Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #771  
Old 04-20-2008, 03:08 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Var ute en sväng i kvällssolen med nytvättad & polerad bil, samtidigt som jag skulle hämta upp tjejens lillebror på träning.

När jag skulle svänga in på parkeringen stod hela västsveriges trafikpolis samlade och mätte bilar i motsatt körriktning. Inte ofta man frivilligt svänger in i en sån ficka...

Sa att jag skulle hämta upp någon där och de vinkade in mig så jag kunde parkera. När jag väl stannat kom en polis fram till bilen & knackade på rutan.
"Du det var ingen vanlig motor du har i den du!" sa han. "Hur snabbt har du kört den på E6:an?" "Nja inte så fort i sverige men i tyskland får man upp den en bit. Limitern är bortplockad av Quattro Gmbh så den ska inte stoppa förrän uppåt 300" svarade jag.

Slutade med att jag stod med huven öppen och fem polismän lutade över, för att snacka bilar, topphastighet, acc etc. De var väldigt trevliga & alla njöt av en skön kväll & gemensamt bilintresse. Så ska poliser bete sig.
 

Last edited by mbolo; 04-20-2008 at 03:17 PM.
  #772  
Old 04-20-2008, 05:10 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Var ute en sväng i kvällssolen med nytvättad & polerad bil, samtidigt som jag skulle hämta upp tjejens lillebror på träning.

När jag skulle svänga in på parkeringen stod hela västsveriges trafikpolis samlade och mätte bilar i motsatt körriktning. Inte ofta man frivilligt svänger in i en sån ficka...

Sa att jag skulle hämta upp någon där och de vinkade in mig så jag kunde parkera. När jag väl stannat kom en polis fram till bilen & knackade på rutan.
"Du det var ingen vanlig motor du har i den du!" sa han. "Hur snabbt har du kört den på E6:an?" "Nja inte så fort i sverige men i tyskland får man upp den en bit. Limitern är bortplockad av Quattro Gmbh så den ska inte stoppa förrän uppåt 300" svarade jag.

Slutade med att jag stod med huven öppen och fem polismän lutade över, för att snacka bilar, topphastighet, acc etc. De var väldigt trevliga & alla njöt av en skön kväll & gemensamt bilintresse. Så ska poliser bete sig.
 
  #773  
Old 04-20-2008, 05:26 PM
vtgts300kw's Avatar
The black sheep of the family.
Join Date: Jan 2008
Posts: 7,322
vtgts300kw has a reputation beyond reputevtgts300kw has a reputation beyond reputevtgts300kw has a reputation beyond reputevtgts300kw has a reputation beyond reputevtgts300kw has a reputation beyond reputevtgts300kw has a reputation beyond reputevtgts300kw has a reputation beyond reputevtgts300kw has a reputation beyond reputevtgts300kw has a reputation beyond reputevtgts300kw has a reputation beyond reputevtgts300kw has a reputation beyond repute
  #774  
Old 04-20-2008, 05:30 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Nice graphics there, vtgts.
 
  #775  
Old 04-20-2008, 06:08 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Jippi_har_suttit_inne_hela_dagen_för_att_göra_en_b anner_till_Teamspeed_har_inte_kommit_nagonstans_
och_nu_har_jag_missat_hela_denna_underbart_soliga_ dag_i_stockholm._To_top_it_off_sa_har_min_mellansl agsknapp_slutat_fungera.
God_I_love_sundays.
Jag har haft en alldeles förträfflig bakfylledag idag så vi har nog varit ungefär lika produktiva. Gick ur sängen vid 18-tiden och då flyttade jag mig till soffan .
 
  #776  
Old 04-20-2008, 06:46 PM
-Centurion's Avatar
Teamspeed Junior Member
Join Date: Apr 2008
Location: London & Gothenburg
Posts: 38
-Centurion is an unknown quantity at this point
Finns det några goa Göteborgare här?
 
  #777  
Old 04-21-2008, 01:07 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Det finns alldeles för många Göteborgare här...
Bronto och mbolo reppar västkusten, Felix och Jox sthlm och jag de allra sydligaste trakter Sverige har att erbjuda.
 
  #778  
Old 04-21-2008, 03:10 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by -Centurion
Finns det några goa Göteborgare här?
Bor nu i lilla london, efter fem år i vanliga london. Kul med en till
Välkommen...
 
  #779  
Old 04-21-2008, 03:20 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
"Lilla London" kan ju vara vår tids största glorification.

Mvh
Joakim, Stockholm (Capital of Scandinavia)
 
  #780  
Old 04-21-2008, 03:36 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
"Lilla London" kan ju vara vår tids största glorification.

Mvh
Joakim, Stockholm (Capital of Scandinavia)
Du, här finns allt som finns i London:
- Ett kungahus
- Ett blomstrande finanscentra
- Charmiga smågator

Nåja, kanske inte riktigt allt. Men charmiga smågator finns det. Kolla bara avenyn.
 



All times are GMT -4. The time now is 01:25 PM.