Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #10731  
Old 03-08-2011, 07:34 AM
RickyZone's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Aug 2008
Posts: 217
RickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond repute
Det är vår i luften Teamspeed! Dags att plocka fram finbilarna snart? (=

Jag instämmer till fullo med er andra, vore väldigt roligt att ordna någon typ av Cars & Coffee, Teamspeed-style under sommaren! Hur många svenskar har vi här på TS?
AutoLife brukade ses på torsdagar nere vid Thaibåten, vid Hammarbyslussen, dessvärre har jag bara hunnit dit en gång. Men god mat, fina bilar och bra väder ledde till ett vinnande koncept vad jag förstått. Kanske kan man göra något liknande?
 
  #10732  
Old 03-08-2011, 08:10 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Låter skikul Felix! Autolife brukar som sagt ha det ibland och det brukar vara väldigt trevligt. Sist jag va där så var det samling i Sigtuna nere vid vattnet. Mycket fina bilar
 
  #10733  
Old 03-08-2011, 08:24 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Jox sideways ludas etc vad säger ni om att arrangera nåt liknande cars and coffee i Stockholm? Kanske ts kan sponsra oss med något?
Gärna! Tänkte på det för inte så länge sen, vore grymt kul! Autolifes träffar verkar vara torsdagskvällar, men det tycker jag är en rätt krånglig tid och svår att komma loss till en vardag, man måste hinna hem och hålla på och byta bil etc. Hellre en förmiddag lördag/söndag.

Synd att vår land inte riktigt är byggt kring bilen på samma sätt som USA, finns det ens något kaffeställe någorlunda centralt som har bra parkering? Jag åt lunch på Pir 1 idag ute i Gåshaga vid vattnet, och det skulle inte vara så tokigt för en sån grej? Gott om parkering och rätt centralt.
 
  #10734  
Old 03-08-2011, 08:32 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
lördag förmiddag är självklart bättre. Vill man dra ihop lite fler svenskar så kan man alltid starta en tråd på Autolife. Inga zatzy raggare där och mycket trevligt folk
 
  #10735  
Old 03-08-2011, 09:16 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Porschefanatic, tycker det låter som en riktigt bra idé. Bra timing att ta tag i något sådant nu lite innan våren också så har man tid att planera. I mitten av juni borde ju kunna funka, typ veckan innan midsommar eller nåt?
Grejen är den att vi måste undvika alla raggare som normalt brukar lockas till bilevents.

Hur ser uppläggen ut för cars&coffee i usa? Är det bara att alla träffas på en parkeringsplats och minglar för att sedan cruisa runt lite eller organiseras även middag/lunch och sånt?
Jag kan iaf ta på mig att fixa tillstånd osv. Ska ändå till polisen och fixa pass nu.
Alla träffas på en stor parkeringsplats utanför ett upscale shoppingcenter innan de öppnar på lördagsmorgnarna, där finns bra med platser och kaféer och lunchställen och långt borta från zatzy-raggare hehe. Nuförtiden får de inte vara kvar där för att det var för högljudda så nu är de på en stor p-plats utanför typ Fords's högkvarter i LA.

Originally Posted by RickyZone
Det är vår i luften Teamspeed! Dags att plocka fram finbilarna snart? (=

Jag instämmer till fullo med er andra, vore väldigt roligt att ordna någon typ av Cars & Coffee, Teamspeed-style under sommaren! Hur många svenskar har vi här på TS?
AutoLife brukade ses på torsdagar nere vid Thaibåten, vid Hammarbyslussen, dessvärre har jag bara hunnit dit en gång. Men god mat, fina bilar och bra väder ledde till ett vinnande koncept vad jag förstått. Kanske kan man göra något liknande?
AutoLife-träffarna har jag varit på några gånger, har vart rätt soft men tror vi kan göra något som är bättre! Mer intimt och trevligare.

Originally Posted by Sideways_swe
Låter skikul Felix! Autolife brukar som sagt ha det ibland och det brukar vara väldigt trevligt. Sist jag va där så var det samling i Sigtuna nere vid vattnet. Mycket fina bilar
Sweet. Vi måste brainstorma lite tillsammans.

Originally Posted by jox
Gärna! Tänkte på det för inte så länge sen, vore grymt kul! Autolifes träffar verkar vara torsdagskvällar, men det tycker jag är en rätt krånglig tid och svår att komma loss till en vardag, man måste hinna hem och hålla på och byta bil etc. Hellre en förmiddag lördag/söndag.

Synd att vår land inte riktigt är byggt kring bilen på samma sätt som USA, finns det ens något kaffeställe någorlunda centralt som har bra parkering? Jag åt lunch på Pir 1 idag ute i Gåshaga vid vattnet, och det skulle inte vara så tokigt för en sån grej? Gott om parkering och rätt centralt.
Grejen med förmiddagar i Sverige på helgen är att PRECIS ALLA är bakfulla och totalt okapabla till allt vad bilkörning heter. I jänkeland dricker folk ungefär en gång per år och vaknar runt 5.30 så de bor på en helt annan planet jämfört med oss! Det som är så grymt med eventen i USA är att alla gubbar smyger upp och är där mellan 7-9 och hinner sedan hem till familjen lagom till frukost. Vill inte att det ska bli så uppstyrt här hemma, och blir det en grej man bokar in veckor i förväg så blir det inte samma känsla! Det är det som är bra med autolife's torsdagkvällar, helgen är nära och man kan ofta avvara ett par timmar mellan jobb och kväll. Men jag är öppen för förslag!
Originally Posted by Sideways_swe
lördag förmiddag är självklart bättre. Vill man dra ihop lite fler svenskar så kan man alltid starta en tråd på Autolife. Inga zatzy raggare där och mycket trevligt folk
Tycker vi börjar litet med typ 5-10 TS-bilar och sen får det växa eftersom? Låt folk komma till oss istället för tvärtom när de hör och ser bilderna efteråt hur awesome det varit . Jag känner knappt någon här på TS och det skulle vara najs om vi kunde bonda lite i gruppen innan vi bjuder in folk från höger och vänster. Tror vi kan köra någon random dag i April / Maj och sen efter det bestämma om vi ska köra 1,2 eller 4 gånger i månaden, var etc...
 
  #10736  
Old 03-08-2011, 09:24 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Tycker vi börjar litet med typ 5-10 TS-bilar och sen får det växa eftersom? Låt folk komma till oss istället för tvärtom när de hör och ser bilderna efteråt hur awesome det varit . Jag känner knappt någon här på TS och det skulle vara najs om vi kunde bonda lite i gruppen innan vi bjuder in folk från höger och vänster. Tror vi kan köra någon random dag i April / Maj och sen efter det bestämma om vi ska köra 1,2 eller 4 gånger i månaden, var etc...
Jo det håller jag med om!
 
  #10737  
Old 03-08-2011, 09:43 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Fan, det kan bli lite långt att pendla med 240n på Torsdagskvällar . . .
 
  #10738  
Old 03-08-2011, 10:35 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Här har du en ny kärra Strebban. Den ser lite trött ut i fjädringen, men den är SÅ du!

Mercedes S600 W140 | Skåne | Blocket
 
  #10739  
Old 03-08-2011, 10:41 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Haha...men...men..det är ju luftfjädring! Den höjer sig säkert när man startar! Och vilket pris!
 
  #10740  
Old 03-08-2011, 10:48 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Det är nog bara några lik i bakluckan. Fjädringen funkar säkert klockrent.
 



All times are GMT -4. The time now is 11:05 PM.