Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #4481  
Old 05-20-2009, 05:39 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Jag börjar bli sugen antingen på ny bil eller på trim.
Ny rolig bil finns det inget i en rimlig prisklass (dvs sälja minin + säg 50k). Alla roliga bilar börjar på 250k typ och det känns inte alls ekonomiskt moget att lägga det på en bil när jag pluggar. Kul, men inte moget
Så då återstår trim...vilket är jävligt mycket billigare än en ny bil.
Kan du leva med att bara ha en klassiker så borde du titta på 80-talselvor men det har du säkert redan tänkt på. De är bra mycket billigare än vad man tror att serva och underhålla (extremt mycket billigare än service på 964) och är inte alls så lätta att sälja som många tidningar och förståsigpåare påstår. Det finns därför en hel del prutmån.

Du kan få en fin elva för en bra bit under 200K. Och köper du ingen CS-utrustad är det ingen sport att åka omkring i den där varje dag. Skulle inte förvåna mig om den är mer bekväm än din Mini . . .

Den här verkar riktigt fin. Skambjud 140
Porsche 911 SC 3,0 coupe 204 hk | Gävleborg | Blocket
 
  #4482  
Old 05-20-2009, 05:43 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Problemet är att jag ska kunna pendla med den de ~30 mil i veckan i köer etc. året runt. Så hur mycket jag än vill ha en gammal Porsche, så kan jag inte köpa en som pendlarbil.
Helst skulle jag vilja ha en A5 2,0Tq eller liknande. Hade varit en perfekt pendlarbil (eller egentligen 3.0 TDi men de är ju myyyyycket dyrare).
 
  #4483  
Old 05-20-2009, 12:57 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
  #4484  
Old 05-20-2009, 01:48 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Haha Jox, kul och se att du börnar runt i din nya bil. Jag måste legat bakom dig precis efter;

 
  #4485  
Old 05-20-2009, 05:29 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Humor!! Brukar se en hel del JOX faktiskt, just på Skoda. Verkar vara en bokstavsserie de har fått.

Intryck av MCS:en:

a) Jag har aldrig tidigare kört småbilar. Satan i helvete vad liten den är. Slår ju nästan högerknäet i passagerardörren när jag kör. Nästan.
b) Torque steer. Herrejävlar! Det är det värsta jag har varit med om i hela mitt liv - värre än Saab-turbona. Den rycker ju och svänger åt alla håll när man gasar så det gäller att förutspå var bilen är på väg när man trycker på.
c) Den understyr något vansinnigt när man pressar den. Och på ett livsfarligt sätt - beteendet är överstyrt när du gasar och svänger hyfsat, men sen när det blir för mycket press så tvärvänder den och kasar över framvagnen. Livsfarligt.
d) Av alla bilar jag kört är detta den enskilt roligaste överlag i allmänhet, och för pengarna den kostar i synnerhet.
e) Av alla bilar jag kört är detta den enskilt kraftigaste chick magnet'en. Barn under 12 års ålder och tjejer i alla åldrar blir ju som gamar. Pekar och stirrar. Undrade vad det var först, trodde jag hade punka eller en fet buckla på dörren så jag var tvungen att stanna till. Men jag antar att det bara var för att bilen var "söt"?
f) Samtidigt som jag skriver detta så har jag cybersex med en tjej från Nevada. Hur störd är jag?
g) Jag åt en lunch idag för 600 spänn och Ramen-nudlar för 4 spänn till middag. Jag måste get my priorities straight.
h) Jag har druckit en flaska vin. Och ett antal öl. Och en halv Sambucca.
i) Godnatt.
 
  #4486  
Old 05-21-2009, 02:48 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Det är gött att F tom I ändå faller in under "Intryck av MCS:en"

Själv är man inte så jävla pigg heller faktiskt. Var ut igår och nu sitter jag hos polarn där efterfesten var.....det ligger 7pers utslagna på ~90kvm och här sitter jag själv med en sprängande huvudvärk men inget vett att ta mig hem. Skall bli intressant till mycket intressant och se hur folk reagerar när jag drar igång F1 träningen vid 10.00. Kommer förmodligen inte alls uppskattas av någon, någonstans. Tror f.ö att jag fortfarande är rätt goooooooooo, kl är ju bara 09.00.
 
  #4487  
Old 05-21-2009, 05:48 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jag jobbade igår så jag är lagom mör idag.
Jox angående MCSen:
R56an som du kör är, enligt de flesta tester plus eget tycke, lite mer understyrd att köra. Sen känns det som man sitter lite högre upp. R53an är mer överstyrd på gränsen och att slänga ut bakvagnen går alldeles utmärkt.
Sen är det sjukt hur mycket uppmärksamhet bilen får. Speciellt min som sticker ut så mycket med sin blåa färg.

Drift: Det går om man vill:
http://www.youtube.com/watch?v=b3yBvGwq-ns
 
  #4488  
Old 05-21-2009, 10:20 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Sen är det sjukt hur mycket uppmärksamhet bilen får. Speciellt min som sticker ut så mycket med sin blåa färg.
Blått är det nya svart.
 
  #4489  
Old 05-21-2009, 12:46 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Bästa låten på Spotify

 
  #4490  
Old 05-21-2009, 01:45 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
hahaha grymmaste låten
 



All times are GMT -4. The time now is 01:38 PM.