Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #8931  
Old 01-08-2011, 07:02 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Är det gay at MSNa? Strebo updaterar sin MSN status nästan dagligen, fett ambitiöst. Det brukar se ut ungefär såhär:
Måndag - boyaaa!
Tisdag - BAAAMMM!
Onsdag - Fett!
Torsdag - BAMMM!
.
.
.
Veckodagen är del av statusen btw.
 
  #8932  
Old 01-08-2011, 07:05 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Vilket skitsnack! BOYA kan jag stå för men aldrig att jag skulle skriva "Fett" . Knappt varit inloggad alls på MSN senaste tiden. Du verkar vara lite väl nyfiken
 
  #8933  
Old 01-08-2011, 07:07 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha jag har inte heller varit inloggad på rätt länge men brukade du inte ha såna statusar eller är det en annan i min msn som har samma namn som du?
Men det är klart man är nyfiken, du är ju kungen av Växjö

Fan du gjorde en "smygedit". Ok då, "FETT" var improviserat men det exakta ordet var inte poängen.
 

Last edited by Ludas; 01-08-2011 at 07:16 AM.
  #8934  
Old 01-08-2011, 07:33 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag vet inte vad som är mest gay - att använda MSN, att uppdatera sin MSN-status eller att hålla koll på vad någon annan har som MSN-status.
 
  #8935  
Old 01-08-2011, 09:42 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Yes! Dop nu...
 
  #8936  
Old 01-08-2011, 10:02 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Min bil låter inte frisk i framvagnen alltså. Som värsta bandvagnen. Den här vintern och den förra har totalt sabbat alla länkarmar och bussningar. Orka.

Känns som att all skit i hela världen antingen beror på religion eller vinterkyla.
 
  #8937  
Old 01-08-2011, 10:11 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Baserat på de erfarenheter jag har från andras bilar, mest farsans, kommer jag alltid att sälja min bil såfort jag märker att saker går sönder. Det är kanske lättare sagt än gjort men ändå.
Vi hade en BMW 740 tidigare, den funkade klockrent upp till 10k mil ungefär, sen började saker hända. En grej efter en började paja och till slut orkade farsan inte ens åka till verkstaden för att nya saker hände hela tiden. Det var bara att sälja den för en sjukt låg peng. Allt hände inom loppet av kanske 3k mil.
Precis samma sak har hänt med farsans Touareg W8 nu, det piper minst 4 felmeddelanden varje gång man startar den. Airbag fault, bromsbelägg, bakljus, P-sensor som har pajat osv osv. Hade han sålt den för 1-2 år sedan hade han fått minst det dubbla av vad den är värd idag.

En riktig skräckhistoria är min farbors båt. Han hade en motorbåt, Nimbus 21 fotare. En sommar, efter att ha haft den i ca 4 år, kände han att den inte riktigt gick lika bra som tidigare. Inget stort, bara små grejer som bara en ägare märker av. Han bestämde sig iaf att sälja båten till ett Nimbus center samma sommar. Nimbus-killen kom och köpte båten och skulle köra den till varvet. Han kom ca 2 km innan motorn skar sig under Lindingöbron. Motorn var bara att slänga...
 

Last edited by Ludas; 01-08-2011 at 10:17 AM.
  #8938  
Old 01-08-2011, 10:22 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Fyyy fan! Sjuk skräckhistoria. Är han nöjd med Toe-ragen annars? Är det samma 4.2a i den som i min eller är det VWs egen? Nimbus-killen lär ju ha varit måttligt glad över motorn

Problemet är att jag är så sjukligt nöjd med Audin att det inte är klokt, den absolut bästa bil jag haft alla kategorier. Vet inte vad jag skulle ha istället för jag tycker den är bättre än alla konkurrenter - möjligtvis nya 7-an med fyrhjulsdrift undantaget. Men den har jag inte kört. Och efter den fick lite MTM-grejer är den också förhållandevis kuksnabb. Men jag har också fel på någon parksensor som tjötar ibland, och nu framvagnen som knakar. Annars har jag inte haft en endaste liten grej, peppar peppar, och har kört över 6,000 mil med den. Jävligt offensiva mil dessutom.
 
  #8939  
Old 01-08-2011, 10:34 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ja Nimbus-snubben ville ju dela på kostnaderna (déja-vue ). Dock kan jag i det läget förstå min farbror som inte gick med på det med tanke på att en kille som jobbar på Nimbus-center faktiskt borde veta vad han sysslar med innan ett sådant köp. Han kollade dessutom igenom båten rätt noga först.

Det är den första Touaregen som kom ut och jag tror att det är VWs egen W8, den som även fanns i Passat tidigare. 4,0L och 300hk om jag inte minns fel, den går klockrent fortfarande även om den slukar ca 1,4L på motorväg.
Pappa är nöjd med den bortsett från alla småsaker som pajar. I somras när jag skulle släppa handbromsen genom att dra i en platsspak vänster nedanför ratten så gick plastspaken av. Nu kan man alltså inte trycka ner handbromspedalen utan att behöva mecka i 5 minuter för att få loss den

Jag förstår ditt dilemma, har alltid gillat A8an. Du har inte funderat på nya A8? Jag har läst 3 olika tester och jämförelser med nya A8 i tyska Auto, Motor&Sport och har nog aldrig sett en bil få så mkt beröm. Den har vunnit mot S-klass och nya 7-an varje gång. Bortsett från den makalösa kvalitén i inredningen verkar den kunna kombinera komfort med sportig körglädje på ett sjukt bra sätt.
 
  #8940  
Old 01-08-2011, 10:55 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Skumt med såna där små irriterande fel. Touareg och Phaeton har ju exakt lika hög standard på kvalitet som Audi har så sånt där borde inte hända. Jo, jag har hört att de är rätt törstiga med 8an, men satan - 1,4 på motorväg är rätt mycket. Blir ingen vidare räckvidd om man ska åka långt!

Alla A8-ägare av min version blev inbjudna till en stor gala när den senaste släpptes, men jag vågade inte gå dit och testa den för jag var rädd att min skulle kännas stenålder när jag åkte hem sen

Men jag tycker inte den är särskilt snygg faktiskt. Det ser bara ut som en uppblåst A4, som också den är rätt ful. A8/S8 fram t o m min version har varit grymt stora utan att se särskilt stora ut. Men den nya ser ut som en stor jäkla pråm när den kommer. Gillar däremot verkligen A7an, men den finns inte med V8 tyvärr och jag undrar om det kommer. En bil som ser ut sådär och kostar typ 700' kan man ju inte ha med en V6 på 250 hästar. Dessutom är dem båda lite för nya och dyra, låter gärna någon annan ta den absurda värdeminskningen de första två tre åren så kan jag köpa den sen för halva priset

Eller en S5 Sportback kanske. En sån i sprintblå vore inte fel.
 



All times are GMT -4. The time now is 12:58 PM.