Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #4451  
Old 05-17-2009, 05:08 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Helvete med David....att du slängde ut mig igår. Inte grannt...
 
  #4452  
Old 05-17-2009, 05:22 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Hehe, av de jag kommer ihåg att jag slängde ut var det bl.a. en kille som hamnade i slagsmål med en annan sedan det kommit fram att den ena gillade Helsingborg och den andra blåvitt....folk är dumma i huvudet.
Kommer inte direkt ihåg att jag slängde ut en skäggig smålänning dock
 
  #4453  
Old 05-18-2009, 05:17 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Hade möte i morse ute hos kund med två underkonsulter. Hade ingen aning om vad de körde för bilar, och ingen hade träffats tidigare. Vi kom ungefär samtidigt också.

Humor är vad det är.

 
  #4454  
Old 05-18-2009, 05:34 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Hade möte i morse ute hos kund med två underkonsulter. Hade ingen aning om vad de körde för bilar, och ingen hade träffats tidigare. Vi kom ungefär samtidigt också.

Humor är vad det är.

Gissar att det var chefen som anställde er som hade Audin i bakgrunden?
 
  #4455  
Old 05-18-2009, 05:53 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Å ena sidan var chefen den enda personen där, så det borde varit hans. Å andra sidan var han av typen som gillade att prata miljö, hållbar utveckling och global uppvärmning, och det var ingen miljöbil. Så han satt nog och skinkade på tåget varje morgon . . .
 
  #4456  
Old 05-18-2009, 06:42 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Konsulten längst till höger verkar det gå bäst för. Han har M-paket
 
  #4457  
Old 05-18-2009, 08:12 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Å ena sidan var chefen den enda personen där, så det borde varit hans. Å andra sidan var han av typen som gillade att prata miljö, hållbar utveckling och global uppvärmning, och det var ingen miljöbil. Så han satt nog och skinkade på tåget varje morgon . . .
Egentligen är sånt där jäkligt svårt. Å ena sidan vill man ju vara seriös, respektabel och en smula auktoritär som konsult. Å andra sidan sticker det ju i ögonen på andra anställda när ledningen tar beslut att ta in konsulter som kör BMW's hela gänget.

Hade en kollega som kom till kundmöten konstant för sent och i sin maserati. Sånt funkar inte i min mening - känns pinsamt. Han fick också sparken sen, inte av den anledningen, men iallafall...
 
  #4458  
Old 05-18-2009, 08:30 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Egentligen är sånt där jäkligt svårt. Å ena sidan vill man ju vara seriös, respektabel och en smula auktoritär som konsult. Å andra sidan sticker det ju i ögonen på andra anställda när ledningen tar beslut att ta in konsulter som kör BMW's hela gänget.

Hade en kollega som kom till kundmöten konstant för sent och i sin maserati. Sånt funkar inte i min mening - känns pinsamt. Han fick också sparken sen, inte av den anledningen, men iallafall...
Helt sant, och sånt där är otroligt mycket viktigare än vad man tror. Skulle andrig parkera så att jag syns eller ge någon tillfälle att tycka någonting.

Min pappa körde fläskig 450 SEL i slutet på 70- och början på 80-talet - han ställde sig alltid ett kvarter bort och gick sista biten till kunden. Jag försöker oftast göra likadant.
 
  #4459  
Old 05-18-2009, 08:31 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Konsulten längst till höger verkar det gå bäst för. Han har M-paket
 
  #4460  
Old 05-18-2009, 09:19 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Känns som om det där att hålla låg profil allti gäller. Fick mig en avhyvling av en Samhall-anställd (!) för att jag inte hade giltigt skattemärke. Han avslutade med "du kanske är en sån där som det inte spelar nån roll om du får lite böter, ja så gott om pengar har ju inte alla".
Hade jag kört en 740 hade han garanterat aldrig tittat på mitt skattemärke
 



All times are GMT -4. The time now is 08:16 PM.