlig tidsperiod.
Bilar som 599 kommer säljas överallt, oberoende av plats i stort sett för en riktigt bra bit över "MRSP". Kommer troligen bli samma sak den nya California, ända tills "hypen" har lagt sig lite...

Däremot så kan man utan några som helst problem gå in i en Ferrari handlare och betala för att få bilarna dom har på lagret utan några som helst svårigheter eller löjliga krav som att köpa till en Maserati för att få köpa Ferrarin. Det kostar dock väldigt mycket och att ställa sig i kö kan bara ett rimligare alternativ då man får bilen exakt som man själv vill ha den, utan någon avsevärd pris skillnad gäntemot att köpa en bil de har på lagret. Jag kan tänka mig att Scuderian är ett undantag dock, har ingen verklig information att tillägga om just den dock.

Kraven på tidigare ägarskap är egentligen inte ett krav så, utan en hjälp som underlättar lite. Det enda fallet där kravet om tidigare ägarskap har varit ett verkligt krav på senare år var när man tog in orders på Enzo'n och även där gjordes det faktiskt ett par undantag av försäljare som helt enkelt går emot den regeln eftersom de kan begära ett högre pris av någon som tidigare inte ägt en eller flera ferrari bilar.

Klassisk "Supply and demand" grej men tro inte på all sk*t om att Ferrari ger förtur på en V8 baserad bil som 430:n. I USA handlar det mesta om din realtion till din dealer, det händer att olika dealers reserverar slots åt tidigare kunder men det har mest med att göra att de troligen är mer benägna att slå till än en person utan tidigare ferrari erfarenhet.
 
  #1375  
Old 06-17-2008, 06:05 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Jox, VB ska öppna en servicelokal en bit utanför stan (lamt, de kunde gått haft en gigantisk på Narvaägen ) om jag inte minns helt fel.

Körde just ned till Båstad (ligger i soffan och ser på fotboll samtidigt som jag slösurfar, mysigt värre). Låg på motorvägen utanför Halmstad, inte mycket trafik alls och jag höll ett bra tempo. Helt plötsligt börjar det låta som om ngt slår. Som om en kamrem skulle ha hoppat typ. Limpade in till nästa avfart och kollar bilen. Det visade sig att listen till framrutan släppt i ena hörnet (ca 30 cm) och slår mot taket. Mina tankar om motorras skingrades i alla fall
Är det listen vid sidan av framrutan som släppt? Har för mig att jag läste om några sådana fall på coopersweden.se
 
  #1376  
Old 06-18-2008, 06:49 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Det är listen på ovansidan av vindrutan, den som är upp mot taket.
 
  #1377  
Old 06-18-2008, 07:01 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Grattis Felix!

När börjar det?
 
  #1378  
Old 06-18-2008, 07:02 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Grattis Felix!

När börjar det?
Va? Jag ser inte en post från Felix på denna sidan ens
 
  #1379  
Old 06-18-2008, 07:05 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Va? Jag ser inte en post från Felix på denna sidan ens
Näh, men jag såg nåt på en annan sida Får se om han postar snart.
 
  #1380  
Old 06-18-2008, 07:06 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Nu blev jag nyfiken. Berätta!
 



All times are GMT -4. The time now is 10:06 AM.