Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #7361  
Old 09-23-2010, 06:41 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
  #7362  
Old 09-23-2010, 09:46 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
^^Så sjukt onödigt! Men det är ju rätt galet om det är så nära som media nu skriver att det är. Sossarna har ju verkligen tappat fästet i Gbg, men de finns fortfarande en majoritet verkar det som. I det här läget kommer ju knappt någon av sidorna att vinna på valresultatet.

Känns inte som att miljöpartiet kan släppas in om de håller så hårt på sina huvudargument. Lägg ner kärnkraften, höj bensinskatten och höj avgiften på lastbilstransporter Vem fan vill ha dem sakerna genomförda... Tror ni att nyval hade funkat?
 
  #7363  
Old 09-23-2010, 01:57 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Ska slå in ett paket och förstår inte hur jag kan misslyckas, fut som fan blir det men jag har ju gjort det så många gånger innan .....Inte fan kan jag ge bort det som det ser ut nu.
 
  #7364  
Old 09-23-2010, 02:10 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Så jävla less på allt. Glad i hågen hämtade jag bilen i eftermiddags i Norrköping, dit den skickats på lastbil. Körde iväg, ett satans drag i den specialbyggda Manthey Motors 3.4an. Men läskig race-växellåda och vansinnigt svårtrampade pedaler. Och jävlar anamma, inte ett uns ljudisolering var det visst. Tur jag hade med öronproppar.

Kom till Nyköping, oljetryck försvann, pöl på marken. Kör in till vägrenen på E4an. Väntar två timmar på bärgare. Bärgaren har svårt att få upp bilen på flaket, och jag har ingen bogserkrok. Får vinscha upp den via hjulen. Fort iväg till verkstad där ena killen faktiskt jobbat med racebilar på Ringen. Tur. Men de vågade inte konstatera någoting. Hur länge den gått utan smorning är ingen som vet, kanske är hela motorn paj? Växellådan också? De lovade att jobba natt och höra av sig i morgon. Gråtfärdig sticker jag därifrån tillsammans med bärgarkillen och blir avsläppt hos Hertz. Kör hem i en Mondeo-kombi.

Känner mig så extremt besviken. Tänker inte ens göra någon ny tråd om bilen… . Det är / var i alla fall en 993TT Manthey Racing innan den dog. 200 mil hann den gå med nya motorn

 
  #7365  
Old 09-23-2010, 02:28 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Scheisse! Men grattis dock! Verkar vara en jävligt fin bil, få nu bara hoppas att trubblet fixar sig - och det gör det alltid!
 
  #7366  
Old 09-23-2010, 02:39 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Tack! Kändes skönt att höra!

Det sista verkstaden sa var "Ja, du, om vi nu lyckas reda ut alla race-delar och cup-prylar så skulle jag tippa att det kan kosta allt mellan 500 spänn och 250 tusen!".

Kan ingen nypa mig? Vill vakna upp ur denna mardröm.
 
  #7367  
Old 09-23-2010, 02:48 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
dra åt helvete vad jag lider med dig Jox... ;( Håller alla tummar jag har för att det löser sig på bästa möjliga sätt. Köpte du bilen av en firma eller privat? antar att du hört av dig till säljare oavsett. Riktigt grym bil annars! men tråkigt att det skulle börja såhär uppdatera gärna så ofta du kan
 
  #7368  
Old 09-23-2010, 02:51 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag vet inte ens vad jag ska säga Jox, jag lider verkligen med dig. Jag har sett fram emot din billeverans sjukt mycket.
For what it's worth, bilen ser jävligt cool ut! Jag kan inget om Manthey Racing men kan tänka mig att när problemen väl är fixade (och det är klart att det kommer att fixa sig ) så kommer du få en massa glädje utav den. Jag håller tummarna för att det löser sig snart!
 
  #7369  
Old 09-23-2010, 03:01 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Tack för stödet bois, känns galet deppigt just nu . . .

Köpte av privatperson men gick via förmedlare. Dansk bil faktiskt som jag hittade på Mobile, men ursprungligen från Tyskland. Tyvärr som alltid med bilaffärer i befintligt skick så jag lär få bita i det sura äpplet. Har stått i två år sedan motorn byggdes, men bara gått 200 mil sedan dess.

Finns så otroligt mycket att berätta om bilen men som bara känns bläää just nu. Om jag nu inte blir ruinerad på detta nu så behöver den en heeel del inredningsjobb (den är byggd för endurance på Hockenheim) bl a med dörrar, alcantara-tak, lägga nya lättviktsmattor, ljudisolering etc. Och någon form av fläkt - det finns absolut ingen ventlation i bilen idag. Alls! Perfekt objekt för mig, utsidan är klar, motorn skulle varit perfekt men återstår inredning för att göra den körbar på gata - sånt tycker jag är kul för det är väldigt hands on och enkelt. Fixade min RS rätt mycket inuti precis innan jag sålde, och tyckte den blev sjukligt grym. Dessutom är det inte särskilt dyrt.

Men som sagt. Först måste den funka
 
  #7370  
Old 09-23-2010, 03:11 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Fan, känner med dig Jocke. Aldrig kul när bilar pajar, speciellt inte när den är splitterny. Förhoppningsvis så är det inte en gigantisk kostnad eller så kan du få lite stöd från Manthey. Testa att maila dem om du har alla fakturor etc.
 



All times are GMT -4. The time now is 06:50 PM.