Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #1291  
Old 06-14-2008, 07:34 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Har tråkigt, så jag slänger upp en till. Jag vette fasen hur jag ska få bättre lyster från det blåa dock.
 
  #1292  
Old 06-15-2008, 01:02 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Blev inga foton idag, satt i möte från 13 fram tills för en halvtimme sen Roligare söndagar kan man ju ha.

MEN -- följande inträffade på en Shellmack i morse;
Söt tjej i Miata: Åh! Har du en Porsche?
Jag: (undrar hur fan hon kunde veta det när jag tankade MBn) Öh, ja. Hur visste du det?
Söt tjej i Miata: *Pekar på skylthållaren*
Jag: Aha, smart!
Söt tjej i Miata: Gud vad bensinen har blivit dyr nu!
Jag: Visst har den!
Söt tjej i Miata: Ok..jag ska gå rakt på sak.
Jag: Hur menar du?
Söt tjej i Miata: Skulle jag kunna få ditt nummer?
Jag: Oj! Öh. *nervöst skratt* Jag tror inte .. det skulle vara så poppis där hemma. Men jag är verkligen smickrad!
Söt tjej i Miata: Kanske i framtiden?
Jag: Kanske det!

Så kontentan är -- vill ni få napp men inte har någon speciellt grym bil kommer nu en bild på ett vinnande recept:
 
  #1293  
Old 06-15-2008, 01:07 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Blev inga foton idag, satt i möte från 13 fram tills för en halvtimme sen Roligare söndagar kan man ju ha.

MEN -- följande inträffade på en Shellmack i morse;
Söt tjej i Miata: Åh! Har du en Porsche?
Jag: (undrar hur fan hon kunde veta det när jag tankade MBn) Öh, ja. Hur visste du det?
Söt tjej i Miata: *Pekar på skylthållaren*
Jag: Aha, smart!
Söt tjej i Miata: Gud vad bensinen har blivit dyr nu!
Jag: Visst har den!
Söt tjej i Miata: Ok..jag ska gå rakt på sak.
Jag: Hur menar du?
Söt tjej i Miata: Skulle jag kunna få ditt nummer?
Jag: Oj! Öh. *nervöst skratt* Jag tror inte .. det skulle vara så poppis där hemma. Men jag är verkligen smickrad!
Söt tjej i Miata: Kanske i framtiden?
Jag: Kanske det!

Så kontentan är -- vill ni få napp men inte har någon speciellt grym bil kommer nu en bild på ett vinnande recept:
Skåpet kan ha en otrolig dragningskraft alltså!
Måste känts rätt så gött va
 
  #1294  
Old 06-15-2008, 01:08 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Har tråkigt, så jag slänger upp en till. Jag vette fasen hur jag ska få bättre lyster från det blåa dock.
Sköna omgivningar på bilderna men ljuset känns lite fattigt i bilderna så färgen 'poppar' inte så mycket. Svårt att göra något med de i ps utan att få massa 'noise'.
 
  #1295  
Old 06-15-2008, 01:11 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Haha, är det sant? Var förbi en sväng på kontoret runt lunch idag, måste ha varit då. Vad satt du i?
Silver CL500, kände mig som en riktig gubbe men fan vad skön den bilen är att glida omkring i...
Ska vi fota lite eller? Solen går ner om 3 timmar eller såå...
 
  #1296  
Old 06-15-2008, 01:16 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Sköna omgivningar på bilderna men ljuset känns lite fattigt i bilderna så färgen 'poppar' inte så mycket. Svårt att göra något med de i ps utan att få massa 'noise'.
Ja, det är lite "blekt". Färgen i sig är jäkligt svår att få bra på bild om man inte drar på en massa skugga, som jag försökt att göra på bilderna. har hittills sett väldigt få bilder där EB ser ut som det faktiskt gör.
 
  #1297  
Old 06-15-2008, 01:28 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Ja, det är lite "blekt". Färgen i sig är jäkligt svår att få bra på bild om man inte drar på en massa skugga, som jag försökt att göra på bilderna. har hittills sett väldigt få bilder där EB ser ut som det faktiskt gör.
Den varierar en del i färg alltså, här fotade jag Ace666's EB och fick rätt naturliga färger:

 
  #1298  
Old 06-15-2008, 01:32 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Där ser den ju för fasen babyblå, på gränsen till vit ut
I min avatar så har du fått fram färgen jäkligt bra dock!
 
  #1299  
Old 06-15-2008, 01:37 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Där ser den ju för fasen babyblå, på gränsen till vit ut
I min avatar så har du fått fram färgen jäkligt bra dock!
Mm lite mycket sol från ena hållet där. Här är en till
 
  #1300  
Old 06-15-2008, 02:04 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Nu kan ju våra skärmar lura oss, men denna snabbfixade jag lite med, så maskeringen blev lite halvtaskig. Den har ungefär den färg min bil har (var tom ute och tjuvkikade lite)
 



All times are GMT -4. The time now is 01:10 PM.