Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #16701  
Old 09-28-2011, 01:03 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Har en riktigt bra polare som är polis och firade midsommar med hans kollegor och då frågade jag just om det där med fortkörning och vilka bilar de kollar in extra. De sa att hyrbilar är det alltid något skit i, så såna brukar de kolla extra. Bmw/mercor brukar ju buset köra, så de kollar de lite extra också. Dock så slår de ju alltid reg nr innan de stannar dig, så när de ser att det är Svenne Banan som äger den, så lär de väl inte bli riktigt lika sugna. De menade också att med vettigt bemötande så släpps man ofta iväg med en varning och att om inte befälet beordrat ut dem för att de ska ta fortkörare så är de ganska liberala med hastigheterna.
Jag har märkt att polisen tittar betydligt mer på mig i bmwn än vad de gjorde i Minin. Så är man yrkeskriminell, så är en babyblå Mini att föredra helt klart
 
  #16702  
Old 09-28-2011, 01:35 PM
cmayer's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Sep 2011
Posts: 360
cmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nice
Dave, det bästa är alltså att köpa sig en sportbil, foliera den i någon tjejig färg och regga den på tjejen som helst ska heta Anna Andersson? Sedan är det ju bara att dra på!
 
  #16703  
Old 09-28-2011, 01:41 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Stämmer fint. Eller så bor du i en liten stad där det finns typ 4 poliser och du känner alla. Tror det är ett bättre alternativ om du vill kunna dra ut och köra ostört.
 
  #16704  
Old 09-28-2011, 01:52 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Har en riktigt bra polare som är polis och firade midsommar med hans kollegor och då frågade jag just om det där med fortkörning och vilka bilar de kollar in extra. De sa att hyrbilar är det alltid något skit i, så såna brukar de kolla extra. Bmw/mercor brukar ju buset köra, så de kollar de lite extra också. Dock så slår de ju alltid reg nr innan de stannar dig, så när de ser att det är Svenne Banan som äger den, så lär de väl inte bli riktigt lika sugna. De menade också att med vettigt bemötande så släpps man ofta iväg med en varning och att om inte befälet beordrat ut dem för att de ska ta fortkörare så är de ganska liberala med hastigheterna.
Jag har märkt att polisen tittar betydligt mer på mig i bmwn än vad de gjorde i Minin. Så är man yrkeskriminell, så är en babyblå Mini att föredra helt klart
Skitsnack att det är märket. Det är helt sonika större rutor på BMWn än MINIn så när dom får se att det är en alban som kör så vill dom kolla dig...
 
  #16705  
Old 09-28-2011, 02:37 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Det är nog fan större framruta på Minin Den är gigantisk i jämförelse med resten av bilen.

Kan jag få en ny avatar förresten? Känns lite förlegat med en bil man inte äger. Sideways har jag inget ont att säga om dock
 
  #16706  
Old 09-28-2011, 03:38 PM
cmayer's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Sep 2011
Posts: 360
cmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nice
Jag har en liten fundering.. Jag blir inte klok på hur man t.ex. ska testa att göra karriär i USA. Det är ju näst intill omöjligt att få flytta dit, likaså att försöka få jobba där. Det verkar som, som jag läst mig till iaf, att om man skall få jobba i USA så måste ett företag redovisa för någon organisation att just JAG behövs, och att inte dem kan hitta den kunskapen inom USA.

Är det någon som vet mer om det här? Har velat försöka det här länge men att vara med något jäkla lotteri känns ju lite dagis och väldigt random..
 
  #16707  
Old 09-28-2011, 03:48 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Finns väl typ 1000 olika visum du kan söka.
Visas
Föreslår att du kollar där. Enklast är väl att du kan komma över på ett jobbvisum och sedan kör green card lottery tills du blir medborgare och vips kan du byta jobb. Antingen det eller gift dig med en jänkare.
 
  #16708  
Old 09-28-2011, 04:03 PM
cmayer's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Sep 2011
Posts: 360
cmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nice
Ja, men alla gäller/täcker så kort tid.. Inte så att man hinner jobba och lyckas på typ 90 dagar..

Jo, men för att göra det lär man ju behöva gå genom ett företag i USA som ska gå igenom den process jag skrev innan.. Grejen är ju den med att jag har en sambo som skall med också, så det gäller ju att båda vinner, och oddsen för det är ju inte jätte höga. Så det där med att gifta sig med en jänkare går ju också bort.
 
  #16709  
Old 09-28-2011, 04:05 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Flyg till Mexiko, ett par bra vandrarkängor och sen är du safe
 
  #16710  
Old 09-28-2011, 05:11 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Kan du inte starta ett ftg i Sverige och sen "expandera" det?
 



All times are GMT -4. The time now is 02:45 PM.