Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #4361  
Old 05-11-2009, 02:29 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Mer humor: "Det är det uteblivna slitaget du måste betala för", säger skaderegleraren.

Alltså, okej . . . Jag förstår det här med utbud och efterfrågan, priset på en vara och marknadsekonomi, makrokekonomi och mikroekonomi. Men att betala för något som inte sker?
 
  #4362  
Old 05-11-2009, 02:48 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Usch det låter ju inte så roligt. Hyrbilar verkar vara rätt lurigt. Min kärra var inne nyligen för nån ABS-givare var trasig (varit en del turer till BMW det senaste, dock på garantin) och jag var tvungen att ha en lånebil. Man kunde välja till en självrisksänkande kostnad på 30kr/dag, men jag tyckte det var onödigt. Hände det något så fick man dock betala 12k istället för 3k. De måste tjäna in en del på detta alltså.
Har nog inte kört så lugnt och fint på länge som jag gjorde över helgen
 
  #4363  
Old 05-11-2009, 03:55 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
  #4364  
Old 05-11-2009, 06:56 AM
fredrika!'s Avatar
Teamspeed Junior Member
Join Date: Nov 2008
Posts: 64
fredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond repute
Schysst banner!
 
  #4365  
Old 05-11-2009, 07:50 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Mer humor: "Det är det uteblivna slitaget du måste betala för", säger skaderegleraren.

Alltså, okej . . . Jag förstår det här med utbud och efterfrågan, priset på en vara och marknadsekonomi, makrokekonomi och mikroekonomi. Men att betala för något som inte sker?
Kanske borde skaffa någon form av försäkring så att om du råkar ut för någon olycka, så täcker den försäkringen de kostnader som uppkommer när du använder din försäkring? Kom ihåg - man kan aldrig vara för säker...
 
  #4366  
Old 05-11-2009, 08:25 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Kanske borde skaffa någon form av försäkring så att om du råkar ut för någon olycka, så täcker den försäkringen de kostnader som uppkommer när du använder din försäkring? Kom ihåg - man kan aldrig vara för säker...
Ingen dum idé alls! Det vore alldeles underbart om man ringde till samma försäkringsbolag och frågade om det fanns något sådant.

I alla fall så orkade jag inte tjafsa, så nu har jag bokat en Mini Cooper S som lånebil
 
  #4367  
Old 05-11-2009, 08:43 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ingen dum idé alls! Det vore alldeles underbart om man ringde till samma försäkringsbolag och frågade om det fanns något sådant.

I alla fall så orkade jag inte tjafsa, så nu har jag bokat en Mini Cooper S som lånebil
Tror inte du kommer ångra dig. Lånade brorsans i helgen och undersökte lite småvägar med tjejen. Grymt rolig bil - oavsett vad man kört innan. Rutorna nere och man blir snabbt beroende av wastegate-ljudet
 
  #4368  
Old 05-11-2009, 10:34 AM
fredrika!'s Avatar
Teamspeed Junior Member
Join Date: Nov 2008
Posts: 64
fredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Tror inte du kommer ångra dig. Lånade brorsans i helgen och undersökte lite småvägar med tjejen. Grymt rolig bil - oavsett vad man kört innan. Rutorna nere och man blir snabbt beroende av wastegate-ljudet
Jag vill också köra cooper!
 
  #4369  
Old 05-11-2009, 10:43 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Nahe Mbolo, nu är det ny vecka. Var är bilderna?
 
  #4370  
Old 05-11-2009, 12:48 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Nahe Mbolo, nu är det ny vecka. Var är bilderna?
Avbeställde den. Hade fel färg på mansory-kitet så jag skiter i det hela, precis som jox gjorde med FFX:n.

Säljaren behöver bekräftelse på att banken tagit emot betalning - skickas den. Kommer på måndag/tisdag nästa vecka och vill gärna att lillebror fotar den
 



All times are GMT -4. The time now is 03:43 AM.