Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #16721  
Old 09-29-2011, 07:26 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ja, sluta gå omkring med den där euforiska mysballen Ludas och get back to bidness.
 
  #16722  
Old 09-29-2011, 07:31 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Oskar fick låna den, så jäkla grym bil. Hade hellre tagit en LP över Aventadoren tror jag.
Jävlar va ball Svårt val där. SV är ju så sjukt rå medan aventadoren är ett tekniskt under. Dock ser SVen lite ballare ut med sin jättevinge och allt. Jag hade nog trivts rätt bra i båda bilarna dock
 
  #16723  
Old 09-29-2011, 07:35 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Hur menar du dra ner på kostnader? Du kan ju t.ex bli civilekonom med inriktning mot management där du lär dig hur företag "ska styras", eller varför inte inriktning logistik där du lär dig hur flöden utanför, och inom, företag fungerar? Finansiell Ekonomi fungerar ju med, då lär du dig optimala kapitalstrukturer b.la.

Det finns även någon som heter Enterprise and Business Developement som bör täcka in rätt mycket av det du vill lära dig kanske?

Eller så kör du igång din konsultverksamhet, hoppas på ditt starka CV och att dina oändliga kontakter ska hjälpa dig...

Vad har du gjort tidigare, alltså, vilka kunskaper har du sedan tidigare? Typ bransch?
+1 Det är nog något sådant du bör läsa. Jag kör ju extra på Handels i Gbg just för att lära mig ekonomi, speciellt nationalekonomi. Sen handlar ju corporate finance mycket om finansiering och att optimera ett företags kostnader.

Men vill du en kandidat inom det området eller vill du bara läsa ett par kurser för att ha lite mer teoretisk koll? Vad jag fått höra hela tiden är att själva utbildningen är viktig för det första jobbet man söker, möjligtvis det andra med men sen spelar bara erfarenheten och personligheten roll.

Eftersom du har så lång erfarenhet så borde det inte vara problem att söka något annat. Försök styra upp en intervju bara så att de förstår att du har koll på läget. Jag hajar att åldern är ett hinder, men det finns ju fler och fler unga entreprenörer idag.
 
  #16724  
Old 09-29-2011, 07:51 AM
cmayer's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Sep 2011
Posts: 360
cmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nice
Jag tror det har blivit ett litet missförstånd här, hehe. Det är så att jag är ung, inte tvärtom. Trots det har jag en del erfarenhet och lär mig nytt hela tiden.

Sedan jag skrev senast så har jag faktiskt näst intill gjort klart ett företagskoncept som jag faktiskt funderar på att köra igång och testa.

Jag har inte jätte lång erfarenhet, men tillräckligt för att det ska räcka tror jag. Kunskapen jag kan ta med mig reflekterar inte riktigt tiden då jag anser att jag har fått väldigt mycket erfarenhet och kunskap på väldigt kort tid. Jag är en av dem som vill bli en framgångsrik ung entreprenör!
 
  #16725  
Old 09-29-2011, 08:30 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Grejt, var och besiktigade bilen... Högra framstötdämparen var i lite värre skick än vad jag hade tänkt mig (spektakulär explosion kunde beskriva det hela ganska bra...) Vänliga besktningsmannen gav ju självklart körförbud åt bilen. Såå nu blev planerna med att uppgradera chassit lite försnabbat.

ps. Bilen hade FK coilovers (var där när jag köpte den) - eh, undvik!
 
  #16726  
Old 09-29-2011, 08:53 AM
cmayer's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Sep 2011
Posts: 360
cmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nice
Så jäkla trist. Hoppas det ordnar sig snabbt bara! sura pengar dock :/
 
  #16727  
Old 09-29-2011, 08:55 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Har just sovit en en timma i soffan, härligt!
 
  #16728  
Old 09-29-2011, 09:13 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Jävlar va ball Svårt val där. SV är ju så sjukt rå medan aventadoren är ett tekniskt under. Dock ser SVen lite ballare ut med sin jättevinge och allt. Jag hade nog trivts rätt bra i båda bilarna dock
Bakke trivdes som en prins.
 
Attached Images  
  #16729  
Old 09-29-2011, 09:44 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by cmayer
Jag tror det har blivit ett litet missförstånd här, hehe. Det är så att jag är ung, inte tvärtom. Trots det har jag en del erfarenhet och lär mig nytt hela tiden.

Sedan jag skrev senast så har jag faktiskt näst intill gjort klart ett företagskoncept som jag faktiskt funderar på att köra igång och testa.

Jag har inte jätte lång erfarenhet, men tillräckligt för att det ska räcka tror jag. Kunskapen jag kan ta med mig reflekterar inte riktigt tiden då jag anser att jag har fått väldigt mycket erfarenhet och kunskap på väldigt kort tid. Jag är en av dem som vill bli en framgångsrik ung entreprenör!
Producera billigt och sälj dyrt?

Skämt och sidor, om du slänger ihop ett företagskoncept på 5-6timmar som är hållbart då hade jag anställt dig alla dagar i veckan.
 
  #16730  
Old 09-29-2011, 09:53 AM
cmayer's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Sep 2011
Posts: 360
cmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nice
Haha, nja inte riktigt så.

Så gott som! Ska gå igenom det en gång till och finjustera lite och sedan fila på lite andra saker som behövs till. Anställ mig då!
 



All times are GMT -4. The time now is 06:47 PM.