Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools

Search this Thread

Old Oct 27, 2011 | 03:25 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Du får gärna presentera dig själv lite mer SHH.

Sent from my U20i using Teamspeed

Old Oct 27, 2011 | 03:33 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Så är det i Sverige också typ. Hörde du inte om detta nu för några veckor sedan? Fängelse för hets i läsarkommentar | Medievärlden
Det har ju skakat om tidningsvärlden så in i helvete och flera tidningar har nu helt tagit bort möjligheten att lämna kommentarer under artiklarna på deras webbsidor. En ansvariga utgivare för en elektronisk anslagstavla (forum, facebooksida, blogg eller tidning med kommentarfunktion) är ansvarig för de inlägg som görs. Man kan ju ha det på två olika sätt. Antingen att man på förhand granskar kommentarerna innan de visas. Då är utgivaren direkt ansvarig för allt som har granskats och släppts igenom. Alternativ lägger användarna upp kommentarer och sedan måste utgivaren hålla koll på alla kommentarer så att inget otillåtet material eller liknande förekommer. Det kan ju vara allt från hets mot folkgrupp, förtal eller immaterialrättsligt skyddat material.
Jävligt viktigt är också hur forum och liknande behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen. Sådant får inte missbrukas, då lackar Datainspektionen.
Just hur kommentatorsfunktion på sajter funkar har jag följt med förstoringsglas, och till och med faktiskt suttit med i olika grupper och rådgett kring hur olika medier bör hantera frågan, men den där domen har jag missat - jäkligt intressant!

Jag är dock lite kluven i hur jag egentligen tycker. Det är den typen av lag som aldrig går att applicera överlag, eftersom lokala lagar aldrig fungerar i en global kanal .... så det är alltid någon mindre aktör med mindre teknisk kompetens som drabbas av det. Rent teoretiskt skulle jag kunna gå in på svenska varianten av Youtube och skriva "jag hatar invandrare" på något klipp, men eftersom deras servrar står i USA gäller inte svensk lagstiftning. Gör jag istället samma sak på Östgöta Correspondentens hemsida, i en artikel de länkat in samma Youtubeklipp i, blir det istället en helt annan sak - trots att jag använt samma forum (dvs Internet), nått ut till samma målgrupp och kommenterat samma film. Så lagen funkar inte i praktiken. Det är ungefär som att Stockholms stad skulle bli åtalade för hets mot folkgrupp om ett gäng nazister skulle ställa sig på Sergels Torg och skrika "Vi hatar invandrare!". Och det blir de ju inte eftersom det är en allmän plats ... men det blir åtal om samma nazister istället skulle skriva samma sak på deras hemsida, som också är en allmän plats i egentlig mening.

Old Oct 27, 2011 | 03:34 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by SHH
Tack!

Tror jag ska passa in. Fick precis hjärtklappning när jag först hörde och sedan såg en mattsvart F430 köra förbi mig på Fleminggatan
Välkommen! Kul med fler Stockholmare!!!

Old Oct 27, 2011 | 03:59 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Välkommen! Inte ännu fler Stockholmare, jag pallar inte mer!!!
This!

Okej då, välkommen

Old Oct 27, 2011 | 04:10 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Hehe, ja efter 7500 är det verkligen dags att byta . Din plan om att flyga är oehört lockande, förutom att jag kan ta tåg från Växjö till sthlm relativt billigt. Känns som att det är en direkt förlustaffär för mig att åka 20mil söderut för att flyga 70mil norrut . Sen om Adde eller jox insisterar på att hämta mig på centralen kan jag väl inte göra så mycket antar jag .
OK din smålänning, det var bara ett förslag

Originally Posted by Ludas
Nej det är iToldyouso. Köp en PC istället
OK du får en negrep, igen , ,

Originally Posted by jox
Shit vad mycket intressant det står här inne då!

1) Det låter som du snålade in på komfortstolarna när du specade din E61a Axman för då skulle du inte gnällt
2) Ryker det fysiskt från datorn Nicke? Macar är annars notoriska för att börja brinna i strömkabeln precis där den går in i datorn om man har böjt dem för mycket. (ask me how I know!!)
3) Det är grymt drygt att vi inte haft ett större TS-meet ännu, så ni får absolut pallra er upp allihop. Och ni finnar får ta båten över.
4) Strebo är gay
5) Imorgon är det fredag!
Det är kanske komfortstolar, jag köpte bilen 1 år gammal så jag kunde inte göra någon spec, och jag vet knappt skillnad på det ena eller andra på en 06. Den har nu snart rullat 9000 mil.

Har slutat att köpa nya bilar, frugans var ett undantag i våras, den fanns i rätt färg, motor och med bra utrustning med vårrabatt på 40000

Old Oct 28, 2011 | 02:04 AM
SHH's Avatar
SHH
Teamspeed Senior Member
SHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the rough
Originally Posted by jox
Välkommen! Kul med fler Stockholmare!!!
Tack!

Nybliven Stockholmare tål att tilläggas. Jag var Jämtlänning tills för drygt två månader sen så jag är inte alltför van vid fina bilar på gatorna

Old Oct 28, 2011 | 02:27 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
From: Sweden
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
OK din smålänning, det var bara ett förslag
Haha, om det är det som krävs så kommer jag gärna ner till skåne för att flyga till Sthlm

Originally Posted by SHH
Tack!

Nybliven Stockholmare tål att tilläggas. Jag var Jämtlänning tills för drygt två månader sen så jag är inte alltför van vid fina bilar på gatorna
Nice SHH, är det jobb som fått dig till sveriges rövh....huvudstad? Btw, akta dig för dialekten!!! Schtekarna tar inga fångar!

Old Oct 28, 2011 | 04:36 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
Tung morgon i min bransch

Sent from my iPhone using Tapatalk

Attached Images  
Old Oct 28, 2011 | 04:44 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
Hahaha YES!!!!!!! Ett projekt jag ansvarat för har blivit grymt stort i Baltikum, så det ska komma ett estländskt tv-team hit i november och intervjua mig för estnisk TV!! Och det ska tydligen visas på PRIME TIME!!!!

Old Oct 28, 2011 | 04:45 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
From: Sweden
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Hahahahahaha, du kommer göra dig bra i estnisk TV!

All times are GMT -4. The time now is 12:54 PM.