Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #6461  
Old 05-09-2010, 12:40 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Skönt med en M6:a och en RS4:a i samma bild.
 
  #6462  
Old 05-09-2010, 01:18 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Skönt med en M6:a och en RS4:a i samma bild.
Har ni inget sånt i Göteborg, så, änna?
 
  #6463  
Old 05-09-2010, 01:50 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Har ni inget sånt i Göteborg, så, änna?
Tror aldrig jag ens sett en RS4:a i verkligheten. Å här i Götet kör vi rektiga bilar ändå. Byggda av stolta arbetare från hisingen.

Eller som en fiskare sa till mig förra året (helt random) när han räckte över påsen med kräftor jag precis köpt: "Ja du, kom bara ihåg att det köstar att legga på topp som man säjärr i che-ka-gå!"

Jag gick därifrån mycket förvirrad. Annars brukar det faktiskt inte finnas mycket klokare människor än fiskare.
 
  #6464  
Old 05-09-2010, 05:13 PM
Holmer's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Jul 2008
Posts: 159
Holmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the rough
Läste precis tråden om bygggnaden som ska byggas vid nioelva, inte nog med att folk tycker konstigt här men när killen som saeljer bilar börjar argumentera undrar man vad han har bakom pannbenet.. "Representerar" ett företag och ventilerar så där, sjukt..
 
  #6465  
Old 05-09-2010, 06:45 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by Holmer
Läste precis tråden om bygggnaden som ska byggas vid nioelva, inte nog med att folk tycker konstigt här men när killen som saeljer bilar börjar argumentera undrar man vad han har bakom pannbenet.. "Representerar" ett företag och ventilerar så där, sjukt..
Mhm, den senaste kommentaren riktad mot kanadensaren var ännu en höjdpunkt. Som Jox påpekade när den andra krigstråden härjade så är detta någonting vi har svårt att förstå i Sverige. Som tur var...
 
  #6466  
Old 05-11-2010, 06:59 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Herregud. Är det någon som läser om rödgrönkommunisternas vallöften? Sex timmars arbetsdag, kraftigt höjda löner, minst 90% A-kasseersättning, inga karensdagar, höjda bidrag med 11 miljarder, återinförande av fastighetsskatten och förmögenhetsskatten, kraftigt höjda bensin- och vägskatter. Det är så urbota dumt så jag inte ens vet hur man ska bemöta det. Bor vi ens i samma land?!

Hoppas innerligt att de fullständigt bombar medierna med pressmeddelanden med ännu fler såna här rubbade idiotförslag. För varje sån här ny grej kommer de bara längre och längre ifrån en valseger. Underbart!
 
  #6467  
Old 05-11-2010, 07:03 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Ahh jag har följt partiernas löften ganska noga. Vänstern är alltid intressant med deras "ut med de rika" och "alla ska få bidrag". De säger sällan hur de ska få pengar till alla saker de ska genomföra. De rödgröna lovar ju fantastiska saker till alla och det är ju självklart lätt att göra om man bara höjer skatten på allting. De är knäppa ju. Känns som att varje vecka hittar de på något nytt förslag och har glömt vad de sa förra veckan. Har verkligen noll i förtroende för dem.
 
  #6468  
Old 05-11-2010, 07:09 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ptja, så länge man räknar alla pensionärer som på 60- och 70-talet köpte förortsvillor för fem-tio månadslöner som "miljonärer" idag bara för deras tomtvärden skjutit i höjden så är det ju inte så svårt att komma fram till hur man ska skatta enligt någon solidarisk formel.

Det värsta är ändå om det bildas regering med Östros i spetsen. Jag kan tolerera Sahlin, för hon är så urbota korkad att hon bara skämmer ut sig och sitt parti när hon öppnar munnen, och har en viss respekt för Schymans karisma och vad hon har ådstakommit, även om det är tvärtemot vad jag tycker. Men Thomas Östros är verkligen det största äcklet i Sverige. Skulle jag säga rakt ut vad tycker någon borde göra så skulle väl SÄPO storma mitt hus mitt i natten . . .
 
  #6469  
Old 05-11-2010, 08:02 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Finns en ganska bra sammanfattning av vallöftena på DN:
Det här är vallöftena - DN.se

Känns dock som att vissa saker saknas. Det enda som står under företag hos de röd/gröna är: Sänkt arbetsgivaravgift för småföretag, totalt 2 miljarder kronor 2011 och 6 miljarder 2012.
Skulle inte arbetsgivaravgifterna i övrigt höjas också?
I övrigt förstår jag mig inte riktigt på folkomröstningen för förbifart Sthlm, man röstar väl på en regering för att den ska genomföra bra saker, inte för att den i sin tur ska fråga folket om lov ytterligare en gång. Känns som ett enkelt sätt att slippa ta ställning.
 
  #6470  
Old 05-11-2010, 08:48 AM
Holmer's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Jul 2008
Posts: 159
Holmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the rough
Ludas: Arbetsgivaravgiften som idag är hälften för folk under en viss ålder kommer återgå till "normal nivå" om rödgrön vinner, vilket suger både för unga och företag..
Förstår inte heller riktigt hur höjda skatter ska kunna innebära fler jobb, kanske inom offentliga sektorn men det blir dyrt som fan. Om rödgröna vinner kommer Sverige gå i konkurs, så sjukt många som är överbelånade i dagsläget och när räntan höjs kommer fastighetsskatter och inkomstskatter driva folk till personlig konkurs. Sen vill man uppenbarligen få bort alla skattebetalare från Sverige med hjälp av förmögenhetsskatt samt fastighetsskatt, vem ska då pynta alla dessa bidrag?!
 



All times are GMT -4. The time now is 11:08 AM.