Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #8831  
Old 01-06-2011, 06:12 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Vad ska man köpa i prisklassen 30/40KKR som är säkert, problemfritt och lite coolt för någon som är totalt ointresserad av bilar som något annat än transportmedel? Tänkte överraska en släkting med en present om hon kommer in på juristlinjen / tar körkort i vår.

Golf 4? Verkar rätt muggiga i den prisklassen och har alla gått 22+ mil. Samma med A3or. Volvos är trista och totalt ocoola. Seat? En Ibiza kanske? Smart verkar vara i princip gratis nu, men man får heller ingen riktig bil för pengarna. Peugeot 206 möter alla kriterier, och är dessutom rätt tuff för en tjej i övre tonåren, men verkar vara en satans massa problem med dem? Någon som vet något om dem?
 
  #8832  
Old 01-06-2011, 06:40 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Jag vet inte hur dom ligger i pris men Polo fungerar ju alltid som "förstabil".
 
  #8833  
Old 01-06-2011, 06:44 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Du kan ju inte vänta dig att få endast vettiga svar på en sån fråga. 35Kkr

Hundkoja 1275GT Mk III | Skåne | Blocket

 
  #8834  
Old 01-06-2011, 06:45 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ !!!! Jag hade blivit överlycklig!
 
  #8835  
Old 01-06-2011, 06:48 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Wow, den där vill jag ha själv!!

Känns inte helt vettigt att släppa iväg någon med färskt körkort i en sån där? Den lär ju falla som ett korthus vid minsta bump.
 
  #8836  
Old 01-06-2011, 06:49 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Hade jag inte varit lika lång och ungefär lika bred som bilen så hade jag varit seröist sugen!
 
  #8837  
Old 01-06-2011, 06:50 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Fan tänk om man hade en farbror som du Jox, jag hade blivit överlycklig oavsett vilken av bilarna men hundkojan är såklar skitball.
I övrigt känns det som att en tysk bil är det självklara valet, någon sorts volkswagen är väl mest bil för pengarna och håller i alla väder. Strebos förslag om en Polo lät bra tycker jag.
 
  #8838  
Old 01-06-2011, 06:55 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Fan tänk om man hade en farbror som du Jox, jag hade blivit överlycklig oavsett vilken av bilarna men hundkojan är såklar skitball.
I övrigt känns det som att en tysk bil är det självklara valet, någon sorts volkswagen är mel mest bil för pengarna och håller i alla väder. Strebos förslag om en Polo lät bra tycker jag.
När jag var i den åldern så var jag sjukt bitter över att inte ha en släkting som gjorde det åt mig, för en bil var det jag önskade mig mest av allt i hela världen - så jag bestämde redan då att om jag hade möjligheten i framtiden skulle jag göra det själv.

En sån här är kanske inte så dum. Kan man pruta ner den till strax över 30 tro.
Volkswagen Polo 1,4 | Stockholm | Blocket
 
  #8839  
Old 01-06-2011, 07:01 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Grym inställning, hon blir säkert skitglad.
Vet inte om du såg texten längst ner på annonsen: "Endast seriösa spekulanter. Telefonprutare och sistapriset snackare undanbedes."
Det kan nog bli tricky att få ner den under 35 men i övrigt klockren. Sen feta BBS mesh fälgar, widebody on takspoiler på det, Smack!

Edit: Eller satsa direkt på denna pärla: http://www.blocket.se/stockholm/Toyo...=11&w=1&last=1
 

Last edited by Ludas; 01-06-2011 at 07:03 AM.
  #8840  
Old 01-06-2011, 07:05 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Nej pruta på telefon är sjukt ghetto men att åka och vifta med en postväxel på det man är villig att betala funkar ofta

Har kört några såna där Polos som hyrbilar och de är rätt fina. Undrar bara hur de är med 12-13 på mätaren . . . Men å andra sidan, med lite neon från Realcar under och Biltema-spinners lär den bli "fett najs".
 



All times are GMT -4. The time now is 01:44 PM.