Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #16221  
Old 09-13-2011, 02:46 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Haha, ok, A8 fantastisk och 993 suverän, men mercan, ja sådär.

Jag har ju också en silverfärgad bil, men det är ju en myt att de är lättare att hålla rena, de blir ju precis lika smutsiga som alla andra bilar, det syns ju bara mindre

Däremot är det kanske något i pigmenten som gör silvermetallic mer hållbart - jag vet inte!

Tvättade alla bilarna i helgen, och 525:an kändes väldigt sträv, det påminde mig om att jag inte har vaxat den någon gång, trots att jag haft den i över 4 år
 
  #16222  
Old 09-13-2011, 02:47 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Skönt ändå att vissa grejer verka lösa sig, även om det de vill göra med wastegaten låter lite som en nödlösning? Det där med strålkastaren är ju inte så roligt dock, har du skruvat isär den och kollat så det inte är glapp i kontakten? För det är väl bara på ena sidan den krånglar? Får du felmeddelande bara när du svänger, eller hela tiden?

Vinandet från fönstret kan ju inte vara så himla krångligt för dem, otroligt att de inte har löst det! Det måste ju vara något sorts luftmotstånd, själva rutan eller någon list sitter fel?
Det är lite av en nödlösning, men helt enligt bmws instruktioner för hur man löser problemet. Om det inte försvinner så får man väl ta det problemet som det kommer.

Tyvärr är det motorn som svänger på lyktan som gått sönder. Är ett ganska vanligt fel. Får felmeddelande första gången efter att jag startat bilen, då jag svänger till vänster. Man måste ta löst hela fronten för att komma till så jag har ärligt sagt inte orkat. Kommer dock att be om att få den gamla strålkastaren tillbaka, så jag kan inspektera den.

Fönstret går nog att fixa bara man får dem att förstå problemet. Men jag tror problemet var i kommunikationen, personen (en tjej) som bokade tiden är inte den som fixar felet. Därför är det en stor framgång att de vill komma med och åka och de verkar nu ta alla fel på alvar.

Trotts alla problem är en begagnad 335 otroligt mycket bil för pengarna, speciellt i finland med den absurda bilskatt vi har.
 
  #16223  
Old 09-13-2011, 03:27 PM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Originally Posted by jox
Har tjejen i passagerarsätet Hitlermustasch?!?!
Ja när man tittar lite mer noga såhär i efterhand så ser det ju ta mig fan ut som det

Btw hur länge är man Rookie?
 
  #16224  
Old 09-13-2011, 03:29 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
brorsan hade lite gul film över så han testade på mina lysen. Ser ganska ballt ut. men jag har inte sett det irl än. Sen tror jag det skär sig lite med röda hjul och stripes. Till svarta hjul hade det nog varit rätt tufft.
 
Attached Images    

Last edited by Sideways_swe; 09-13-2011 at 03:33 PM.
  #16225  
Old 09-13-2011, 03:33 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Fiat chyrsler sammarbetet fortsätter ju lovande Maserati suv på Jeep cheroke botten.
 
  #16226  
Old 09-13-2011, 03:34 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
Det är lite av en nödlösning, men helt enligt bmws instruktioner för hur man löser problemet. Om det inte försvinner så får man väl ta det problemet som det kommer.

Tyvärr är det motorn som svänger på lyktan som gått sönder. Är ett ganska vanligt fel. Får felmeddelande första gången efter att jag startat bilen, då jag svänger till vänster. Man måste ta löst hela fronten för att komma till så jag har ärligt sagt inte orkat. Kommer dock att be om att få den gamla strålkastaren tillbaka, så jag kan inspektera den.

Fönstret går nog att fixa bara man får dem att förstå problemet. Men jag tror problemet var i kommunikationen, personen (en tjej) som bokade tiden är inte den som fixar felet. Därför är det en stor framgång att de vill komma med och åka och de verkar nu ta alla fel på alvar.

Trotts alla problem är en begagnad 335 otroligt mycket bil för pengarna, speciellt i finland med den absurda bilskatt vi har.
Surt ändå. Finns det inte vassare eftermarknadsprylar/wastegate att sätta på då som sista utväg? Det brukar ju ofta vara billigare än original! Och, typiskt receptionstjejer . . .

Originally Posted by Axman
Jag har ju också en silverfärgad bil, men det är ju en myt att de är lättare att hålla rena, de blir ju precis lika smutsiga som alla andra bilar, det syns ju bara mindre

Däremot är det kanske något i pigmenten som gör silvermetallic mer hållbart - jag vet inte!

Tvättade alla bilarna i helgen, och 525:an kändes väldigt sträv, det påminde mig om att jag inte har vaxat den någon gång, trots att jag haft den i över 4 år
Exakt! Man kan vara mer lat med silverfärgade bilar Men jag tycker snarare BMWs färger är grymt mycket mer hållbara. Min E61a var samma gråa som Davids 335a och den kändes som om den var decimetertjock. Fast det märkte jag att den inte var när jag blev påkörd tredje dagen jag ägde den . . .

Du får ta och tjacka en clay bar och ta bort strävheten innan du vaxar (ja, nu tycker jag det är dags!) Provade det för första gången förra året och det var helt otroligt hur bra det var! Bara drog lite kors och tvärs med den och ALLT försvann.

Originally Posted by Blackout
Btw hur länge är man Rookie?
Tills man får Sideways i sin avatar!
 
  #16227  
Old 09-13-2011, 03:36 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by Sideways_swe
brorsan hade lite gul film över så han testade på mina lysen. Ser ganska ballt ut. men jag har inte sett det irl än. Sen tror jag det skär sig lite med röda hjul och stripes. Till svarta hjul hade det nog varit rätt tufft.
Tycker det är snyggt. Man kan alltid ta bort filmen om det inte blir bra. Skyddar ju dessutom för stenskott.
 
  #16228  
Old 09-13-2011, 03:36 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Det är något extremt porrigt med den här annonsen. Skulle lätt ligga med henne och hennes tribals

VOLVO v40 2.0T ~Stylad~Turbo~Kombi~Dragkrok | Stockholm | Blocket
 
  #16229  
Old 09-13-2011, 03:39 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
brorsan hade lite gul film över så han testade på mina lysen. Ser ganska ballt ut. men jag har inte sett det irl än. Sen tror jag det skär sig lite med röda hjul och stripes. Till svarta hjul hade det nog varit rätt tufft.
Grymt snyggt ju! Väldigt 70-talsrally! Blev just extremt sugen på att se hur en 997 GT3 skulle se ut med rally-extraljus på huven. Satan vad ballt!

 
  #16230  
Old 09-13-2011, 03:43 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Surt ändå. Finns det inte vassare eftermarknadsprylar/wastegate att sätta på då som sista utväg? Det brukar ju ofta vara billigare än original! Och, typiskt receptionstjejer . . .



Exakt! Man kan vara mer lat med silverfärgade bilar Men jag tycker snarare BMWs färger är grymt mycket mer hållbara. Min E61a var samma gråa som Davids 335a och den kändes som om den var decimetertjock. Fast det märkte jag att den inte var när jag blev påkörd tredje dagen jag ägde den . . .
Wastegaten är integrerad i turbon så man måste köpa nya eftermarknads turbon. Enda alternativet är RobBecks från Usa, de är dyra och har lång leveranstid. Nya original kostar 1200 dollar från USA.

BMWs svart lack verkar vara ganska känslig för fågelskit men annors har det varit hålbar.
 



All times are GMT -4. The time now is 12:57 AM.