Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #7461  
Old 09-28-2010, 11:48 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jepp, avskyr Segeltorp också. Riktiga tattare.

Ska kolla med alla klassiska ställen - Autotjänst i stan, Perry mfl. Däemot är det i en liten knepig sits. Jag vill relativt snabbt att någon ska konstatera kostnaderna.

Jag kan gärna (eller gärna och gärna...) pröjsa upp till 60-70TKR för en motorrenovering, men däröver är inte steget så extremt långt upp till kostnaden för en nyrenoverad motor från Porsche. Inga Mantheygrejer iofs, men saker går ju att plocka över, allt lär ju inte ha rasat samtidigt.

Dvs, jag skulle vilja ha någon som är så pass vass att de efter ett par dagar kan konstatera vad som är fel och behöver göras. Istället för att låta någon bara hålla på och så visar det sig att det landar på 130' när alles är klart om två månader.
Vad kom dom fram till på verkstaden den står på nu då? kom dom fram till vad som hänt mer specifikt?
Jag vet bl.a en kille som meckar Carrera cup på heltid som kan göra jobbet. SMR i åkersberga är riktigt duktiga, rickard har själv ägt en trimmad 993tt,
Nu vet jag inte hur pass mycket dom har att göra iofs,men dom kan garanterat fixa det. Det finns ett gäng andra i sthlm området som är grymt kunniga på just 993tt.

Vad säger säljaren?
 
  #7462  
Old 09-28-2010, 12:20 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Så du vill kräva prisavdrag (motsvarande reparationskostnaderna) och inte häva köpet Jox?
I så fall tycker jag att du gör rätt val. Du sitter ändå på en fet jävla 993 TT!!!
Hoppas inte säljaren vill bråka bara. Har du snackat med honom än?
 
  #7463  
Old 09-28-2010, 12:30 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Har inte pratat med säljaren än, han är bortrest den här veckan och jag vill gärna stämma av lite med en advokat först (tack igen Ludas - fick tag på en som verkar vettig).

Egentligen vill jag bara ha en bil som funkar. Första impulsen är bara att lämna tillbaka skiten till tidigare ägaren, men om han skulle bekosta lagning till perfekt skick så why not. Tror knappast det dock.

Verkstaden som har den idag är inga Porschemekar och verkar inte vara några stora stjärnor i största allmänhet. Och jag är inte så extremt vass på att skruva så jag kan inte riktigt värdera det heller.

Har inte fått något rapport med särskild substans i vad det kan vara, annat än lite var det läcker ifrån och en del symptom (den rökfyller bl a hela jäkla verkstaden när de provstartade med fräsch olja i, så den fick stängas av med en gång). De gissade på varmnyp. Dvs, de absolut värsta race-kolvarna och cylindrarna som går att få tag på till Porsche (kallas "Max Moritz" för Porschenördar) är förmodligen helt åt skogen.
 
  #7464  
Old 10-04-2010, 07:37 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Såg den här där det alltid brukar stå en vit Quattroporte. Någon har visst bytt upp sig . . .


 
  #7465  
Old 10-04-2010, 07:43 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Nize! Btw, har du fått tag på säljaren jox!?
 
  #7466  
Old 10-04-2010, 07:47 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Not yet Men jag får hem bilen ikväll förhoppningsvis.
 
  #7467  
Old 10-04-2010, 07:55 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Här är dagens roliga experiment också! Den där dörren har alltid haft en "parkeringsförbud framför porten"-skylt på sig, utom just idag när den tydligen målas om. Ska bli riktigt spännande att se om skylten har hängts upp igen när jag kommer tillbaks, och framför allt om jag har fått en bot på grund av det. Tur att jag har bildbevis i så fall

 
  #7468  
Old 10-04-2010, 07:56 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Haha, allt för att utmana ödet!
 
  #7469  
Old 10-04-2010, 09:11 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Tror Rapiden ägs av Per Holknekt, gammalt skejtproffs som nu är delägare till Odd Molly. Har sett honom med en vit hublot med vitt gummiband, väldigt gay if you ask me.
 
  #7470  
Old 10-04-2010, 10:02 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Just det ja, det har jag läst om. Och det lär ju inte krylla av Rapides (rapider?) här i stan. Ja, han verkar lite smågay. Trycker inte han Lena PH också? Yiech.
 



All times are GMT -4. The time now is 03:51 AM.