Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #8841  
Old 01-06-2011, 07:09 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Hm. Fast jag vet inte. Det är en grymt otacksam prisklass att ha ett tak på 40. För 20% mer så får man en bil som är 300% mer bil. Om man bortser från hans hemmapulade single frame-grill

Audi a4 1,8t sv.såld 01 | Skåne | Blocket
 
  #8842  
Old 01-06-2011, 07:10 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ja det vore sjukt nice. Jag tror nog inte 12-13 på mätaren är något stort problem. Vi hade en Golf 3 i flera år som mot slutet hade över 20 på mätaren och den stannade inte en enda gång. Jag hade den precis efter att jag fick körkort och körde verkligen skiten ur den, handbromssladdade som en galning osv. Den påverkades inte det minsta.
 
  #8843  
Old 01-06-2011, 07:13 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Ja det vore sjukt nice. Jag tror nog inte 12-13 på mätaren är något stort problem. Vi hade en Golf 3 i flera år som mot slutet hade över 20 på mätaren och den stannade inte en enda gång. Jag hade den precis efter att jag fick körkort och körde verkligen skiten ur den, handbromssladdade som en galning osv. Den påverkades inte det minsta.
Jepp. Gissar att det var 1.8:an, 90-hästaren? Den är i stort sett outslitlig och kan vara världens bästa motor. Synd att Golf 3orna rostar som satan bara.
 
  #8844  
Old 01-06-2011, 07:16 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Exakt. Men har du kollat på Audi A3or? Verkar finnas en hel del runt 40k på blocket: Hela Sverige > Bilar | Blocket

Edit: Nej kom på att det inte alls var en 1.8t vi hade. Fanns de överhuvud taget till Golf 3? Minns inte exakt vilken vi hade men var en bensinare utan turbo, inget vidare tryck men sladda gick ändå.

Edit igen, såg att du inte skrev 1.8t utan bara 1.8. Kan ha vart den, sjukt virrig just nu...
 

Last edited by Ludas; 01-06-2011 at 07:35 AM.
  #8845  
Old 01-06-2011, 08:38 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Golf 3 fans iirc inte med 1,8t.
Kolla på lite japanska bilar, billiga att försäkra (stor faktor att räkna med om du inte ska pynta det också). Typ Mazda 3, Toyota Yaris/Corolla etc?
 
  #8846  
Old 01-06-2011, 08:43 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
David bor du i Lund? Såg precis en baby blå Mini Cooper S (är hos min kompis flickvän på besök här)
 
  #8847  
Old 01-06-2011, 08:46 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Nej den vanliga 1.8an som typ 90% av alla Golf 3or har

Har inte ens tänkt på försäkring etc, men oavsett vem som betalar så vore det bra om den var billig. Såg just att en facking Polo med 75 hästar kostar nästan 5,000 att försäkra på mig?! Hur tänkte dem där, det är ju mer än en V70. Men man kanske inte ens ska helförsäkra i den prisklassen. En skärm eller stötfångare till en sån där liten sak lär ju vara billigare än självrisken . . .

Tycker japsarna är så sanslöst billiga inuti bara. Och ofta dyrare att köpa än tyskarna.
 
  #8848  
Old 01-06-2011, 10:58 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
David bor du i Lund? Såg precis en baby blå Mini Cooper S (är hos min kompis flickvän på besök här)
jajemsan, det gör jag. Du såg den möjligtvis inte ovanför Botan?
Antar att din polare bor på malmö nation eller dyl.
..och för fan Felix, den är lightning blue, inte baby blå!

Originally Posted by jox
Nej den vanliga 1.8an som typ 90% av alla Golf 3or har

Har inte ens tänkt på försäkring etc, men oavsett vem som betalar så vore det bra om den var billig. Såg just att en facking Polo med 75 hästar kostar nästan 5,000 att försäkra på mig?! Hur tänkte dem där, det är ju mer än en V70. Men man kanske inte ens ska helförsäkra i den prisklassen. En skärm eller stötfångare till en sån där liten sak lär ju vara billigare än självrisken . . .

Tycker japsarna är så sanslöst billiga inuti bara. Och ofta dyrare att köpa än tyskarna.
Jag tycker att jag borde ha låga premier när jag är väl över 25, men nu när jag kollat runt lite så verkar det som att jag inte kan ha en bmw med vettig motor försäkrad för under en 15k. Jämför med min Mini som ligger på 6k. Jag ser inte riktigt hur risken att jag skulle krascha en 530i eller 545i är högre än med en Mini.
Sen kommer hela tiden "den här bilens premie måste beräknas manuellt" upp och det kan ju inte gynna läget nånstans
 

Last edited by Dave S; 01-06-2011 at 11:02 AM.
  #8849  
Old 01-06-2011, 11:11 AM
speedsters's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Feb 2010
Posts: 159
speedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nice
Sitter i samma sits som dig Dave

Jox - Ett annat förslag är Ford Mondeo. Hade en när ja precis tagit körkortet. Billig när det gäller både bensin & försäkring. Jag letar själv bil just nu, kan försöka hitta några hyfsade annonser till dig för runt 40kKr. Ganska bulletproof var den också
 
  #8850  
Old 01-06-2011, 11:17 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
jajemsan, det gör jag. Du såg den möjligtvis inte ovanför Botan?
Antar att din polare bor på malmö nation eller dyl.
..och för fan Felix, den är lightning blue, inte baby blå!


Jag tycker att jag borde ha låga premier när jag är väl över 25, men nu när jag kollat runt lite så verkar det som att jag inte kan ha en bmw med vettig motor försäkrad för under en 15k. Jämför med min Mini som ligger på 6k. Jag ser inte riktigt hur risken att jag skulle krascha en 530i eller 545i är högre än med en Mini.
Sen kommer hela tiden "den här bilens premie måste beräknas manuellt" upp och det kan ju inte gynna läget nånstans
BMW har alltid varit sjukt mycket dyrare att försäkra i det här landet än annan motsvarande bil, typ Audi, just för att det är väldigt mycket tattare som köper dem, och kör dem därefter också. Mkt högre risk för bolagen, och jag förstår det på sätt och vis. Gissa varför jag åkte 525 istället för 530, det var nästan 8,000:- om året i prisskillnad, men bara typ 12 hästar i effekt.

Det är bara när man är över 40 och bor på landet utanför någon håla som det är billigt med försäkring. Men vi har det rätt bra ändå förhållandevis - Medelhavsländerna t ex har helt sanslösa premier.
 



All times are GMT -4. The time now is 03:09 AM.