Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #4121  
Old 04-12-2009, 01:19 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Körde de ca 40 milen ned till Lund nu idag och tänkte se hur mycket bättre snittförbrukning än de 11,5 l/ 100 km (som jag hade upp) jag kunde få. Låg och tuffade i 90 max på landsvägarna och 100-110 på motorvägen. Snittet slutade på 6,6l/100km.
Jag har alltså halva tanken kvar jämfört med att i princip köra på ångorna som det brukar bli. Ecodriving är nog inte så dumt trots allt
Kan tilläggas att resan tog mer än en timma mer än vad det brukar ta.
 
  #4122  
Old 04-12-2009, 01:36 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Ecodriving vs komma fram snabbt. Man kan ju faktiskt få ner förbrukningen ganska bra om man tänker på hur man kör. Att orkar göra det varje dag är ju lite annorlunda dock
Undrar hur mycket man skulle spara om man körde så?
 
  #4123  
Old 04-12-2009, 01:45 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jag har testat i min dagliga pendling faktiskt. Problemet med den är att det är 5 min stadskörning, 10 min kökörning på motorväg sen 10 min stadskörning, så man kan inte påverka så mycket själv. Men det lilla man kan, så får man ned förbrukningen med iaf 1-2 dl milen. 30 mil i veckan, 3-6 liter bensin. 40 veckor per år blir 120-240 liter. Känns inte som det är så mycket pengar att bråka om jämfört med uppoffringarna att köra så förbannat snålt.
 
  #4124  
Old 04-13-2009, 03:08 PM
fredrika!'s Avatar
Teamspeed Junior Member
Join Date: Nov 2008
Posts: 64
fredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond repute
ecodriving är så tråkigt. Jag vill komma fram snabbt om jag ska åka långt!

För övrigt så hatar jag telefonförsäljare som inte förstår: "Jag är inte intresserad"
 
  #4125  
Old 04-13-2009, 03:17 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Det finns bara en enda rolig sak med eco-driving och det var när Top Gear körde från Basel till Blackpool på en tank.

Omvänd eco-driving, såkallad mental-driving, är mycket roligare och knepigare. Som den gången jag tömde över 200 liter från Helsingborg till Stockholm. Det är fan så mycket svårare. Och roligare.
 
  #4126  
Old 04-14-2009, 10:24 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Min adapter till min laptop har gått och dött och det tar tydligen tio dagar att skicka en med flyg från Tyskland. Tycker tio dagar verkar vara lång tid för att flyga en sträcka som annars tar 2 timmar att köra.
Så jag e datorlös framöver
 
  #4127  
Old 04-14-2009, 10:26 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Min adapter till min laptop har gått och dött och det tar tydligen tio dagar att skicka en med flyg från Tyskland. Tycker tio dagar verkar vara lång tid för att flyga en sträcka som annars tar 2 timmar att köra.
Så jag e datorlös framöver
Är det inte en vanlig strömsladd? Vad har du för avancerad dator?
 
  #4128  
Old 04-14-2009, 10:55 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Är det inte en vanlig strömsladd? Vad har du för avancerad dator?
Hans über-pc är fastmonterad och ihopkopplad med hans tandläkarstol i vardagsrummet så det är lite knepigare än vanligt.
 
  #4129  
Old 04-14-2009, 11:52 AM
LABrit's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: London, formerly LA
Posts: 8,839
LABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond repute
what have i been missing?
 
  #4130  
Old 04-14-2009, 01:10 PM
fredrika!'s Avatar
Teamspeed Junior Member
Join Date: Nov 2008
Posts: 64
fredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond reputefredrika! has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Min adapter till min laptop har gått och dött och det tar tydligen tio dagar att skicka en med flyg från Tyskland. Tycker tio dagar verkar vara lång tid för att flyga en sträcka som annars tar 2 timmar att köra.
Så jag e datorlös framöver
Det finns ju universal laddare på random kjell & co?
 



All times are GMT -4. The time now is 03:28 AM.