Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #4461  
Old 05-18-2009, 09:41 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Känns som om det där att hålla låg profil allti gäller. Fick mig en avhyvling av en Samhall-anställd (!) för att jag inte hade giltigt skattemärke. Han avslutade med "du kanske är en sån där som det inte spelar nån roll om du får lite böter, ja så gott om pengar har ju inte alla".
Hade jag kört en 740 hade han garanterat aldrig tittat på mitt skattemärke
"Om du hade spenderat lika mycket tid i skolan som du gör åt att titta på andras skattemärken hade du kanske sluppit Samhall-loggan på din jacka."
 
  #4462  
Old 05-18-2009, 09:49 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
hahahaha
Holmer, du som e från Lund vet säkert vem jag menar. Kort kille, 140 cm lång, har ngn missbildning med ena benet, så han tokhaltar. Ca 50-årsåldern, stor mustasch.
Jobbar alltid i botan och kör runt på deras eldrivna flakmoppe

Jox, hade han inte varit Samhall, hade jag nog sagt så, men det kändes elakt att va otrevlig mot honom.
 
  #4463  
Old 05-18-2009, 11:04 AM
Holmer's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Jul 2008
Posts: 159
Holmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the rough
Har säkert sett honom men Lund är så jävla översmockat med konstiga människor/pundare/uteliggare så kan inte hålla koll på alla. Du får fixa en bild
 
  #4464  
Old 05-18-2009, 12:34 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Hehe, av de jag kommer ihåg att jag slängde ut var det bl.a. en kille som hamnade i slagsmål med en annan sedan det kommit fram att den ena gillade Helsingborg och den andra blåvitt....folk är dumma i huvudet.
Kommer inte direkt ihåg att jag slängde ut en skäggig smålänning dock
Haha, det tragiska är väl egentligen att det där låter som en alldeles vettig förklaring till en fight på fyllet.....

Hehe, tur det kanske. Jag har faktiskt bara blivit utslängd en gång från krogen under mina år. Ett bra facit
 
  #4465  
Old 05-18-2009, 12:50 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag har aldrig blivit utslängd i Sverige. Danmark räknas inte.

Trots att den kvällen är helt bäcksvart i mitt minne minns jag just den incidenten mycket väl. Nyss 18 fyllda och jag skulle köra hem dagen efter tidigt som fan på morgonen för skolan började igen uppe i Stockholm efter lunch. Så först hade jag inte tänkt dricka någonting. Tre timmar in i mina vänners drickande lyckades de övertyga mig om att jag skulle dricka i alla fall. För att göra en lång historia kort, så var jag ju tvungen att komma ikapp dem efter alla dessa timmar ... så för varje av deras Tequila så fick jag dricka 4.

Blev så sjukt tankad och konstig i skallen att jag än idag funderar på om jag blev drogad med något. Jag var fortfarande medveten men satt på sitsen grubblade på hur jag skulle ta mig hem eftersom jag hade problem att gå (vart vi nu bodde). En dörrvakt sliter upp dörren till båset, som var låst, och drar ut mig ut på gatan och säger hej då. Minnet förtäljer dock inte hur länge jag satt där, men det kan inte ha varit en timme ens. Vad fan - får vakter göra så? Var inte det jäkligt osportsligt? Frågade inte hur jag mådde, var jag bodde, var mina vänner var - nada. Bara tack och hej.

Sen spydde jag i taxin.
 
  #4466  
Old 05-18-2009, 03:27 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Haha Jox, bra story.

Min story är inte ens i närheten så bra. Jag var ute en vanlig lördag och drack helt enkelt sprit när en vakt tycker jag druckit för mycket och borde skulle gå hem (och vad jag vet, så löner det sig _aldrig_ att säga emot en vakt) så jag traskar ut. Kommer dock in på ett annat ställe så tror mest det var vakten som misstog sig. Har varit betydligt mer i gasen ute än den kvällen....
 
  #4467  
Old 05-18-2009, 04:58 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
En dörrvakt sliter upp dörren till båset, som var låst, och drar ut mig ut på gatan och säger hej då. Minnet förtäljer dock inte hur länge jag satt där, men det kan inte ha varit en timme ens. Vad fan - får vakter göra så? Var inte det jäkligt osportsligt? Frågade inte hur jag mådde, var jag bodde, var mina vänner var - nada. Bara tack och hej.

Sen spydde jag i taxin.
När jag slänger ut folk för fylla så ser jag alltid till att de kan ta sig hem, antingen genom att några polare hjälper personen i fråga hem eller att personen kan ta en taxi. Om taxi är uteslutet (dvs. det finns risk att de spyr, då vägrar taxi köra dem) så ringer vi ambulans eller polis om personen är våldsam så blir det LOB eller dyl. som väntar

Och ja, man får slänga ut folk som är onyktra, men sen hör det ju lite till god sed att kanske iaf försöka hjälpa till...tror dock inte många vakter på "riktiga" uteställen som faktiskt har tid/ork/lust att göra det.
 
  #4468  
Old 05-18-2009, 05:32 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Fyfan vad gött, mitt korpenlag ångar på som en gammal tysk stridsvagn! Tre raka vinster på de tre första tre matcherna!
 
  #4469  
Old 05-19-2009, 02:39 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Hovets kvinnliga presschef kör rätt flott. 900 mil!

Ferrari 360 Modena | Stockholm | Blocket
 
  #4470  
Old 05-19-2009, 03:43 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Japp...eller kör hon inte alls . 995mil på 7år är alldeles för lite.
 



All times are GMT -4. The time now is 12:08 PM.