Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #8941  
Old 01-08-2011, 11:02 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Mm, S5 Sportback är en sjukt snygg bil Läste nånstans att Audi skulle försöka tackla Porsche och göra en A9. Kunde ju vara fett?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  #8942  
Old 01-08-2011, 11:10 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Tyvärr tror jag A9an kommer bli sämre (men snyggare) än Panameran. Tycker den är rätt tragisk hela VAG-koncernens struktur faktiskt. Alla bilar konkurrerar med varandra men ägs på ett eller annat sätt av samma moderbolag i alla fall, så de gör alla bilar utom en mycket sämre än vad de kan och borde göra. Dvs "vi ska göra den bra, men inte lika bra som Panameran för då torskar vi köpare på den, och Panameran får inte vara lika bra som Flying Spur". Etc.

Om jag inte vore kapitalist så skulle jag säga att det vore bättre för bilutvecklingen om alla biltillverkare var fristående, så de kunde konkurrera på fria villkor.
 
  #8943  
Old 01-08-2011, 11:35 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Varför vill du egentligen ha så stora bilar Jox? Själv tycker jag den vanliga S5 är bra mycket snyggare än Sportbacken.
Ang nya A8 tycker jag inte heller den är speciellt snygg, speciellt bakifrån ser den skum ut. A9 har jag aldrig hört talas om men det låter som en dålig idé. Varför har Audi så många modeller som är nästan samma? A5 sportback, A7 och A6 är ju redan typ samma modell.
 
  #8944  
Old 01-08-2011, 11:42 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Till största delen beror det på att flaggskeppsmodellerna alltid har varit det absolut bästa, mest avancerade och lyxiga respektive tillverkare kan göra. Det är lite av deras paradgren där de visar allt de kan, istället för att man ska nöja sig med någon mellanklassare med massa kompromisser. Lyxbilarna är ju gjorda med utgångspunkten att den ska vara den bästa bilen i världen, så det hänger med andra ord ihop med att jag vill att saker ska vara så bra som de kan vara

I övrigt gillar jag stora bilar för de är mer bekväma och framför allt säkrare. Och sååå stor skillnad är det ju inte, det är någon decimeter eller två mer än en A6. Men allting är tio gånger bättre.
 
  #8945  
Old 01-08-2011, 12:36 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Apropå bästa resp. sämsta bilar. Jag har just spenderat en stund på ett Lancia Delta-forum.

Jag tror inte jag vill ha någon längre.

Visste försvisso innan att det var rätt dålig hållbarhet på grejerna, men maken till rasade lådor, totalsprängda motorer och elfel var nästan otroligt. Fetglöm att jag köper en sån. Ever.
 
  #8946  
Old 01-08-2011, 01:11 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Integralen hamnar ju i samma fack som många bilar, teoretiska bilköp. Bilar man gärna drömmer om att köpa och gärna tipsar andra om, men aldrig i livet skulle våga lägga egna pengar på. 80-tals 911or, urquattros eller alla Alfor som någonsin tillverkats.
 
  #8947  
Old 01-08-2011, 01:16 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jepp, så sant. Men 80-tals 911or tycker jag inte hamnar i samma fack De är ju sjukt skottsäkra, har galen kvalitet och finns uppsjöar av verkstäder och delar - en fräsch sån skulle jag inte vara ett dugg rädd att köpa! En kille som bor några hus bort från mig har en Targa från '81 som rullat typ 50,000 mil med i stort sett originalgrejer.
 
  #8948  
Old 01-08-2011, 02:29 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Känns bara lite iffy att köpa en gammal sportvagn där man inte vet historia? En 30 år gammal 911 kan ju mkt väl ha kraschat x antal ggr utan att du ser det.
 
  #8949  
Old 01-08-2011, 02:39 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Äsch då, ett komptest av motorn innan köp och en lyft så man kan kolla att det inte är några ghettolagningar undertill. Är den dessutom svensksåld så är det rätt lugnt - vårt tillvägagångssätt med att förs.bolaget lagar bilen är rätt bra, i jämförelse med andra länder där folk får en bunt pengar i näven och spacklar ihop bilen på bakgården bäst de vill

Och en smälld bil är ju ingen katastrof om det är en riktig verkstad som lagat den.

Bra, då är det bestämt alltså! Strunt i Alfor eller BMWs, här är din nya bil Porsche 911 SC | Skåne | Blocket
 
  #8950  
Old 01-08-2011, 03:48 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Haha fick ju iofs ett presentkort på 500:- i julkortet från Häggenäs så det är ju en del prutat redan från start
 



All times are GMT -4. The time now is 07:17 PM.